Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:16 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

10 organizaţii din Medgidia participă la proiectul pilot european de încurajare a consumului de fructe şi legume

ro

07 Nov, 2012 17:22 1087 Marime text

Medgidia, 7 noiembrie 2012. PRAIS Corporate Communications, alături de partenerii săi locali, lansează astăzi proiectul pilot european „Creşterea consumului de fructe şi legume proaspete în rândul grupurilor vulnerabile", sub sloganul „Mai mult gust, mai multă savoare". Obiectivele campaniei - o iniţiativă a Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene - sunt promovarea şi stimularea consumului de fructe şi legume proaspete în cadrul a 3 categorii sociale vulnerabile: copii, pensionari şi femei însărcinate. Proiectul se derulează în 3 ţări: România (Medgidia şi Roman), Bulgaria şi Slovacia, fiind coordonat la nivel european de compania LIGARIS. În România, implementarea acestuia este coordonată de către PRAIS Corporate Communications, cu sprijinul a 20 de parteneri locali din cele 2 oraşe implicate în proiect.

Printr-o serie de intervenţii directe, beneficiarii vor fi stimulaţi să redescopere gustul, diversitatea (forme, gusturi, culori) şi modul de preparare a fructelor şi legumelor, având totodată acces la o diversitate de reţete.

Astfel, 300 de elevi din ciclul primar, femei însărcinate şi pensionari din Medgidia vor beneficia direct de activităţi de informare şi activare, precum caravana demonstraţiilor de gătit, în cadrul căreia, pe parcursul a 10 intervenţii, participanţii vor interacţiona cu un nutriţionist care le va prezenta beneficiile pentru sănătate ale consumului zilnic de fructe şi legume, iar un bucătar va face demonstraţii de gătit, urmate de o degustare. Un concurs de reţete va implica direct participanţii, urmând ca reţetele cele mai gustoase să fie premiate. Lunar, se va desfăşura şi o serie de sesiuni de gătit, în cadrul cărora beneficiarii vor prepara diverse reţete. O componentă importantă a campaniei o reprezintă şi distribuţia lunară de fructe şi legume proaspete către beneficiari. La finalul fiecărei etape se vor face evaluări cantitative şi calitative care vor măsura impactul campaniei.

„Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică - INS, în 2012, România se află pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar 7 kg de portocale, 5 kg de mere şi 2 kg de pere pe locuitor pe an, faţă de consumul mediu european de fructe care este de 57 kg pe cap de locuitor. Campania iniţiată de Comisia Europeană vine să răspundă unei nevoi reale de a stimula consumul de fructe şi legume proaspete, pentru o dietă echilibrată şi un stil de viaţă sănătos. Consider că acest proiect este o deosebită oportunitate pentru noi de a contribui direct la schimbarea obiceiurilor alimentare. Totodată, ne onorează faptul că România face parte din grupul de ţări care beneficiază de acest nou proiect susţinut de Comisia Europeană", a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications.

În Medgidia, partenerii din cadrul proiectului sunt: Primăria Municipiului Medgidia, Serviciul de Asistenţă Socială Comunitară, Asociaţia Voluntarilor Medgidia, Asociaţia Holt România, Crucea Roşie Medgidia, Clubul Pensionarilor, Fundaţia „Open Doors", Cabinet medical doctor Zaicenco Dorina, Şcoala cu clasele I-VIII „I.L.Caragiale", Şcoala cu clasele I-VIII „M. Sadoveanu" şi Şcoala cu clasele I-VIII „M. Dragomirescu".

Menţiune: Punctele de vedere exprimate în acest comunicat de presă nu trebuie transmise ca fiind poziţia oficială a Comisiei Europene.

Despre PRAIS Corporate Communications:

PRAIS Corporate Communications este o companie de consultanţă specializată în comunicare integrată, înfiinţată în 1996. Câştigătoare a IPRA Golden World Award şi Grand Prize în anul 1999, la Tokyo pentru cel mai bun program comunitar, echipa de consultanţi PRAIS asistă de 16 ani importante companii multinaţionale şi asociaţii industriale din România sau de peste hotare, a creat şi dezvoltat 15 proiecte naţionale de marketing social, peste 2000 de campanii, evenimente corporative şi de brand. Auditul comunicării interne, dezvoltarea strategiilor anuale de comunicare internă şi externă, relaţia cu media, brand PR, comunicarea financiară şi de criză, social media, animarea forţelor de vânzare şi cursurile de comunicare sunt doar câteva dintre serviciile oferite de PRAIS. Vizitează www.prais.ro.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii