Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:33 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prezentare sistem informatic Interoperabilitate

ro

24 May, 2011 23:33 1174 Marime text

INFORMAŢII GENERALE DESPRE PROIECT

1. SURSA DE FINANŢARE

a. Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) 2007 - 2013, Axa Prioritară III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru Sectoarele Privat şi Public", Domeniul de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi Creşterea Eficienţei Serviciilor Publice Electronice" Operaţiunea 2 Implementarea de sisteme TIC în scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar"

b. Contract de finanţare nr. 163/322 din 08.12.2009, cod SMIS 5288, încheiat între Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de Organism Intermediar, în numele şi pentru Ministerul Economiei, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice" (POS CCE) şi Primăria Oraşului Eforie.

2. BENEFICIAR

Solicitant: Oras Eforie

3. OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI Creşterea productivităţii şi calităţii serviciilor administraţiei locale din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est prin implementarea de sisteme TIC care asigură creşterea interoperabilităţii sistemelor informatice.

OBIECTIV SPECIFIC A PROIECTULUI Implementarea unui sistem TIC în cadrul Primăriei Eforie cu scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice.

4. BENEFICIARII PROIECTULUI

Grupul ţintă al proiectului este format din:

1. Populaţia Oraşului Eforie - 10.038 de locuitori

Populaţia oraşului Eforie, caracterizată printr-o mare diversitate etnică (turci, tătari, ucraineni, ruşi, moldoveni, greci, macedoni, etc) va beneficia de o îmbunătăţire a fluxului informaţional cu Primăria Eforie prin diversificarea serviciilor on-line.

2. Agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în oraşul Eforie - 736 de întreprinderi, dintre care 388 în Eforie Nord iar 348 în Eforie Sud.

Beneficiari direcţi

1. Personalul angajat în cadrul Primăriei Eforie implicat în exploatarea aplicaţiei TIC de interoperabilitate

2. Ministerul Telecomunicaţiei şi Tehnologiei Informaţiei

3. Turiştii care vizitează staţiunile Eforie Nord şi Eforie Sud prin creşterea gradului de informare a acestora

La nivelul primariei Eforie functioneaza o serie de aplicatii informatice, in ceea ce privea interactiunea cu cetatenii precum si gestionarea informatiilor despre cetateni si interoperabilitatea intre aplicatii, nu exista un sistem care sa permita accesul cetatenilor la informatiile utile acestora în timp real.

Nr

Nume aplicatie

Scopul aplicatiei

1.

Registratura Electronica

Aloca si stocheaza numere de inregistrare pentru documentele ce se ruleaza in secretariatul primariei

2.

Posta Electronica

Aplicatia care gestioneaza mesajele trimise sau primite la adresele e-mail create pe domeniul primariaeforie.ro

3.

Taxe si Impozite

Aceasta aplicatie gestioneaza impozitele pentru persoane fizice cat si juridice

Astfel, era acoperita cea mai mare parte din spectrul de aplicatii necesare pentru a oferi un real sprijin in activitatea zilnica a primariei, insa, mai putin era asigurat un modul de interfatare cu cetatenii si un sistem care sa integreze toate aplicatiile existente.

Prin intermediul proiectului de finantare s-a implementat un Sistem TIC de interoperabilitate ale carui functiunii sunt descrise mai jos.

Functionarea Sistemului Informatic

Prin intermediul acestuia vor fi oferite Servicii prompte cetatenilor, mediului de afaceri, aglomeratia si cozile vor fi inlocuite cu un portal electronic prin intermediul caruia vor putea fi completate formulare si depuse cereri online.

Astfel, prin intermediul Modulului de Taxe si impozite, dupa o inregistrare in sistem care se va realiza la sediul Primariei pe baza unei cereri (procedura trebuie stabilita de Primaria Eforie), cetatenii vor putea vizualiza sumelor de plata catre Bugetul local, vor putea realiza plata online a taxelor, a impozitelor si vor putea urmari evolutia dosarelor de urmarire silita.

De asemenea, interoperabilitatea portalului cu aplicatia de registratura existenta in cadrul Primariei, orice persoana care a depus un document la Registratura Primariei Eforie isi poate urmari prin intermediul Portalului stadiul cererii (numai prin introducerea numarul de inregistrare a documentului si a datei de inregistrare).

Prin intermediul infochioscului utilizatorii portalului pot avea acces la functionalitatile acestuia, in functie de drepturile de acces obtinute. De asemenea, orice contribuabil inregistrat, dar care nu are acces la internet poate apela la infochisc pentru a putea face plata online a taxelor si impozitelor sau poate verifica stadiul unei cereri depuse.

Portalul este format din mai multe module, unele dintre aceste module interoperand cu aplicatiile deja existente in cadrul primariei:

1. Modulul Evenimente

Aceasta sectiune este dedicata prezentarii evenimentelor ce urmeaza sa se desfasoare in Orasul Eforie.

2.Modulul Registratura

In modulul registratura, dupa autentificarea pe pagina de portal, se poate verifica starea unei cereri depuse anterior la primarie. In situatia in care se introduc date eronate, eroarea va aparea pe ecran. Daca datele de indentificare ale cererii au fost introduse corect, atunci se va afisa starea cererii cautate.

3.Modulul Licitatii

In aceasta sectiune se vor putea vedea informatii despre licitatiile existente in cadrul primariei eforie si stadiul lor. Initial pe acest tab va aparea o lista de licitatii care pot fi selectate pentru vizualizarea informatiilor dedicate fiecarei licitatii in parte

4.Modulul Taxe si impozite

Acest modul este interoperabil cu aplicatia de taxe si impozite existenta in cadrul Primariei.

Prin intermediul acestui modul contribuabili, dupa o inregistrare prealabila in sistem, pot efectua plata online a impozitelor, taxelor si dosarelor de urmarire silita, pot vizualiza platile efectuate si pot vizualiza patrimoniul (lista cuprinzand cladirile, mijloacele de transport, terenurile sau alte bunuri ale utilizatorului).

5.Modul Utile

In sectiunea utile se pot gasi numeroase informatii pentru vizitoatirii site-ului cum ar fii locatii ale sucursalelor diferitelor banci, locatii pentru farmacii sau puncte de prim ajutor/spitale, monumente, etc. Continutul si categoriile pot varia in timp in functie de necesitati.

6.Modul Sugestii si reclamatii

Acest modul este structurat sub forma de forum si permite diverse discutii pe teme variate legate de primaria Eforie sau de oricare din sectiunile portalului. Continutul va fi monitorizat si cenzurat de catre un administrator de forum.

In cadrul forumului se vor putea posta mesaje intr-un topic existent, se va putea deschide un nou topic cu un mesaj personal si se vor putea da raspunsuri utilizatorilor care au postat deja un mesaj.

7.Modul E-mail

Acest modul permite anagajatiilor Primariei Eforie sa aiba acces la sistemul de mail existent in cadrul Primariei prin intermediul portalului.

Beneficiile asteptate prin implementarea portalului sunt:

§ Îmbunătăţirea calităţii şi diversificarea serviciilor oferite către cetăţeni, furnizarea de servicii publice on-line de calitate către cetăţeni;

§ Transparenţa şi eficienţa în relaţia cu cetăţenii, standardizarea procedurilor de lucru şi consolidarea structurilor de date;

§ Eficientizarea activităţilor interne ale Primăriei Eforie care contribuie la furnizarea servicii publice on-line de calitate către cetăţeni, utilizând mijloace specifice TIC;

§ Transparenţa şi vizibilitate asupra proceselor interne ale Primăriei Eforie oferind suport pentru decizii corecte şi la timp;

§ Alinierea la standardele şi normele EU care guvernează relaţia instituţiilor publice (Primăria Eforie) locale cu cetăţenii;

§ Vizibilitatea şi calitatea imaginii Primăriei Eforie şi angajaţilor acesteia în comunitatea locală şi guvernamentală;

§ Reducerea birocraţiei şi descongestionarea instituţiilor publice, crearea de noi canale de acces şi comunicare pentru cetăţean, reducerea cozilor şi a blocajelor la ghişeu;

§ Maximizarea eficienţei, creşterea transparenţei activităţilor desfăşurate de către personal, scurtarea timpului procedurilor de rutină şi reducerea timpului de aşteptare şi de acces la informaţie;

§ Creşterea încrederii cetăţeanului în instituţiile şi serviciile publice şi promovarea culturii informatice în rândul cetăţenilor;

§ Acces direct şi instantaneu la informaţie, care este întotdeauna actuală.

In concluzie, acest Sistem de interoperabilitate implementat este un sistem informatic integrat care este conceput sa ofere servicii publice online pentru cetateni si in acelasi timp sa sprijine activitatile tuturor entitatilor/departamentelor din cadrul Primariei Orasului Eforie.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii