Comunicat de presă - PMP - Şi în educaţie se aplică zicala - cine seamănă vânt, culege furtună - 1.09.2014
Comunicat de presă - PMP - Şi în educaţie se aplică zicala - cine seamănă vânt, culege furtună - 1.09.2014
01 Sep, 2014 11:27
ZIUA de Constanta
1340
Marime text
Rezultatele de la recent încheiatul Bacalaureat sunt consecinţa unor politici dezastruoase, puse în operă de PSD şi, în special, de Ecaterina Andronescu. Ne-am confruntat, în ultimii 10 ani, cu o adevărată conspiraţie împotriva educaţiei şi formării profesionale din România. Toţi elevii, aveau sau nu aveau resurse intelectuale specifice unui traseu liceal pretenţios, erau împinşi pe acesta, printr-un bacalaureat fraudat,
pentru a cotiza apoi la fabricile de diplome universitare. Şi aceasta în ciuda faptului că oferta din piaţa muncii se adresa în proporţie de 70-80% meseriaşilor, absolvenţilor de şcoli profesionale, care nu mai există din 2003, când au fost desfiinţate de ministrul Ecaterina Andronescu.
Actualele rezultate slabe de la Bacalaureat sunt din cauza sitemului de educaţie, care nu le oferă elevilor mai multetrasee educaţionale, pentru a şi-l alege pe acela care se potriveşte resurselor, înclinaţiilor şi talentelor proprii. Cum piaţa muncii de calitate stă la baza unei economii performante şi competitive, este lesne de înţeles că şi lipsa muncitorilor calificaţi este o cauză a stagnării economiei româneşti actuale.
Încercarea de a readuce şcoala la ce ar trebui să fie, în mandatul Boc-Funeriu, a fost stopată si blocată de către actuala Putere prin măcelărirea Legii Educaţiei Naţionale cu ajutorul a cinci Ordonanţe de Urgenţă succesive.
În ultimii patru ani, 330.000 de elevi au parcurs liceuldegeaba. N-au luat Bacalaureatul sau nu s-au prezentat la examen.
330.000 de destine frânte, de energii şi resurse irosite, atât din partea familiilor cât şi a statului, care a aruncat banii pe fereastră. Aceşti elevi n-au învăţat nici meserie, nici suficientă teorie să facă faţă în învăţământul superior.
Piaţa muncii îi respinge şi trebuie să reînceapă formarea profesională de la zero.
Mai grav, se constată un fenomen de abandon masiv, la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a. Elevii si familiile fug de şcoală, pentru că au constatat că aceasta nu le oferă competenţele necesare cerute de angajatori.
Teoriile si politicile Ministerului Educaţiei ignoră aceste probleme cu adevărat grave, încercând să pună petece pe un sistem distrus şi, în consecinţă, neatractiv.
Cum problemele nerezolvate ale şcolii şi formăriiprofesionale afectează societatea românească pentru mulţi ani de acum înainte, este cazul să reflectăm si asupra dezastrului adus de actuala
putere in acest domeniu extrem de sensibil.
pentru a cotiza apoi la fabricile de diplome universitare. Şi aceasta în ciuda faptului că oferta din piaţa muncii se adresa în proporţie de 70-80% meseriaşilor, absolvenţilor de şcoli profesionale, care nu mai există din 2003, când au fost desfiinţate de ministrul Ecaterina Andronescu.
Actualele rezultate slabe de la Bacalaureat sunt din cauza sitemului de educaţie, care nu le oferă elevilor mai multetrasee educaţionale, pentru a şi-l alege pe acela care se potriveşte resurselor, înclinaţiilor şi talentelor proprii. Cum piaţa muncii de calitate stă la baza unei economii performante şi competitive, este lesne de înţeles că şi lipsa muncitorilor calificaţi este o cauză a stagnării economiei româneşti actuale.
Încercarea de a readuce şcoala la ce ar trebui să fie, în mandatul Boc-Funeriu, a fost stopată si blocată de către actuala Putere prin măcelărirea Legii Educaţiei Naţionale cu ajutorul a cinci Ordonanţe de Urgenţă succesive.
În ultimii patru ani, 330.000 de elevi au parcurs liceuldegeaba. N-au luat Bacalaureatul sau nu s-au prezentat la examen.
330.000 de destine frânte, de energii şi resurse irosite, atât din partea familiilor cât şi a statului, care a aruncat banii pe fereastră. Aceşti elevi n-au învăţat nici meserie, nici suficientă teorie să facă faţă în învăţământul superior.
Piaţa muncii îi respinge şi trebuie să reînceapă formarea profesională de la zero.
Mai grav, se constată un fenomen de abandon masiv, la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a. Elevii si familiile fug de şcoală, pentru că au constatat că aceasta nu le oferă competenţele necesare cerute de angajatori.
Teoriile si politicile Ministerului Educaţiei ignoră aceste probleme cu adevărat grave, încercând să pună petece pe un sistem distrus şi, în consecinţă, neatractiv.
Cum problemele nerezolvate ale şcolii şi formăriiprofesionale afectează societatea românească pentru mulţi ani de acum înainte, este cazul să reflectăm si asupra dezastrului adus de actuala
putere in acest domeniu extrem de sensibil.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii