Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:02 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Plan de masuri pt identificarea cetatenilor care nu au solicitat eliberarea actelor de identitate

ro

22 Oct, 2009 20:04 3105 Marime text

SPCLEP Constanta   
România
Judeţul Constanţa
Primăria Municipiului Constanţa
Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor

Str. Ştefan cel Mare, nr. 103      Tel: 0241/502726   Fax: 0241/661510
e mail:  evidentapopulatiei@primaria-constanta.ro

Operator Date cu caracter personal nr. 8696

Nr.  47.533 din 22.10.2009

          In vederea impulsionarii prezentarii cetatenilor la sediile serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor pentru obtinerea unor noi acte de identitate in locul celor ale caror termen de valabilitate a expirat, au fost pierdute, deteriorate, sau nu mai sunt valabile in cazul schimbarii domiciliului, resedintei ori a numelui, INEP – Inspectoratul National de Evidenta a Persoanelor si IGPR – Inspectoratul General al Politiei Romane, au elaborat un Plan de masuri pentru identificarea cetatenilor care nu au solicitat eliberarea actelor de identitate in termenele prevazute de lege si punerea lor in legalitate pe linie de evidenta a persoanelor in perioada 20.10.2009- 6.12.2009.

            Potrivit acestui Plan de masuri,  Programul cu publicul al SPCLEP – Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor Constanta s-a modificat in perioada 21.10.2009 – 6.12.2009, de la orele 8.00 la orele 20.00, dupa cum urmeaza :

                                                                                                     

            Luni – Joi      :  PRIMIRI DOCUMENTE           8.00  – 12.00    si 16.00 – 20.00

          Luni - Joi       :  RESTITUIRI                                 12.00 - 16.00


            Vineri             :  PRIMIRI DOCUMENTE           8.00 – 16.00

            Vineri             :  RESTITUIRI                    16.00 - 20.00


În cadrul aceluiasi Plan de masuri,  SPCLEP Constanta, împreună cu lucrătorii din structurile de ordine publică vor derula activităţi pentru identificarea acestor cetăţeni şi invitarea lor în vederea punerii în legalitate cu acte de identitate.

Eliberarea unui nou act de identitate costa 11 lei (sapte lei cartea de identitate si patru lei timbru fiscal), in cazul unei carti de identitate provizorii costul este de 4 lei ( 1 leu cartea provizorie si 4 lei timbru fiscal ) iar vizele de resedinta costa 4 lei ( timbru fiscal ) .  Taxele se achita la Agentiile fiscale ale SPIT Constanta sau la Agentiile postale.

Mentionam ca eliberam cartile de identitate in termen de 10 zile lucratoare, cartile de identitate provizorii in termen de 7 zile lucratoare, iar vizele de resedinta si adeverintele de domiciliu in termen de 5 zile lucratoare. Cand sunt necesare verificari suplimentare, in cazul pierderilor, a schimbarilor de domiciliu…, aceste termene pot fi majorate. In preajma perioadei alegerilor prezidentiale,  21-22 noiembrie si 5-6 decembrie, termenele de eliberare in cazul cartilor de identitate ( si a celor provizorii ), a vizelor de resedinta, vor fi mai scurte, datorita unor masuri suplimentare de intensificare a activitatii de evidenta a persoanelor.

De asemenea, reamintim faptul ca potrivit prevederilor legale, cetăţenii au obligaţia de a cere eliberarea unui nou act de identitate în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani sau cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate deţinut. In acelasi termen de 15 zile, de la schimbarea domiciliului, a numelui, de la pierderea sau deteriorarea actului de identitate, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate, prezentand ( pentru Constanta si Cumpana) documentele afisate la avizierul de la sediul SPCLEP Constanta sau pe site-ul Primariei Constanta la rubrica «  Acte necesare evidenta populatiei »  ( de unde se pot descarca online si cererile de completat necesare ).

Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot constata ca, atunci cand au nevoie, nu mai au actul de identitate valabil. Reaminitm faptul ca serviciile oferite cetăţenilor de către instituţiile publice sau agenţii economici se realizează pe baza unui act de identitate valabil, iar începând cu data de 1 ianuarie 2007 cartea de identitate a devenit document de călătorie al cetăţenilor români în spaţiul statelor membre ale Uniunii Europene.

Sef Serviciu
Dezideriu Dudas

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii