Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:27 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Transcriere conferinţă de presă preşedintele PNL, Crin Antonescu, şi vicepreşedintele PNL Mihai Voicu la finalul şedinţei Biroului Politic Central

ro

28 Aug, 2010 23:53 1151 Marime text
Mamaia - 27 august 2010

Crin Antonescu, preşedinte PNL

"Bună ziua!

(...) Am avut şedinţa Biroului Politic deocamdată şi, probabil, că din lucrurile care vă interesează, deci mai puţin cele administrative, subiectele principale au fost cele privitoare la situaţia politică, la contextul actual, la ceea ce urmează la începutul acestei sesiuni parlamentare, cu alte cuvinte deschiderea noului sezon, ca să nu spun stagiune politică, şi, sigur, toate celelalte lucruri care ţin de proiectul de program care va fi prezentat Delegaţiei Permanente şi pus în discuţia acestei Delegaţii Permanente. De asemenea, lucruri care ţin de organizarea grupurilor parlamentare şi de agenda lor politică în sesiunea care urmează.

În legătură cu situaţia politică, eu o să spun câteva lucruri care sunt sigure şi apoi o să vă invit să puneţi întrebări.

Întâi şi întâi, chiar dacă am discutat deja la venire acest lucru cu câţiva dintre colegii dumneavoastră, vreau să reafirm foarte răspicat, şi nu e vorba doar de poziţia mea personală, ci de poziţia întregului Birou Politic, că nu s-au desfăşurat, nu se desfăşoară şi nu se pune problema să se ducă tratative între Partidul Naţional Liberal şi PDL în vederea unei guvernări comune. Partidul Democrat Liberal, preşedintele Traian Băsescu şi Guvernul Boc - Udrea sunt integral responsabili de situaţia în care a ajuns astăzi România, din punct de vedere economic, din punct de vedere social, din punct de vedere instituţional, în bună măsură, din punct de vedere moral şi Partidul Naţional Liberal, aşa cum s-a pronunţat foarte ferm, imediat după alegerile prezidenţiale, la sfârşitul anului trecut, atunci când acest guvern de tristă contemporaneitate s-a constituit, nu are nici cel mai mic element de încredere şi nici cea mai mică intenţie pentru a coopera cu Partidul Democrat. Cu Partidul Democrat nu se poate coopera. Partidul Democrat are nişte reguli, un mod de operare, ca să vorbesc în termenii juridici despre infractori, cu care Partidul Naţional Liberal nu va putea fi niciodată de acord şi cu care nu va intra niciodată în combinaţii. Regulile după care Partidul Democrat a guvernat şi guvernează sunt: clientelismul, coruţia, abuzul şi, peste orice limită acceptabilă şi întâlnită până acum în România, incompetenţa.

Rând pe rând, după cum ştiţi, toate domeniile de activitate, toate zonele de dezvoltare ale societăţii au fost grav afectate de acţiunea sau non-acţiunea guvernamentală. Aşa cum am spus de la începutul anului 2009 încă, când am avut an în care am avut de-a face în bună măsură cu acelaşi guvern, cu participarea atunci a Partidului Social Democrat, dar cu acelaşi prim-ministru şi cu acelaşi Partid Democrat Liberal deţinând posturile cheie, cel puţin din punct de vedere economic, România a regresat, România a fost dusă în haos şi, practic, astăzi nemulţumirea faţă de această guvernare este deplină, e la toate capitolele şi, practic, la toate categoriile sociale. Expresia nemulţumirii din sondaje nu vine decât să exprime o realitate publică, o realitate care nu mai poate fi ascunsă decât în declaraţiile dlui Emil Boc sau evitată ca subiect în declaraţiile domnului Traian Băsescu. Orice încercare de a induce în opinia publică ideea că există o parte bună sau o parte mai puţin rea a Partidului Democrat, că există un ferment de reformă în interiorul acestui partid nu poate fi credibilă pentru noi atâta vreme cât avem de-a face cu un partid care se comportă ca un partid stat, un partid condus direct, nemijlocit şi în permanenţă de către Traian Băsescu şi acoliţii săi şi, ca atare, dacă Partidul Naţional Liberal a rezistat tentaţiei guvernării în decembrie 2009 nu are nici cel mai mic motiv să fie atras acum într-o asemenea aventură.

Din toate motivele pe care le-am enumerat înainte cât se poate de sintetic şi în consecinţă logică, noi credem că plecare, înlăturarea Guvernului Boc şi a oricărui guvern PDL este o necesitate pentru societatea românească, este o chestiune de interes naţional deja şi ca atare vom acţiona, prin mijloacele parlamentare în primul rând, în acest sens. Orice zi cu Guvernul Boc sau cu un guvern asemănător dominat de aceleaşi centre de interese şi de aceiaşi poli de putere şi influenţă ai PD agravează situaţia României. Şi cum am mai spus, şi mă bucur să constat că între timp şi alţi jucători politici din opoyiţie au început să înţeleagă, dacă partidele pot aştepta, chiar rentabil din punct de vedere electoral, erodarea acestui guvern, prăbuşirea sa electorală, România nu mai poate aştepta, disperarea a căpătat, aţi văzut, forme maxime şi, ceea ce considerăm noi că este de datoria noastră, ca partid de opoziţie, este să facem tot ce ne stă în putinţă spre a oferi cetăţenilor români o altă guvernare cât mai repede cu putinţă.

În această privinţă, aşa cum am spus în permanenţă, noi suntem dispuşi să acţionăm parlamentar pentru înlăturarea Guvernului Boc, dar pentru ca această acţiune să fie una solidă, serioasă şi care să deschidă într-adevăr perspectiva unei bune guvernări României, ea trebuie să fie precedată de discuţii, de pregătiri, de găsirea, împreună cu alţi politicieni din opoziţie şi cu oameni politici aflaţi la putere sau partide aflate în coaliţia guvernamentală, care să ne ofere varianta de continuare, varianta de acţiune a doua zi după eventuala cădere a Guvernului Boc. Am vorbit în sensul acesta şi am rămas pe poziţie că probabil cea mai fezabilă formulă este un guvern pe care să-l susţinem mai multe forţe politice, un guvern de tehnocraţi sau un guvern condus de o personalitate independentă, capabilă şi credibilă şi suntem în continuare deschişi unui asemenea proiect.

Partidul Social Democrat a avut o poziţie oscilantă. A ajuns la ideea şi acest partid că alegeri anticipate nu se pot provoca a doua zi după căderea Guvernului Boc şi că obligaţia noastră faţă de cetăţenii României nu este doar de a înlătura Guvernul Boc pentru ca Traian Băsescu să încerce alte experimente cu acelaşi nucleu, cu aceeaşi clică, cu aceeaşi clientelă şi cu aceleaşi mijloace, ci datoria noastră până la capăt este să oferim o alternativă viabilă din punct de vedere politic şi preferabilă pentru tot ceea ce înseamnă administrarea şi guvernarea României.

Am reţinut cea mai recentă dintre poziţiile PSD şi anume aceea că ar intra la guvernare dar numai cu prim-ministru al PSD. Mai întâi, nu cred că asta este prima problemă care ar trebui să ne intereseze: de la ce partid e primul ministru, ci prima problemă este aceea de a găsi elementele comune ale unui program de guvernare care să răspundă nevoilor cetăţenilor români de a doua zi după căderea Guvernului Boc. În al doilea rând, ca s-o spun destul de limpede, Partidul Naţional Liberal nu susţine o formulă în care premierul să aparţină Partidului Social Democrat. Noi am vorbit despre disponibilitatea noastră ca partid, şi sper că ea va fi reiterată, reîntărită mâine la Delegaţia Permanentă, disponibilitatea noastră de a ne asuma guvernarea, chiar singuri, chiar cu prim-ministru. Am spus că este o disponibilitate şi nu o pretenţie, evident că aritmetica parlamentară nu ne îndreptăţeşte să facem o pretenţie din a avea primul ministru sau din a avea un guvern monocolor liberal, pentru că în spatele acestor lucruri se află teama de guvernare. Avem un PD în care din ce în ce mai mulţi parlamentari şi chiar fruntaşi se gândesc cum ar face să scape de guvernare ca să se mai salveze ca partid. Avem un PSD care şi ar veni la guvernare, că e instinctul natural al oricărui partid până la urmă şi al PSD-ului, e şi cultural politic al PSD-ului, dar sigur că situaţia dificilă din România îi descurajează pe unii. În condiţiile în care am spus, repet, dacă alţii se tem, dacă nu vor să-şi asume riscul electoral al guvernării într-o asemenea perioadă , în condiţiile în care am avea susţinerea sau învestitura, nu ne-am da la o parte din faţa riscului de a guverna România, pentru că avem oameni, avem măsuri, pentru că avem o viziune despre ceea ce trebuie făcut elementar în acest moment în România. Dincolo de asta însă, dacă este vorba să constituim o majoritate care să dea jos Guvern Boc şi să pună un alt guvern, fără PDL, în fruntea României atunci, sigur, că discuţia se poate purta doar în jurul unui proiect care nu pleacă de la interese sau orgolii partizane, ci pleacă, repet, de de la lucruri şi măsuri şi acţiuni elementare de care românii şi societatea românească au nevoie.

Sigur că, în legătură cu toate aceste lucruri, dezbaterea principală în Partidul Naţional Liberal va avea loc mâine. Ea se va relua, probabil, şi în şedinţa Consiliului Naţional Executiv care urmează astăzi, dar dezbaterea mai pe larg şi deciziile în această privinţă se vor petrece mâine, în cadrul Delegaţiei Permanente, care este forul cel mai larg între congrese al Partidului Naţional Liberal, cu participarea, în afara celor două organisme care se reunesc astăzi, şi a tuturor parlamentarilor.

Voi prezenta evaluarea şi propunerile mele ca preşedinte al partidului şi după consultarea cu Biroul Politic şi Consiliul Naţional astăzi, le voi prezenta mâine în deschiderea Delegaţiei Permanente chiar, şi, dacă aveţi interes şi timp liber, vă invit, veţi putea participa la această parte cel puţin a lucrărilor Delegaţiei Permanente şi veţi putea vedea exact care sunt temele şi care sunt propunerile pe care le fac Delegaţiei Permanente".

Mihai Voicu, vicepreşedinte şi purtător de cuvânt PNL

„Biroul Politic Central a decis ca grupul parlamentar PNL de la Camera Deputaţilor să depună o moţiune simplă împotriva ministrului Mihai Şeitan. Subiectul este unul evident: haosul creat şi situaţia extrem de neplăcută, chiar umilitoare, în care sunt puşi sute de mii de oameni care fie sunt plătiţi pe drepturi de autor, fie desfăşoară activităţi economice independente, în opinia noastră nu poate fi tolerată.

Este de-a dreptul o bătaie de joc incoerenţa declaraţiilor guvernamentale. Stadiul de slabă pregătire a funcţionarilor de la ghişee, fără a fi vina lor, au fost puşi de către conducătorii ministerului, declaraţii de genul că legea va fi aplicată sau amenzile vor fi acordate numai dacă există reaua-credinţă, iar reaua-credinţă nu ştiu de cine va fi hotărâtă. Sunt elemente care pe lângă declaraţiile publice pe care le-am avut în câteva zile, necesită în opinia noastră şi o acţiune parlamentară, una dintre puţinele pe care le are dispoziţie opoziţia şi anume opoziţia. Lucrul acesta se va întâmpla în foarte scurt timp după începerea sesiunii parlamentare, trei-patru zile după începerea sesiunii parlamentare".

Întrebări mass-media

Jurnalist: Dle. Președinte, două întrebări am pentru dvs. Dacă Traian Băsescu, chiar dacă va cădea Guvernul, nu va desemna un premier de la alt partid decât de la PDL, cum vedeți dvs. guvernarea PNL, cum vedeți ajungerea dvs. acolo, ca partid, cu un premier de la PDL? Și a doua întrebare - PSD a demarat o campanie de strângere de semnături pentru o moțiune de cenzură. Vă alăturați acțiunii lor sau nu o vedeți necesară?

Crin Antonescu: Am spus, doamnă, ca să încep cu a doua întrebare, am spus că e de interes național să plece acest Guvern, cel mai incompetent, cel mai corupt și cel mai generator de haos, cel puțin din ultimii douăzeci de ani, eu cred că din toată istoria României. Ca atare, sigur că toate acțiunile parlamentare pe care noi putem să le întreprindem vor fi în acest sens, ceea ce nu înseamnă că ne alăturăm unei moțiuni a PSD. Este o chestiune de procedură, noi nu avem numărul suficient de semnături pentru a iniția o moțiune de cenzură. Am spus, însă, că dacă e vorba de moțiunea PSD-ului, acest lucru va fi precedat de cerința din partea noastră să avem o discuție despre ziua de după.

Acum, în legătură cu prima întrebare, eu nu știu ce e clar în legătură cu intențiile lui Traian Băsescu și ce e neclar, dar pentru mine, așa cum am mai spus de multe ori, e simplu - trebuie creată o majoritate la nivelul Parlamentului care să acționeze în maniera în care s-a acționat în toamna trecută cu ceea ce s-a numit ,,proiectul Johannis". Adică, la un moment dat, opoziția plus o parte din putere, și vă reamintesc că atunci PNL-ului și PSD-ului i s-au alăturat UDMR-ul și grupul minorităților naționale care, având foarte clari ambii pași ai proiectului, au introdus o moțiune de cenzură, au votat o moțiune de cenzură, au doborât Guvernul Boc și s-au manifestat ca majoritate și au solicitat Președintelui în această calitate, ca majoritate parlamentară, desemnarea unui premier al acestei majorități. Președintele a refuzat să o facă atunci și el nu a fost suspendat din acest motiv, limpede ca lumina zilei și suficient pentru suspendare din cauză că, practic, un referendum pentru suspendare se suprapunea calendaristic cu alegerile prezidențiale care aveau loc.

Dacă acest lucru s-ar întâmpla acum, deci dacă o majoritate din Parlamentul României se hotărăște să pună capăt dezmățului și nenorocirii Guvernului PD, Guvernului Boc și reușește să contureze varianta, dă jos Guvernul Boc, merge la Președinte, îi spune că asta e expresia voinței parlamentare, majoritare. Scrie foarte clar în Constituție de unde emană Guvernul - nu de la voința Președintelui. Și dacă Președintele face ce a făcut în această toamnă, procedurile de suspendare sunt binecunoscute și pot fi aplicate. Asta este singura cale rațională și am spus-o de mai multă vreme că ea poate să producă un oarecare disconfort în PSD, date fiind ciocnirile dintre dl. Ponta, Geoană și alți domni. Asta este o chestiune care nu mă privește pe mine și nici pe milioanele de oameni care așteaptă și ne cer o soluție alternativă la Guvernul Boc.

Jurnalist: În eventualitatea în care se va întâmpla acest lucrucare este propunerea dvs, a PNL, pentru funcția de premier?

Crin Antonescu: Avem mai multe formule, nu are rost să discutăm acum pentru că e prematur. Avem cel puțin trei propuneri, a căror seriozitate nu poate fi pusă în discuție. Ele pot fi acceptate sau nu, dar avem cu ce să ne ducem la o asemenea discuție. Între aceste variante poate fi inclus și dl. Johannis, nu văd de ce nu ar putea fi inclus, dar, repet, nu este momentul acum să discutăm despre acest lucru și sigur că nici partidul în această privință nu a luat o decizie. Decizia aceasta o luăm atunci când chiar ajungem să avem cu cine discuta acest lucru.

Jurnalist: E posibil ca PNL și PDL să formeze un Guvern comun?

Crin Antonescu: Nu. Eu sunt foarte convins și cred că, în ciuda tinereții, dacă urmăriți de ceva vreme lumea politică, ați văzut că sunt convins și chiar așa e pentru că, așa cum prezentam lucrurile colegilor dvs, nu există niciun motiv care să dea încredere Partidului Național Liberal sau vreun motiv care să facă PNL să intre în ceea ce a anumit ,,sistemul de putere al dl. Băsescu". Acesta este un Guvern corupt, incompetent, abuziv, partid-stat și PNL nu are de ce să fie complice, așa cum nu a vrut să fie complice după prezidențiale, la sfârșitul anului 2009. Deci, toate știrile vehiculate nu au niciun fel de bază. Am verificat astăzi. Nimeni, nici eu, nici altcineva din PNL, niciun membru al conducerii PNL nu a avut mandat și nu a purtat vreo discuție cu PD-ul.

Jurnalist: Erau niște zvonuri potrivit cărora existau niște negocieri între parlamentarii PNL și cei ai puterii pentru a susține proiectele Guvernului. E adevărat?

Crin Antonescu: Nu, nu au existat asemenea discuții.

Jurnalist: De ce au votat parlamentarii PNL Legea ANI? Se spune că ați făcut un serviciu Guvernului.

Crin Antonescu: Nu am făcut un serviciu Guvernului pentru că eu nu cred că Guvernul cu Legea ANI a câștigat ceva. Legea ANI nu va avea cum să fie eficace tocmai în raport cu scopul ei propus, dar nu avea niciun rost să creăm acum o problemă în plus României, nu Guvernului României, și atunci sigur că n-am obstrucționat adoptarea Legii, așa cum ea a fost cerută, ceea ce nu înseamnă că renunțăm la ideea unei legislații serioase, atunci când vom putea să o facem, privitoare la conflictul de interes care este, de fapt, esența acestui subiect pentru care a fost pregătită ANI. Altfel, stiți foarte bine ce a făcut ANI până acum și vă imaginați ce va face și de acum încolo, dar nu a fost niciun fel de serviciu făcut Guvernului. Este o poziție de principiu, după cum o poziție de principiu a fost și în cazul Legii privitoare la CCR.

Jurnalist: În contextul discuțiilor, zvonurilor cu negocierile pentru formarea unui Guvern cu PDL, vreau să vă întreb dacă ați privit oferte concrete pentru guvernare?

Crin Antonescu: Dar dacă nu mai avem contextul, le-am negat. Nu a fost nicio discuție. Nici eu, nici altcineva nu a discutat cu PDL această ipoteză și trebuie, totuși, să spun un lucru bun despre Băsescu și asociații. Văd că dânșii m-au înțeles, ar trebui să le urmați exemplul.

Jurnalist: Păi tot declară că vă invită la guvernare.

Crin Antonescu: Dânșii fac aceste declarații, am văzut, probabil nu în speranța că noi vom începe să stăm în cap și cu picioarele în sus și să vedem lucrurile exact invers decât sunt ele și probabil că pentru încurajarea propriilor militanți, parlamentari în ideea că, probabil, când cineva se îneacă (nu s-a întâmplat), are un sentiment mai plăcut dacă se mai îneacă cu altcineva, are senzația că ar putea scăpa. Deci o descurajez și pe dna.Turcan și pe dl.Onofrei în aceste declarații tandre.

Jurnalist: În ipoteza în care ajungeți la guvernare, ce veți face privind aceste legi pe care le-a votat Guvernul Boc ?

Crin Antonescu: Păi aici este o poveste foarte lungă. Cu TVA-ul știți foarte bine că noi am vorbit ca proiect despre reducerea TVA-ului. Oricum, el ar trebui adus înapoi la 19% cel mult și scăderea lui la 5% la produsele alimentare, la TVA-urile din construcții, dar nu este vorba numai despre TVA. Aici este vorba despre multe alte lucruri și ele pornesc de la renegocierea acordului cu FMI, de la o reașezare și o filosofie bugetară diferită, de la un tip de administrare diferită la nivel birocratic, nu la nivelul alungării profesorilor din sistemul de învățământ și a medicilor din țară cu totul. Sunt multe alte lucruri și mâine, probabil, o parte din acest proiect de program va fi prezentat. În primul rând lăsăm ospătarii să acționeze în comerțul public și nu îi punem șefi de companii, e totuși un pas înainte. Numai atâta dacă am face și tot ar fi bine.

Știți foarte bine că poziția noastră a fost mereu, și cu atât mai mult în această perioadă, una favorabilă relaxării fiscale, creării unui mediu de afaceri care să fie atrăgător în general și în condiții de criză mai cu seamă, ceea ce înseamnă o scădere a impozitelor fundamentale, o scădere a costurilor cu forța de muncă, a tuturor pârghiilor fundamentale și legislative pentru ceea ce înseamnă creare de locuri de muncă. Altfel, în maniera asta, e mai grav decât ne-am fura căciula singuri. Ceea ce face Guvernul Boc este, practic, o acțiune de sufocare a oricărei zone din care ar putea veni redresarea economică. Am avut discursul așa-zis, foarte liberal sau de dreapta al Președintelui din 6 mai sau când a început nenorocirea, în care s-a spus povestea cu slabul și cu grasul, în care bugetarii trebuiau sacrificați și pensionarii implicit pentru că nu mai puteau răsufla deoarece îi țineau în spate pe cei din mediul privat, după care a urmat lovitura de măciucă dată în cap mediului privat și probabil că acest Guvern mai rămâne, și eu vă spun că sunt convins că spre sfârșitul anului, tot așa, de pe o zi pe alta, cum fac dânșii, vor crește și alte impozite, inclusiv cota unică.

Jurnalist: S-a discutat ceva despre organizarea alegerilor locale?

Crin Antonescu: Da, s-a discutat, dar nu în detaliu în contextul în care s-a discutat mai pe larg despre alegerile locale și întărirea structurilor locale ca temă pentru PNL. Sigur că s-a așezat ca prioritate organizarea și pregătirea încă de pe acum a alegerilor locale și sigur că în contextul acesta s-a deschis și subiectul legii alegerilor locale. Am luat niște hotărâri privitoare la inițierea unor analize foarte exacte și cât se poate de rapide pentru a vedea care este, din punctul nostru de vedere, formula agreată.

Jurnalist: Propuneți modificări majore?

Crin Antonescu: Ar putea fi, depinde ce înțelegeți prin modificări majore. Președintele CJ e ales dintr-un tur, da. Ar putea fi ales din două tururi sau ar putea fi ales ca înainte de modificarea legii, ceea ce înseamnă o schimbare majoră.

Mihai Voicu: Este și o mică problemă constituțională, lucru pe care noi l-am arătat încă de la modificarea legii, când noi am votat împotrivă pentru că e o mică problemă aici cu Executivul, cu Legislativul. Președintele CJ ales conduce și ședințele consiliului, sunt puțin cam multe în acelasși timp. Vom încerca să venim cu o analiză în foarte scurt timp.

Jurnalist: Vorbeați înainte de BPC de ipoteza modificării legii electorale și vroiam să vă întreb dacă propuneți cumva renunțarea la votul uninominal.

Crin Antonescu: În ce mă privește, nu intenționez așa ceva. E de gândit dacă nu cumva visul mai vechi al dlui.Băsescu nu s-ar putea împlini cu votul uninominal în două tururi. Nu știu, e de văzut. Actuala lege este o lege despre ale cărei inconveniente s-a vorbit foarte mult și anume - că unii oameni iau de pe locul doi sau de pe locul trei mandatul, că un număr foarte mic de votanți sunt în spatele celui care a fost ales, iar altcineva cu 49%, cum au fost cazuri exacte, Norica Nicolai sau alții, nu ajung în Parlament. Legea are și o parte bună, corectă, democtratică despre care s-a vorbit mai puțin și anume reprezentarea proporțională. Cu alte cuvinte, la nivelul unui partid daca 20% dintre români au votat partidul acela, el are 20% dintre membrii Parlamentului. Dacă facem, să spunem, uninominal în două tururi vreodată, din punctul de vedere direct al alegătorului în urbea lui, în circumscripția lui, e perfect pentru că alegerea e ca la primari. De când e lumea și pământul, sistemele electorale au părți în care funcționează perfect ca reprezentare și, în același timp, au și inconveniente. Vom medita la tema aceasta.

Sigur, mai există, eu am auzit lucrul acesta. Nu PNL, l-am auzit la diverse alte partide, o formulă de nostalgie dacă vreți să-i spunem așa, după sistemul de liste care era curat proporțional. Se vota partidul tragând cu ochiul, sigur, și la persoanele care erau pe listă, dar votul era pe partid în principal și el asigura pe deplin reprezentarea politică a partidelor, mai puțin la nivel personal. Nu știu, eu cred, totuși, că s-a făcut un pas înainte cu votul uninominal și dilema mea, a mea, personal, nu e decizia partidului, ar fi dacă să trecem la votul în două tururi sau să rămânem așa.

Jurnalist: Dar votul obligatoriu?

Mihai Voicu: Oricum, momentan efortul nostru de analiză se concentrează pe legea alegerilor locale. În legătură cu votul obligatoriu, noi nu am avut o discuție pe acest suboiect. Eu consider că e, într-un fel, neplăcut ca un drept să-l transformi într-o obligație, dar recunosc că are niște avanteje în sensul că poate să împiedice frauda electorală.

Crin Antonescu: Există păreri. Colegul meu, Mihai Voicu, e hotărât, eu am anumite ezitări. Eu fiind mai bătrân, eu am un disconfort la constrângere, dar ori pe ce înaintez în vârstă, ori pe ce văd dezordinea din România, am și apetit pentru contrângere și s-ar putea să mă convingă colegii care sunt partizanii, măcar o dată, ai votului obligatoriu.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii