Comunicat de presă - Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar"
Comunicat de presă - Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar"
24 Apr, 2015 09:55
ZIUA de Constanta
1986
Marime text
Constanța, 23 aprilie 2015
Stimati cititori,
Chiar daca scopul protestelor noastre nu urmareste o batalie in comunicate si suntem adepti ai ideii ca orice protest se va incheia in urma unui dialog - pe care noi ni-l dorim cu Ministerul Transporturilor si entitatile superioare - suntem nevoiti sa luam pozitie ferma fata de toate afirmatiile tendentioase si lipsite de veridicitate lansate de actuala administratie portuara la adresa noastra . Acest fapt, nu reprezinta altceva decat argumentul cel mai plauzibil care denota o lipsa totala de profesionalism si incapacitate de a gestiona adevaratele probleme reclamate, motiv pentru care ne vedem nevoiti sa ne expriam opinia in scopul mentinerii unui echilibru informational.
Astfel, mentionam inca o data ca Presedintele Organizatiei Patronale „Operatorul Portuar” a fost in 2013 si membru in CA al APC pentru o perioada de aprox 6 luni. In aceasta scurta perioada a mandatului sau acest OM a dovedit intr-adevar un interes legitim si o aplecare reala asupra problemelor reale ale comunitatii portuare si a incercat si implemetat o practica buna internationala. La sfirsitul acelei perioade insa, ordinul a fost revocat - sau in orice caz nu s-a mai dorit aplicarea lui din diverse motive independente de Organizatia Patronala. In ciuda acestei conjuncturi nefavorabile – profesionalismul si experienta domnului Viorel Panait - presedintele Organizatiei Patronale, sunt recunoscute in continuare, fapt dovedit de selectia acestuia prin procedura de recutare specifica OUG nr. 109/ 2011 de o entitate recunoscuta si in selectia celorlalti administratori si a Directorului General.
Referitor la acuzatiile defaimatoare si denigratoare ale APC - de natura sa compromita demnitatea si probitatea profesionala a a domnului Panait prin incercarea de a-i cauza un prejudiciu de imagine – lansand ideea de dualism a dlui Viorel Panait, suntem nevoiti a reda mai jos relatarea exacta a acestuia, precum si adresa prin care a inteles sa-si exprime refuzul :
„Pe data de 16 aprilie 2015 in considerarea situatiei critice a infrastructurii de transport naval aflata in administrarea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta, S.C. Comvex S.A. a formulat refuz integral la plata pentru suma de 306.833,64 lei (T.V.A. inclus), reprezentand factura de utilizare domeniu portuar.
S.C. Comvex S.A. a fost convocata in ziua de 17 aprilie 2015 la o intalnire cu conducerea CN APMC, avand in consens criticile aduse in data de 16 aprilie 2015.
Va rugam sa regasiti in anexa refuzul S.C. Comvex S.A.
Acesta se bazeaza pe starea degradata a bunurilor de folosinta comuna reglementate contractual, pe baza carora CN APMC s-a angajat sa le intretina si a caror stare este critica.
Odata cu refuzul la plata, in cadrul intalnirii din data de 17 aprilie 2015, dintre reprezentantii CN APMC si S.C. Comvex S.A., s-a discutat posibilitatea formularii unui draft de contract valabil pentru toti agentii economici ce isi desfasoara activitatea pe platforma portuara in vederea dezamorsarii situatiei tensionate existenta la nivelul Portului Constanta.”
E pacat sa se ajunga la astfel de tertipuri ale APC, prin care se urmareste denigrarea Organizatiei Patronale si a membrilor sai, membrii care in continuare aduc un real aport prin trafic si clienti in Portul Constanta si creeaza scop APC, salarii pentru angajatii lor si posibilitatea unei Companii profund corupta de a-si acoperi ineficienta prin performanta operatorilor. Se poate observa in mod clar intentia vadit machiavelica de a incerca in disperare de cauza sa dezbine operatorii portuari si comunitatea portuara prin minciuni si zvonuri nefondate. Desigur, libertatea de expresie constituie unul din temeiurile esentiale ale unei societati democratice, fiind una din conditiile primordiale ale progresului. Dar exercitarea libertatii de exprimare implica totusi obligatii si responsabilitati, nefiind permisa exprimarea intr-un mod injust, defaimator si lipsit de orice argument veridic la adresa unui om.
In privinta Directivei Europene in referire directa la contractele de concesiune, mentionam ca Organizatia Patronala a fost cea care a aratat membrilor sai avantajele detinerii unui contract de subconcesiune asupra bunurilor detinute din Portul Constanta, astfel incit sa se securizeze investitiile acestora si sa se poata realiza planuri de afaceri pe termen mediu si lung atat de solicitate de partenerii de afaceri internationali in scopul asigurarii unui trafic de marfuri cel putin constant prin Portul Cta.
In ceea ce priveste implicarea APC in aceste demersuri ale contractelor de subconcesiune si nu concesiune, dupa cum emite APC, aceasta s-a rezumat la a lua act de cele aproximativ 18 solicitari ale unor operatori portuari, depuse la sediul APC oficial de aproximativ 2 ani de zile, si sa tergiverseze solutionarea lor. Motivul invocat pentru nesolutionarea acestora – in ciuda existentei cadrului legal aplicabil - a fost necesitatea suplimentarii de fonduri de la MT pentru realizarea unor studii in domeniu. In mod paradoxal - desi aceste studii se pot realiza lesne cu angajatii proprii APC - se doreste externalizarea catre firme cu reputatie indoielnica, prin mecanisme dubioase.
Referitor la Master Plan, putem doar sa va prezentam punctul de vedere al APC, la solicitarea comunitatii portuare de implicare in Grupul de lucru pentru avizarea acestuia, la care APC in continuare gaseste de cuviinta sa secretizeze si sa ascunda deciziile lor, in loc sa transparentizeze astfel de strategii pe termen lung.
Avind in vedere ca APC a reusit sa dea in judecata si Primaria Constanta, pe motiv ca a emis avizul favorabil desfasurarii acestor proteste ale comunitatii portuare, asteptam in continuare interventia urgenta a MT si Guvern, pentru normalizarea situatiei unui nod comercial si economic atit de important pentru intreaga tara!!!
###
Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța
Reunește 36 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).
Stimati cititori,
Chiar daca scopul protestelor noastre nu urmareste o batalie in comunicate si suntem adepti ai ideii ca orice protest se va incheia in urma unui dialog - pe care noi ni-l dorim cu Ministerul Transporturilor si entitatile superioare - suntem nevoiti sa luam pozitie ferma fata de toate afirmatiile tendentioase si lipsite de veridicitate lansate de actuala administratie portuara la adresa noastra . Acest fapt, nu reprezinta altceva decat argumentul cel mai plauzibil care denota o lipsa totala de profesionalism si incapacitate de a gestiona adevaratele probleme reclamate, motiv pentru care ne vedem nevoiti sa ne expriam opinia in scopul mentinerii unui echilibru informational.
Astfel, mentionam inca o data ca Presedintele Organizatiei Patronale „Operatorul Portuar” a fost in 2013 si membru in CA al APC pentru o perioada de aprox 6 luni. In aceasta scurta perioada a mandatului sau acest OM a dovedit intr-adevar un interes legitim si o aplecare reala asupra problemelor reale ale comunitatii portuare si a incercat si implemetat o practica buna internationala. La sfirsitul acelei perioade insa, ordinul a fost revocat - sau in orice caz nu s-a mai dorit aplicarea lui din diverse motive independente de Organizatia Patronala. In ciuda acestei conjuncturi nefavorabile – profesionalismul si experienta domnului Viorel Panait - presedintele Organizatiei Patronale, sunt recunoscute in continuare, fapt dovedit de selectia acestuia prin procedura de recutare specifica OUG nr. 109/ 2011 de o entitate recunoscuta si in selectia celorlalti administratori si a Directorului General.
Referitor la acuzatiile defaimatoare si denigratoare ale APC - de natura sa compromita demnitatea si probitatea profesionala a a domnului Panait prin incercarea de a-i cauza un prejudiciu de imagine – lansand ideea de dualism a dlui Viorel Panait, suntem nevoiti a reda mai jos relatarea exacta a acestuia, precum si adresa prin care a inteles sa-si exprime refuzul :
„Pe data de 16 aprilie 2015 in considerarea situatiei critice a infrastructurii de transport naval aflata in administrarea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta, S.C. Comvex S.A. a formulat refuz integral la plata pentru suma de 306.833,64 lei (T.V.A. inclus), reprezentand factura de utilizare domeniu portuar.
S.C. Comvex S.A. a fost convocata in ziua de 17 aprilie 2015 la o intalnire cu conducerea CN APMC, avand in consens criticile aduse in data de 16 aprilie 2015.
Va rugam sa regasiti in anexa refuzul S.C. Comvex S.A.
Acesta se bazeaza pe starea degradata a bunurilor de folosinta comuna reglementate contractual, pe baza carora CN APMC s-a angajat sa le intretina si a caror stare este critica.
Odata cu refuzul la plata, in cadrul intalnirii din data de 17 aprilie 2015, dintre reprezentantii CN APMC si S.C. Comvex S.A., s-a discutat posibilitatea formularii unui draft de contract valabil pentru toti agentii economici ce isi desfasoara activitatea pe platforma portuara in vederea dezamorsarii situatiei tensionate existenta la nivelul Portului Constanta.”
E pacat sa se ajunga la astfel de tertipuri ale APC, prin care se urmareste denigrarea Organizatiei Patronale si a membrilor sai, membrii care in continuare aduc un real aport prin trafic si clienti in Portul Constanta si creeaza scop APC, salarii pentru angajatii lor si posibilitatea unei Companii profund corupta de a-si acoperi ineficienta prin performanta operatorilor. Se poate observa in mod clar intentia vadit machiavelica de a incerca in disperare de cauza sa dezbine operatorii portuari si comunitatea portuara prin minciuni si zvonuri nefondate. Desigur, libertatea de expresie constituie unul din temeiurile esentiale ale unei societati democratice, fiind una din conditiile primordiale ale progresului. Dar exercitarea libertatii de exprimare implica totusi obligatii si responsabilitati, nefiind permisa exprimarea intr-un mod injust, defaimator si lipsit de orice argument veridic la adresa unui om.
In privinta Directivei Europene in referire directa la contractele de concesiune, mentionam ca Organizatia Patronala a fost cea care a aratat membrilor sai avantajele detinerii unui contract de subconcesiune asupra bunurilor detinute din Portul Constanta, astfel incit sa se securizeze investitiile acestora si sa se poata realiza planuri de afaceri pe termen mediu si lung atat de solicitate de partenerii de afaceri internationali in scopul asigurarii unui trafic de marfuri cel putin constant prin Portul Cta.
In ceea ce priveste implicarea APC in aceste demersuri ale contractelor de subconcesiune si nu concesiune, dupa cum emite APC, aceasta s-a rezumat la a lua act de cele aproximativ 18 solicitari ale unor operatori portuari, depuse la sediul APC oficial de aproximativ 2 ani de zile, si sa tergiverseze solutionarea lor. Motivul invocat pentru nesolutionarea acestora – in ciuda existentei cadrului legal aplicabil - a fost necesitatea suplimentarii de fonduri de la MT pentru realizarea unor studii in domeniu. In mod paradoxal - desi aceste studii se pot realiza lesne cu angajatii proprii APC - se doreste externalizarea catre firme cu reputatie indoielnica, prin mecanisme dubioase.
Referitor la Master Plan, putem doar sa va prezentam punctul de vedere al APC, la solicitarea comunitatii portuare de implicare in Grupul de lucru pentru avizarea acestuia, la care APC in continuare gaseste de cuviinta sa secretizeze si sa ascunda deciziile lor, in loc sa transparentizeze astfel de strategii pe termen lung.
Avind in vedere ca APC a reusit sa dea in judecata si Primaria Constanta, pe motiv ca a emis avizul favorabil desfasurarii acestor proteste ale comunitatii portuare, asteptam in continuare interventia urgenta a MT si Guvern, pentru normalizarea situatiei unui nod comercial si economic atit de important pentru intreaga tara!!!
###
Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța
Reunește 36 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii