Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:15 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ovidiu Raeţchi, deputat PNL - Începem şcoala în sectorul 5 fără pază asigurată în şcoli şi cu cabinete medicale goale. Asta poate duce la tragedii

ro

13 Sep, 2015 18:27 1970 Marime text
Deputatul PNL Ovidiu Raețchi, candidat la primăria Sectorului 5, solicită intervenția Consiliului Local și a Ministerului Educației pentru clarificarea şi optimizarea sistemului de învăţământ în sectorul 5. În urma unor discuții cu cadrele didactice și numeroaselor sesizari primite de la locuitorii sectorului 5, Ovidiu Raețchi a transmis o scrisoare deschisă către Consiliul Local și Ministerul Educației pentru a solicita lămuriri privind o serie de aspecte nefunctionale la inceputul anului scolar: 
“Am primit și primesc în continuare numeroase sesizari de la locuitorii din Sectorul 5 privind condițiile și modul de funcționare și organizare în unele școli din sector. De asemenea, am avut privilegiul de a cunoaște câțiva profesori și învățători excepționali din sector, care au venit cu sugestii importante pe care doar cineva care are în grijă formarea unor copii le poate formula atât de pertinent. În mod cert, vina nu aparține conducerii acestor școli, ci unui întreg sistem care trebuie remediat pentru a-și servi principalii beneficiari: elevii. Sunt chestiuni esentiale, care cer o soluționare urgentă: siguranța elevilor din sectorul 5 și învățământul în două și chiar în trei schimburi și la ore inadecvate actului de învățare. În prezent, în sectorul 5 unitățile școlare nu au serviciul de pază asigurat de către primarie; paznicii sunt plătiți cu bani colectați  de la părinți. E o presiune financiară suplimentară pusă pe părinții elevilor din sectorul 5 și e profund greșit să reiterăm acestă practică. Mai mult, tot din considerente financiare, se apelează la soluții improvizate de pază, la personal lipsit de pregătirea și de capabilitățile necesare să protejeze elevii. Mi s-au adus la cunoștință câteva din actele de vandalism și de violență petrecute în aceste școli în perioada în care serviciul de pază nu era asigurat din cauza intarzierii donatiilor. E absolut obligatoriu ca plata pentru acest serviciu să fie asigurata de Primărie, să intrăm în rândul celorlalte sectoare.
Mai mult, sectorul 5 este singurul sector în care există școli în care se învață în 3 schimburi. Trebuie să renunțăm la acest sistem de învățare în două și chiar în trei schimburi, pentru că e împotriva oricărei logici pedagogice si psihologice. Nu știu cum ne putem aștepta la performanță școlară sau măcar la menținerea constantă a puterii  de concentrare când un copil începe orele la 15.00 și  le termină la 20.00. Școala nu e o uzina comunista în care se învață in schimburi. Sigur că desfășurarea orelor de curs într-un singur schimb ridică alte probleme: infrastructură școlară, lipsa spațiilor și a dotărilor necesare. Însă învățământul într-un singur schimb trebuie să devină o realitate pe termen mediu. Alte reclamații au vizat grădinițele cu program normal în care copiii de 3-5 ani vin la program la ora 12 sau 13, când la ora aceea ar trebui să doarmă potrivit programului oficial, iar educatoarele sunt nevoie să lucreze două norme.
O altă problemă fundamentală și care cere o soluționare urgentă e legată de personalul medical din școli. În prezent, e îngrijorător să știi că un medic are în grijă trei școli și că e obligat să facă naveta între ele. Ca elev, pentru a forta un paradox, singura solutie e să te simti rău doar în timpul orelor de funcționare a cabinetului. A existat până acum o soluție de avarie datorata profesorilor de biologie care au intervenit de câte ori a fost nevoie, suplinind medicul. Nu putem să convertim, totuși, profesorul de biologie în medic, deși se pare că în unele școli el salvează vieți.
De asemenea, s-a ridicat și problema consilierii psihopedagogice. Suntem foarte departe de modelul occidental al psihologului școlar care urmărește evoluția elevului și îl poate orienta către anumite licee și facultăți sau profesii, însă e greu de imaginat că un singur psiholog are în grijă chiar și o mie de elevi. Cei care pierd sunt tot elevii și de data aceasta. 
Nu mai vorbesc de eterna problemă a manualelor vechi și insuficiente, transmise din generație în generație cu tot cu amprentele personale stilistice ale foștilor posesori. Sau manuale care nu mai sunt editate de doi ani și sunt xeroxate la nesfărșit de profesori și elevi, e inadmisibil ca în fiecare an să avem aceeași discuție. In fapt, manualele nu sunt gratuite – asta se intampla numai in principiu si numai pe hartie. Începem școala total nepregătiți din cauza unui Guvern care pica testul nu doar la buna purtare politică, ci și la lucruri esențiale: respectul față de profesori, părinți și elevi.”
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii