Comunicat de presa Planul de Mobilitate Urbană pe zona Bucureşti-Ilfov ignoră Sectorul 5. Voi demara, ca primar, un program pentru transportul alternativ
Comunicat de presa: Planul de Mobilitate Urbană pe zona Bucureşti-Ilfov ignoră Sectorul 5. Voi demara, ca primar,
19 Jan, 2016 16:18
ZIUA de Constanta
1162
Marime text
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi: Planul de Mobilitate Urbană pe zona Bucureşti-Ilfov ignoră Sectorul 5. Voi demara un program prin care plătitorii de taxe care deţin o locuinţă şi maşină în Sectorul 5 să primească gratuit biciclete pentru încurajarea transportului alternativ
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi consideră că Planul de Mobilitate Urbană pe zona Bucureşti-Ilfov ignoră în totalitate Sectorul 5, precizând că magistrala 7 Rahova-Colentina trebuie să fie o prioritate şi nu un „proiect de rezervă”. De asemenea, Raeţchi a afirmat că în calitate de primar al Sectorului 5 va demara un program prin care plătitorii de taxe care deţin o locuinţă şi maşină să primească gratuit biciclete.
„Am fost surprins în mod neplăcut de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pe zona Bucureşti-Ilfov, lansat zilele trecute, care nu conţine niciunul dintre proiectele vitale şi necesare pentru dezvoltarea Sectorului 5. De exemplu, construcţia magistralei M7 Rahova – Colentina este trecută drept proiect de rezervă, ceea ce înseamnă, având în vedere obiceiurile autorităţilor, că nici măcar nu vor fi demarate lucrările până în 2030. Din fericire, Planul de Mobilitate Urbană este în stadiul dezbaterii publice, poate fi modificat, şi de aceea, intenţionez să solicit atât Primăriei Capitalei, dar şi Guvernului să introducă o serie de proiecte vitale pentru Sectorul 5. Unul dintre motivele pentru care anumite zone din Sectorul 5 înregistrează decalaje majore faţă de Capitală este tocmai lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. Pentru că administraţiei PSD- Vanghelie nu i-a păsat de locuitorii Sectorului 5, aceştia au continuat să fie ignoraţi, cu efecte negative asupra dezvoltării unor cartiere precum Rahova şi Ferentari. Am încredere că pot fi găsite fondurile necesare pentru asumarea unor proiecte de infrastructură ambiţioase şi necesare pentru Sectorul 5”.
Raeţchi a precizat şi o serie de alte măsuri necesare pentru fluidizarea traficului pe care intenţionează să le implementeze în Sectorul 5:
„În primul rând, cel mai important proiect necesar locuitorilor din Sectorul 5 este cel al magistralei care să deservească zonele Rahova şi Ferentari şi aceasta nu trebuie trecută sub nicio formă la capitolul „proiect de rezervă”, ci trebuie să devină o prioritate. Locuitorii din cartierele Rahova şi Ferentari nu sunt cetăţeni de rangul doi. Am convingerea că proiectul poate fi finalizat cel mai târziu până în 2024, termenul anului 2030, propus şi de Metrorex, fiind o sfidare la adresa locuitorilor din sector. De asemenea, pentru fluidizarea traficului consider că este esenţială eliberarea primei benzi de maşinile parcate neregulamentar prin realizarea parcărilor supraterane, astfel încât să existe o bandă rapidă pentru transportul public. În plus, în calitate de primar al Sectorului 5, voi demara un program prin care plătitorii de taxe care deţin o locuinţă şi maşină în Sectorul 5 să primească gratuit biciclete, încurajând astfel transportul alternativ. Mai mult, consider că ar trebui să avem 5 km de benzi pentru biciclete în Sectorul 5, proiect care să fie finalizat chiar din 2016, urmând ca pe termen mediu şi lung numărul acestora să fie majorat substanţial”.
Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi consideră că Planul de Mobilitate Urbană pe zona Bucureşti-Ilfov ignoră în totalitate Sectorul 5, precizând că magistrala 7 Rahova-Colentina trebuie să fie o prioritate şi nu un „proiect de rezervă”. De asemenea, Raeţchi a afirmat că în calitate de primar al Sectorului 5 va demara un program prin care plătitorii de taxe care deţin o locuinţă şi maşină să primească gratuit biciclete.
„Am fost surprins în mod neplăcut de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pe zona Bucureşti-Ilfov, lansat zilele trecute, care nu conţine niciunul dintre proiectele vitale şi necesare pentru dezvoltarea Sectorului 5. De exemplu, construcţia magistralei M7 Rahova – Colentina este trecută drept proiect de rezervă, ceea ce înseamnă, având în vedere obiceiurile autorităţilor, că nici măcar nu vor fi demarate lucrările până în 2030. Din fericire, Planul de Mobilitate Urbană este în stadiul dezbaterii publice, poate fi modificat, şi de aceea, intenţionez să solicit atât Primăriei Capitalei, dar şi Guvernului să introducă o serie de proiecte vitale pentru Sectorul 5. Unul dintre motivele pentru care anumite zone din Sectorul 5 înregistrează decalaje majore faţă de Capitală este tocmai lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. Pentru că administraţiei PSD- Vanghelie nu i-a păsat de locuitorii Sectorului 5, aceştia au continuat să fie ignoraţi, cu efecte negative asupra dezvoltării unor cartiere precum Rahova şi Ferentari. Am încredere că pot fi găsite fondurile necesare pentru asumarea unor proiecte de infrastructură ambiţioase şi necesare pentru Sectorul 5”.
Raeţchi a precizat şi o serie de alte măsuri necesare pentru fluidizarea traficului pe care intenţionează să le implementeze în Sectorul 5:
„În primul rând, cel mai important proiect necesar locuitorilor din Sectorul 5 este cel al magistralei care să deservească zonele Rahova şi Ferentari şi aceasta nu trebuie trecută sub nicio formă la capitolul „proiect de rezervă”, ci trebuie să devină o prioritate. Locuitorii din cartierele Rahova şi Ferentari nu sunt cetăţeni de rangul doi. Am convingerea că proiectul poate fi finalizat cel mai târziu până în 2024, termenul anului 2030, propus şi de Metrorex, fiind o sfidare la adresa locuitorilor din sector. De asemenea, pentru fluidizarea traficului consider că este esenţială eliberarea primei benzi de maşinile parcate neregulamentar prin realizarea parcărilor supraterane, astfel încât să existe o bandă rapidă pentru transportul public. În plus, în calitate de primar al Sectorului 5, voi demara un program prin care plătitorii de taxe care deţin o locuinţă şi maşină în Sectorul 5 să primească gratuit biciclete, încurajând astfel transportul alternativ. Mai mult, consider că ar trebui să avem 5 km de benzi pentru biciclete în Sectorul 5, proiect care să fie finalizat chiar din 2016, urmând ca pe termen mediu şi lung numărul acestora să fie majorat substanţial”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii