Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:43 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Informare

ro

25 May, 2009 17:07 3482 Marime text

România
Judeţul Constanţa
Primăria Municipiului Constanţa
serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor
Str. Ştefan cel Mare, nr. 103      Tel: 0241/502726   Fax: 0241/661510
e-mail:  evidentapopulatiei@primaria-constanta.ro
Operator Date cu caracter personal nr. 8696

Nr. 48001 / 25.05.2009

Pentru a veni in sprijinul cetatenilor, analizand faptul ca dupa-amiaza zilele de primiri documente erau constant mai aglomerate, am schimbat programul SPCLEP– Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor Constanta introducand o noua zi de primire documente dupa-amiaza , respectiv martea.
 In final, pentru arhiva de informatii publice de evidenta a persoanelor, prezentam in mod concret, toate documentele necesare operatiunilor de evidenta a persoanelor, organizate pe categorii, in fisierele atasate. Mentionam si ca cererile tipizate pentru diversele tipuri de solicitari se pot si descarca online de pe site-ul www.primaria-constanta.ro, de pe a 7-a rubrica din dreapta sus, “ Acte necesare…Evidenta Populatiei “. Cererile se descarca, fata – verso, pe o singura foaie A 4.

Sef Serviciu
Dezideriu Dudas

                      
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

PRIMIRI DOCUMENTE :

Luni       :   8.30 -   14.30
Marti      :  12.00 -  18.00
Miercuri  :  8.30  -  14.30
Joi         :   12.00 - 18.00
Vineri      :  8.30 -   14.30  

RESTITUIRI

Luni : 15.00 - 18.00
Joi    :  9.00 - 12.00



ACTE DE IDENTITATE 

Actele de identitate care se eliberează cetăţeanului român sunt cartea de identitate şi cartea de identitate provizorie. Actul de identitate se eliberează pentru prima dată la împlinirea vârstei de 14 ani. Cu acesta se face dovada identităţii, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă a titularului.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este, după cum urmează:

- 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 - 18 ani;

- 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 - 25 ani;

- 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani;

- permanent după împlinirea vârstei de 55 ani.

În sensul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.97/2005, prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, precum şi cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate, aflat în termen de valabilitate.

Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.

Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, dar nu poate depăşi un an.

IMPORTANT

Documentele pentru eliberarea actelor de identitate se depun la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reşedinţa.

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În conformitate cu prevederile legale, cetăţenii sunt obligaţi să se prezinte, în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea valabilităţii actului de identitate deţinut, la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi cu domiciliul sau resedinţa, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.

Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi .

Cazuri în care se eliberează o nouă carte de identitate :

-  la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

-  dacă s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii (exemple: schimbarea numelui/ prenumelui pe cale administrativă; adopţie; constatarea unor greşeli de scriere la întocmirea actului de stare civilă; înregistrarea unei persoane în poziţia de "copil găsit" şi identificarea ulterioară a actului de naştere întocmit iniţial, între acestea existând neconcordanţă la data naşterii; înregistrarea tardivă a naşterii unei persoane, cu înscrierea numai a anului de naştere ş.a.);

-  în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;

-  în cazul deteriorării actului de identitate;

-  în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

-  la expirarea sau revocarea interdicţiei titularului de a se afla în anumite localităţi sau de a părăsi localitatea;

-  când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului

-  în cazul schimbării sexului ;

-  în cazul anulării;

-  în cazul atribuirii unui nou CNP;

-  pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

Furnizarea unor date din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.)

Persoanele fizice sau juridice pot solicita, în baza unor cereri scrise motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, referitoare la:

- date de stare civilă (numele, prenumele, data şi locul naşterii, cât şi prenumele părinţilor persoanelor în cauză);

- date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informaţii;

- date referitoare la domiciliile şi reşedinţele acordate;

- date referitoare la codul numeric personal atribuit.

Activitatea de furnizare a unor date cu caracter personal din Registrul national de evidenta a persoanelor este reglementata de O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 290/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de Legea nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru comunicarea domiciliilor avute din 01.01.1990/pînă în prezent – necesare la diverse instituţii - persoanele interesate se vor prezenta la ghişeu cu următoarele:

- cererea completată însoţită de cele două adrese (în alb);

- actul de identitate - original şi copie;

- chitanţă de 1 RON – se achită la Circa financiară (Serviciul Public de Impozite Taxe – ex.: str. Atelierelor, str. Ecaterina Varga, …);

- timbru fiscal de 1 RON – de la Poşta Română. 

LEGENDA FISIERE ATASATE

A si B

A -  EXPIRAREA TEMENULUI DE VALABILITATE,

      MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ,

      ANULAREA DOCUMENTULUI,

      SCHIMBAREA SEXULUI SAU FIZIONOMIEI,

      PRESCHIMBAREA BULETINELOR DE IDENTITATE;

B - SCHIMBAREA DOMICILIULUI,

      SCHIMBAREA DENUMIRII STRĂZI SAU A RENUMEROTĂRII IMOBILELOR; 

C si D

C - PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIOAREA ACTULUI DE IDENTITATE DEŢINUT ANTERIOR;

D - CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE – C.I.P. 

E si F

E - ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI;

F – ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI (PERSOANE MAJORE);

G si H

G - ÎNSCRIEREA ÎN ACTUL DE IDENTITATE A MENŢIUNII DE STABILIRE A REŞEDINŢEI (VIZĂ DE REŞEDINŢĂ);

H - CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE pentru     CETĂŢEANUL ROMÂN CU DOMICILIUL ÎN STRĂINATATE ŞI REŞEDINŢA ÎN ROMÂNIA;

L si K

K - ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE PERSOANELOR CARE AU DOBÂNDIT CETĂŢENIA ROMÂNĂ;

L   - ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A  SCHIMBĂRII DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA;

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • RIZEA GRIGORETA 11 Jun, 2009 19:41 VREAU SI EU NR DE LA RECLAMATII PTR PRIMARIA DIN MUNICIPIUL CONSTANTA