Victor Ponta a transformat România într-o țară care dă carburant ieftin la export și scump pentru cetățenii ei 09 ianuarie 2015
Victor Ponta a transformat România într-o țară care dă carburant ieftin la export și scump pentru cetățenii
09 Jan, 2015 19:07
ZIUA de Constanta
1414
Marime text
Vizita miniștrilor Guvernului Ponta la furnizorii de carburanți reprezintă o înjosire a statului român și o încercare de acumulare de capital de imagine, acțiune total ineficientă pentru scăderea prețului la carburanți.
Introducerea supraaccizei, modul de calcul al accizelor și refuzul de a crește redevențele sunt cele trei mari greșeli ale premierului din acest punct de vedere, iar efectul lor de bumerang face ca Romania să piardă și prin neîncasarea impozitelor, accizei și taxei pe valoarea adaugată provenite din vânzarea carburanților, și prin exportul ieftin de resursă naturală sub forma de materie primă sau produs finit. Pe de o parte, mulți români care au ocazia alimentează în afara țării, unde carburantul este mai ieftin, pe de altă parte suntem în situația inacceptabilă în care carburantul exportat din România este mai ieftin la pompă în străinătate decât cel pe care companiile îl livrează în interiorul țării.
Singura formulă prin care carburanții în România pot fi competitivi ca preț o reprezinta renunțarea la supraacciză și revenirea calculării accizei la un curs real, coroborat cu creșterea redevenței. Prin creșterea redevențelor exporturile scad, prețul nemaifiind competitiv pentru piața externă, iar companiile furnizoare sunt obligate să verse producția în piața internă, echilibrând și raportul competitiv cu concurența internă reprezentată de furnizorii care nu dispun de extracție și rafinare.
Premierul României se comportă total inadecvat în relația cu companiile furnizoare de carburanți, recunoscând astfel public că românii nu beneficiază de un preț corect la pompă. Prețul incorect este cauzat însă exclusiv de politica Guvernului în domeniu, iar companiile profită în consecință de o politică de stat care nu urmărește interesul național.
Introducerea supraaccizei, modul de calcul al accizelor și refuzul de a crește redevențele sunt cele trei mari greșeli ale premierului din acest punct de vedere, iar efectul lor de bumerang face ca Romania să piardă și prin neîncasarea impozitelor, accizei și taxei pe valoarea adaugată provenite din vânzarea carburanților, și prin exportul ieftin de resursă naturală sub forma de materie primă sau produs finit. Pe de o parte, mulți români care au ocazia alimentează în afara țării, unde carburantul este mai ieftin, pe de altă parte suntem în situația inacceptabilă în care carburantul exportat din România este mai ieftin la pompă în străinătate decât cel pe care companiile îl livrează în interiorul țării.
Singura formulă prin care carburanții în România pot fi competitivi ca preț o reprezinta renunțarea la supraacciză și revenirea calculării accizei la un curs real, coroborat cu creșterea redevenței. Prin creșterea redevențelor exporturile scad, prețul nemaifiind competitiv pentru piața externă, iar companiile furnizoare sunt obligate să verse producția în piața internă, echilibrând și raportul competitiv cu concurența internă reprezentată de furnizorii care nu dispun de extracție și rafinare.
Premierul României se comportă total inadecvat în relația cu companiile furnizoare de carburanți, recunoscând astfel public că românii nu beneficiază de un preț corect la pompă. Prețul incorect este cauzat însă exclusiv de politica Guvernului în domeniu, iar companiile profită în consecință de o politică de stat care nu urmărește interesul național.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii