Sunteți persoană fizică ce deține clădiri cu destinație nerezidențială sau mixtă?
Sunteți persoană fizică ce deține clădiri cu destinație nerezidențială sau mixtă?
27 Jan, 2016 14:18
ZIUA de Constanta
2042
Marime text
Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța informează persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinație nerezidențială sau mixtă că au obligația depunerii „Declarației fiscale pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea PF”, până la data de 31.03.2016.
Menționăm că din categoria clădirilor cu destinație nerezidențială fac parte:
a. Imobilele a căror suprafață este utilizată în totalitate pentru următoarele activități: administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultură, de educație, financiar-bancare, industriale, de sănătate, sociale, sportive, turistice, structuri de primire turistice precum și activități similare, indiferent de utilizare și/sau denumire, fără ca aceasta să intre în categoria clădirilor rezidențiale.
Exemple: cabinete de avocatură, farmacii, birouri notariale, birouri de executări judecătorești, inteprinderi individuale, persoane fizice autorizate, agenții de asigurări, taximetriști, profesori meditatori, traducători autorizați, contabili, asociații familiale etc.
b. Structurile de primire turistice;
c. Clădirile sau spaţiile din acestea unde se înregistrează sedii secundare şi puncte de lucru;
d. Clădirile în care nu se desfăşoară nicio activitate sunt considerate rezidenţiale sau nerezidenţiale în funcţie de destinaţia care reiese din autorizaţia de construire.
Documentele ce se vor anexa în cazul clădirilor cu destinație nerezidențială sunt:
a. raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat care reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referință;
b. procesul verbal de recepție finală din care reiese valaorea clădirii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
c. actul de dobândire a dreptului de proprietate asupra clădirii, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, din care reiese valoarea clădirii.
d. orice document din care reiese destinația clădirii precum: contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire și orice alte documente justificative
Clădirile cu destinație mixtă sunt imobilele care au o parte din suprafață utilizată în scop rezidențial (de locuit) și o parte în scop nerezidențial.
Documentele ce se vor anexa în cazul clădirilor cu destinație mixtă sunt:
a. contractul de închiriere, în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
b. contractul de comodat în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității
economice;
c. autorizația de construire și/sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii,
d. raportul de evaluare, dacă în acesta sunt evidențiate distinct suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial;
e. documentația cadastrală;
f. orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute la lit. a.-e.;
g. declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există documente doveditoare.
Formularul sus-menționat se poate descărca de pe site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secṭiunea Persoane fizice-Documente declarare-Impozitul pe cădiri și se poate depune, împreună cu documentele justificative, prin următoarele modalități:
1. On-line pe site-ul www.spit-ct.ro accesând butonul ,,Depune declaraṭiile online”;
2. Prin e-mail (ag1@spit-ct.ro, ag2@spit-ct.ro, ag3@spit-ct.ro, ag5@spit-ct.ro, ag6@spit-ct.ro);
3. Pe site-ul www.spit-ct.ro, secţiunea „Servicii online/ Plata online a impozitelor“ sau link-ul https://etax.spit-ct.ro, în urma autentificării cu nume utilizator şi parolă emise de către SPIT în urma unei cereri depuse online;
4. Prin fax (0241 488566; 0241 488536; 0241488543; 0241 488545; 0241 488531) ;
5. Prin postă cu confirmare de primire;
6. La ghiṣeele agenṭiilor fiscale ale SPIT.
Menționăm că din categoria clădirilor cu destinație nerezidențială fac parte:
a. Imobilele a căror suprafață este utilizată în totalitate pentru următoarele activități: administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultură, de educație, financiar-bancare, industriale, de sănătate, sociale, sportive, turistice, structuri de primire turistice precum și activități similare, indiferent de utilizare și/sau denumire, fără ca aceasta să intre în categoria clădirilor rezidențiale.
Exemple: cabinete de avocatură, farmacii, birouri notariale, birouri de executări judecătorești, inteprinderi individuale, persoane fizice autorizate, agenții de asigurări, taximetriști, profesori meditatori, traducători autorizați, contabili, asociații familiale etc.
b. Structurile de primire turistice;
c. Clădirile sau spaţiile din acestea unde se înregistrează sedii secundare şi puncte de lucru;
d. Clădirile în care nu se desfăşoară nicio activitate sunt considerate rezidenţiale sau nerezidenţiale în funcţie de destinaţia care reiese din autorizaţia de construire.
Documentele ce se vor anexa în cazul clădirilor cu destinație nerezidențială sunt:
a. raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat care reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referință;
b. procesul verbal de recepție finală din care reiese valaorea clădirii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
c. actul de dobândire a dreptului de proprietate asupra clădirii, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, din care reiese valoarea clădirii.
d. orice document din care reiese destinația clădirii precum: contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire și orice alte documente justificative
Clădirile cu destinație mixtă sunt imobilele care au o parte din suprafață utilizată în scop rezidențial (de locuit) și o parte în scop nerezidențial.
Documentele ce se vor anexa în cazul clădirilor cu destinație mixtă sunt:
a. contractul de închiriere, în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
b. contractul de comodat în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității
economice;
c. autorizația de construire și/sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii,
d. raportul de evaluare, dacă în acesta sunt evidențiate distinct suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial;
e. documentația cadastrală;
f. orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute la lit. a.-e.;
g. declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există documente doveditoare.
Formularul sus-menționat se poate descărca de pe site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, secṭiunea Persoane fizice-Documente declarare-Impozitul pe cădiri și se poate depune, împreună cu documentele justificative, prin următoarele modalități:
1. On-line pe site-ul www.spit-ct.ro accesând butonul ,,Depune declaraṭiile online”;
2. Prin e-mail (ag1@spit-ct.ro, ag2@spit-ct.ro, ag3@spit-ct.ro, ag5@spit-ct.ro, ag6@spit-ct.ro);
3. Pe site-ul www.spit-ct.ro, secţiunea „Servicii online/ Plata online a impozitelor“ sau link-ul https://etax.spit-ct.ro, în urma autentificării cu nume utilizator şi parolă emise de către SPIT în urma unei cereri depuse online;
4. Prin fax (0241 488566; 0241 488536; 0241488543; 0241 488545; 0241 488531) ;
5. Prin postă cu confirmare de primire;
6. La ghiṣeele agenṭiilor fiscale ale SPIT.
Director Executiv
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii