Stop creșterii taxelor! România a înregistrat cea mai mare creștere a valorii taxelor care intră în calculul prețului final la benzină și la motorină din UE, după Cipru
Stop creșterii taxelor! România a înregistrat cea mai mare creștere a valorii taxelor care intră în calculul
10 Jun, 2014 10:34
ZIUA de Constanta
820
Marime text
Am depus pe data de 5 mai 2014 o întrebare parlamentară legată de taxele la carburanți adresată Guvernului și Premierului României, cu titlul: „Stop creșterii taxelor! România a înregistrat cea mai mare creștere a valorii taxelor care intră în calculul prețului final la benzină și la motorină din UE, după Cipru”.
Nici dânsul, nici echipa dânsului nu s-au deranjat să răspundă până în prezent, deși aveau obligația legală să o facă în maximum 15 zile. Am lucrat câțiva ani în Guvern și niciodată nu mi-au rămas solicitările de răspunsuri neonorate, ca primă dovadă de respect față de cetățeni și problemele lor.
Iată conținutul integral al întrebării parlamentare. Vă rog pe toți cei afectați direct și indirect de aceste noi taxe să vă adresați direct Guvernului până răspunde, ca să înțeleagă că suntem cetățeni activi, nu supuși adormiți gata să plătească taxe oricând și oricât fără niciun rezultat în construcția de drumuri, școli sau spitale mai bune.
Iată textul integral al interpelării:
„Domnule Prim ministru,
România este pe locul al doilea în UE cu cea mai mare creștere a valorii taxelor care intră în calculul prețului final la benzină și la motorină. Ne depășește numai Cipru.
În România, taxele care intră în calculul prețului final la benzină au crescut cu mai mult de 20% de la instaurarea Guvernului Ponta. În schimb, la nivel european, taxele au scăzut, în medie, cu peste 1,5% pentru că majoritatea țărilor din UE au scăzut valoarea taxelor la benzină. Aceasta înseamnă că taxele care intră în prețul benzinei au crescut cu aproape 122 de euro la mia de litri. Cehii însă s-au bucurat de o reducere cu 9,7% a taxelor care intră în calculul prețului final al benzinei, ungurii de diminuarea cu 9,5% a acestora, iar polonezii – de o scădere cu 3,7%.
La venirea la guvernare a USL, România era pe locul 3 în UE-27 cu cele mai mici taxe care intră în calculul prețului final al benzinei, după Cipru și Bulgaria. Astăzi ne aflăm pe locul 12. Avem taxe mai mari decât Ungaria, Austria sau Polonia. Vecinii din sud, bulgarii, nu doar că au reușit să se mențină pe primul loc, continuând să aibă cele mai mici taxe, dar și-au și consolidat poziția, reușind să reducă valoarea taxelor.
La motorină, taxele care intră în calculul prețului final au crescut cu aproape 23,5% din aprilie 2012 până în prezent. Și în acest caz, taxele la nivel european s-au redus cu aproape 0,4%. Practic, pentru români, taxele au crescut cu aproape 132 de euro la mia de litri. În țările din regiune, taxele care intră în calculul prețului final al motorinei au scăzut cu 8,6% în Cehia, cu 8,3% în Ungaria și cu 2,8% în Polonia.
La valoarea taxelor pentru motorină, situația este mult mai dură. În momentul în care PDL a plecat de la guvernare, a lăsat România cu a cincea cea mai mică valoare a taxei care intră în calculul prețului final la motorină. Astăzi însă suntem pe locul 8 la cele mai mari taxe pe motorină din 27 de state membre ale UE, după țări precum Austria, Belgia, Franța, Polonia, Spania.
Având în vedere cele prezentate mai sus, vă adresez următoarele întrebări:
Interpelarea parlamentară o găsiți în formatul depus oficial aici: http://www.cdep.ro/interpel/2014/i4188A.pdf
Andreea PAUL
Prim-Vicepreședinte al PDL,
Deputat de Țara Oașului, Satu Mare
Nici dânsul, nici echipa dânsului nu s-au deranjat să răspundă până în prezent, deși aveau obligația legală să o facă în maximum 15 zile. Am lucrat câțiva ani în Guvern și niciodată nu mi-au rămas solicitările de răspunsuri neonorate, ca primă dovadă de respect față de cetățeni și problemele lor.
Iată conținutul integral al întrebării parlamentare. Vă rog pe toți cei afectați direct și indirect de aceste noi taxe să vă adresați direct Guvernului până răspunde, ca să înțeleagă că suntem cetățeni activi, nu supuși adormiți gata să plătească taxe oricând și oricât fără niciun rezultat în construcția de drumuri, școli sau spitale mai bune.
Iată textul integral al interpelării:
„Domnule Prim ministru,
România este pe locul al doilea în UE cu cea mai mare creștere a valorii taxelor care intră în calculul prețului final la benzină și la motorină. Ne depășește numai Cipru.
În România, taxele care intră în calculul prețului final la benzină au crescut cu mai mult de 20% de la instaurarea Guvernului Ponta. În schimb, la nivel european, taxele au scăzut, în medie, cu peste 1,5% pentru că majoritatea țărilor din UE au scăzut valoarea taxelor la benzină. Aceasta înseamnă că taxele care intră în prețul benzinei au crescut cu aproape 122 de euro la mia de litri. Cehii însă s-au bucurat de o reducere cu 9,7% a taxelor care intră în calculul prețului final al benzinei, ungurii de diminuarea cu 9,5% a acestora, iar polonezii – de o scădere cu 3,7%.
La venirea la guvernare a USL, România era pe locul 3 în UE-27 cu cele mai mici taxe care intră în calculul prețului final al benzinei, după Cipru și Bulgaria. Astăzi ne aflăm pe locul 12. Avem taxe mai mari decât Ungaria, Austria sau Polonia. Vecinii din sud, bulgarii, nu doar că au reușit să se mențină pe primul loc, continuând să aibă cele mai mici taxe, dar și-au și consolidat poziția, reușind să reducă valoarea taxelor.
La motorină, taxele care intră în calculul prețului final au crescut cu aproape 23,5% din aprilie 2012 până în prezent. Și în acest caz, taxele la nivel european s-au redus cu aproape 0,4%. Practic, pentru români, taxele au crescut cu aproape 132 de euro la mia de litri. În țările din regiune, taxele care intră în calculul prețului final al motorinei au scăzut cu 8,6% în Cehia, cu 8,3% în Ungaria și cu 2,8% în Polonia.
La valoarea taxelor pentru motorină, situația este mult mai dură. În momentul în care PDL a plecat de la guvernare, a lăsat România cu a cincea cea mai mică valoare a taxei care intră în calculul prețului final la motorină. Astăzi însă suntem pe locul 8 la cele mai mari taxe pe motorină din 27 de state membre ale UE, după țări precum Austria, Belgia, Franța, Polonia, Spania.
1. Cum explicați aceste creșteri de taxe – extrem de mari în comparație cu alte state ale UE – în condițiile în care românii au cele mai mici salarii din UE, după Bulgaria?
2. Care categorii de agenți economici beneficiază de deduceri ale taxei pe combustibil? Pe ce criterii sunt luate aceste decizii?
Aștept răspunsul dumneavoastră în scris pentru problemele ridicate”.2. Care categorii de agenți economici beneficiază de deduceri ale taxei pe combustibil? Pe ce criterii sunt luate aceste decizii?
Interpelarea parlamentară o găsiți în formatul depus oficial aici: http://www.cdep.ro/interpel/2014/i4188A.pdf
Andreea PAUL
Prim-Vicepreședinte al PDL,
Deputat de Țara Oașului, Satu Mare
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii