Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:38 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

România are nevoie de un master plan care să includă în mod consistent și domeniile naval și aerian

ro

17 Feb, 2015 14:09 1361 Marime text
Stimaţi colegi,
Vin în faţa dumneavoastră pentru a lansa un apel public pentru mobilizarea tuturor forţelor politice din România într-un proiect vital pentru dezvoltarea noastră ca ţară: finalizarea şi adoptarea Masterplanului General de Transport.
Ultimele săptămâni au adus în opinia publică o nouă etapă privind definitivarea acestui proiect de interes naţional, un demers ce trebuie urgentat şi formalizat într-o formă convenită de către toate partidele politice, într-un consens care să asigure viabilitatea şi implementarea sa în termenii conveniţi. Nu ne mai putem permite nicio zi de întârziere, nicio dispută sau interes politic care să perturbe acest proces, concluzie atinsă inclusiv în cadrul vizitei de lucru pe care Comisia pentru Transporturi a avut-o săptămâna trecută la sediul Ministerului Transporturilor, cu domnul ministru Ioan Rus.
Am încredere că am atins maturitatea politică necesară pentru a găsi un echilibru privind infrastructura naţională de transport astfel încât să nu prioritizăm doar proiectele rutiere, ci şi cele ce ţin de sectorul naval şi aerian. Cu regret trebuie să constat că Masterplan-ul prezentat opiniei publice şi inclusiv Comisiei parlamentare pentru transport la ultima şedinţă de lucru, dirijează doar 5% din fondurile europene către aceste sectoare de transport. Ori, dacă luăm modelul altor ţări, precum Italia, Elveţia sau Germania, vedem că procesul este în curs de inversare, adică se acordă un sprijin mai mare pentru transportul aerian şi naval, în sensul descărcării autostrăzilor. Mai mult, România dispune de aproape 1.000 de kilometri deschidere la Dunăre, în timp ce portul Constanţa este, în acest moment, pe primul loc în UE în privinţa volumului de tranzacţionare pe piaţa cerealelor. Avem, în fapt, o poartă a Europei care nu beneficiază de interconexiuni cu transportul feroviar, spre exemplu, sau cu autostrăzile din noul proiect.
Din acest moment, în calitate de deputat de Constanţa şi de preşedinte al Comisiei pentru Transporturi, consider că lucrurile trebuie făcute temeinic, în aşa fel încât toate problemele de transport să fie rezolvate, să nu investim într-o infrastructură dezmembrată, care nu se „leagă”. Vorbim despre un Masterplan General de Transport ca proiect de interes naţional, din care nu trebuie să lipsească sectorul naval şi cel feroviar. În absenţa finanţărilor pentru aceste două infrastructuri, perspectivele economice ale României sunt limitate pentru următorii ani într-un context internaţional care ne obligă să acordăm o atenţie sporită mediilor şi activităţilor cu un grad redus de poluare şi care pot susţine dezvoltarea unor zone în prezent vitregite.
 
       Vă mulţumesc!
 
Mihai Lupu
Deputat PNL Constanţa
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii