Sediul SPIT din bulevardul Tomis nr. 112
Sediul SPIT din bulevardul Tomis nr. 112
16 Feb, 2017 13:11
ZIUA de Constanta
4368
Marime text
Stimați constănțeni,
Cu siguranță majoritatea dintre dumneavoastră care aveți bunuri pe raza municipiului Constanța ați observat în ultimii 15 ani o creștere continuă a calității serviciilor publice oferite de către instituția noastră. Dacă în urmă cu 15 ani impozitele se plăteau așteptând la cozi de aproape jumătate de kilometru, pe cinci rânduri, contribuabilii fiind flancați de garduri și de jandarmi, în prezent plata impozitelor și prestarea serviciilor fiscale se realizează în condiții similare celor din instituțiile publice din țările europene. Contribuabilii constănțeni beneficiază acum de săli de așteptare aerisite, cu acces la Internet, organizate cu bonuri de ordine și dotate cu mobilier specific, iar media timpului de așteptare la ghișee a fost mult redusă, 15 minute pentru serviciile fiscale și 10 minute pentru plata impozitelor și a taxelor locale.
http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%201/2002.jpg
http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%206/2017.jpg
Urmare a afirmațiilor tendențioase vehiculate în spațiul public în legătură cu imobilul închiriat pe bulevardul Tomis nr. 112 și pentru ca persoanele interesate să își poată formula în cunoștință de cauză o opinie asupra necesității, oportunității și eficienței mutării unei importante părți a activității instituției în acest imobil, conducerea SPIT face următoarele precizări:
Necesitatea mutării unei părți a activității instituției într-un nou sediu a venit în contextul în care două dintre imobilele în care instituția își desfășura activitatea încă de la momentul înființării sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor și cel de pe str. Griviței, au fost restituite foștilor proprietari prin hotărâri judecătorești definitive.
În ceea ce privește sediul instituției din str. Sulmona nr. 22, pentru perioada de valabilitate rămasă din contractul de închiriere (2018), acesta găzduiește Agenția Fiscală nr. 3. De asemenea, instituția are în vedere că în zona peninsulară, în viitorul apropiat, vor fi instituite restricții de circulație.
În plus, de la momentul înființării instituției până în prezent, în special în ultima perioadă datorită numeroaselor modificări legislative, volumul documentelor depuse de către contribuiabili a crescut semnificativ, fapt ce solicită în mod constant alocarea unor spații suplimentare de arhivare. Potrivit dispozițiilor legale arhiva instituției nu poate fi distrusă sau depozitată în alte spații decât cele în care ne desfășurăm activitatea, fiind aferentă rolurilor fiscale pe care se lucrează zilnic, unele documente datând încă din perioada interbelică.
În acest context corelat cu necesitatea continuării activității într-o zonă centrală a orașului la care toți contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces precum și cu faptul că sediul se află în proximitatea celorlalte instituții cu care SPIT conlucrează (Primăria, Prefectură, instanțele de judecată, Casa Județeană de Pensii, I.P.J., O.C.P.I., etc.) s-a decis mutarea unor servicii în imobilul din bulevardul Tomis.
Agenția fiscală nr. 6 mutată în noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112, al cărui contract îl atașăm, (http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/contract_locatiune.PDF), a fost organizată după un concept care răspunde cerințelor impuse de standardele de calitate – mediu – sănătate și securitate în muncă recunoscute la nivel european, respectiv ISO 9001, ISO 14001 și OHSAS 18001.
Chiria plătită de instituție pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fară TVA, în condițiile în care construcția este nouă, iar compartimentările necesare specificului activității noastre au fost realizate de către proprietar. În ceea ce privește nivelul chiriei, în urma studierii ofertelor primite, precum și a anunțurilor referitoare la imobilele care prezintă aceleași caracteristici și care ar fi fost disponibile pentru închiriere, s-a concluzionat că o chirie de 9 EUR/mp fără TVA se află sub nivelul pieței pentru clădiri similare acesteia. Amintim de asemenea că, prealabil alegerii acestui imobil, instituția și-a manifestat public în mod repetat, inclusiv prin presă, intenția de închiriere a unui nou sediu.
Precizăm că închirierea imobilelor de către autoritățile publice este exceptată de la procedurile de achiziție publică prevăzute de Legea nr. 98/2016, după cum era exceptată și în reglementările legale anterioare, respectiv O.G. nr. 34/2006.
În perioada următoare, va fi organizată și anunțată în timp util o zi a porților deschise, cel mai probabil după prima scadență de plată a impozitelor și taxelor locale, respectiv după data de 31 martie 2017.
Cu siguranță majoritatea dintre dumneavoastră care aveți bunuri pe raza municipiului Constanța ați observat în ultimii 15 ani o creștere continuă a calității serviciilor publice oferite de către instituția noastră. Dacă în urmă cu 15 ani impozitele se plăteau așteptând la cozi de aproape jumătate de kilometru, pe cinci rânduri, contribuabilii fiind flancați de garduri și de jandarmi, în prezent plata impozitelor și prestarea serviciilor fiscale se realizează în condiții similare celor din instituțiile publice din țările europene. Contribuabilii constănțeni beneficiază acum de săli de așteptare aerisite, cu acces la Internet, organizate cu bonuri de ordine și dotate cu mobilier specific, iar media timpului de așteptare la ghișee a fost mult redusă, 15 minute pentru serviciile fiscale și 10 minute pentru plata impozitelor și a taxelor locale.
http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%201/2002.jpg
http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%206/2017.jpg
Urmare a afirmațiilor tendențioase vehiculate în spațiul public în legătură cu imobilul închiriat pe bulevardul Tomis nr. 112 și pentru ca persoanele interesate să își poată formula în cunoștință de cauză o opinie asupra necesității, oportunității și eficienței mutării unei importante părți a activității instituției în acest imobil, conducerea SPIT face următoarele precizări:
Necesitatea mutării unei părți a activității instituției într-un nou sediu a venit în contextul în care două dintre imobilele în care instituția își desfășura activitatea încă de la momentul înființării sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor și cel de pe str. Griviței, au fost restituite foștilor proprietari prin hotărâri judecătorești definitive.
În ceea ce privește sediul instituției din str. Sulmona nr. 22, pentru perioada de valabilitate rămasă din contractul de închiriere (2018), acesta găzduiește Agenția Fiscală nr. 3. De asemenea, instituția are în vedere că în zona peninsulară, în viitorul apropiat, vor fi instituite restricții de circulație.
În plus, de la momentul înființării instituției până în prezent, în special în ultima perioadă datorită numeroaselor modificări legislative, volumul documentelor depuse de către contribuiabili a crescut semnificativ, fapt ce solicită în mod constant alocarea unor spații suplimentare de arhivare. Potrivit dispozițiilor legale arhiva instituției nu poate fi distrusă sau depozitată în alte spații decât cele în care ne desfășurăm activitatea, fiind aferentă rolurilor fiscale pe care se lucrează zilnic, unele documente datând încă din perioada interbelică.
În acest context corelat cu necesitatea continuării activității într-o zonă centrală a orașului la care toți contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces precum și cu faptul că sediul se află în proximitatea celorlalte instituții cu care SPIT conlucrează (Primăria, Prefectură, instanțele de judecată, Casa Județeană de Pensii, I.P.J., O.C.P.I., etc.) s-a decis mutarea unor servicii în imobilul din bulevardul Tomis.
Agenția fiscală nr. 6 mutată în noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112, al cărui contract îl atașăm, (http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/contract_locatiune.PDF), a fost organizată după un concept care răspunde cerințelor impuse de standardele de calitate – mediu – sănătate și securitate în muncă recunoscute la nivel european, respectiv ISO 9001, ISO 14001 și OHSAS 18001.
Chiria plătită de instituție pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fară TVA, în condițiile în care construcția este nouă, iar compartimentările necesare specificului activității noastre au fost realizate de către proprietar. În ceea ce privește nivelul chiriei, în urma studierii ofertelor primite, precum și a anunțurilor referitoare la imobilele care prezintă aceleași caracteristici și care ar fi fost disponibile pentru închiriere, s-a concluzionat că o chirie de 9 EUR/mp fără TVA se află sub nivelul pieței pentru clădiri similare acesteia. Amintim de asemenea că, prealabil alegerii acestui imobil, instituția și-a manifestat public în mod repetat, inclusiv prin presă, intenția de închiriere a unui nou sediu.
Precizăm că închirierea imobilelor de către autoritățile publice este exceptată de la procedurile de achiziție publică prevăzute de Legea nr. 98/2016, după cum era exceptată și în reglementările legale anterioare, respectiv O.G. nr. 34/2006.
În perioada următoare, va fi organizată și anunțată în timp util o zi a porților deschise, cel mai probabil după prima scadență de plată a impozitelor și taxelor locale, respectiv după data de 31 martie 2017.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii