Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:15 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

12 ianuarie - Ziua curățeniei biroului

ro

12 Jan, 2021 09:22 2928 Marime text
  • Astăzi este Ziua curățeniei biroului


Beneficiile unui spațiu de lucru curat sunt nelimitate. Nu există nicio îndoială că, atunci când clienţii, vizitatorii şi chiar colegii păşesc într-un birou murdar, lasă impresia de neprofesionalism, scrie edifica.ro. Ce să mai vorbim de experiențele pe care cu toţii le-am trăit când a trebuit să umblăm după un dosar lipsă sau o listă cu informații vitale uitate pe cine ştie unde şi am consumat timp preţios căutându-le, timp pe care l-am fi putut folosi într-un mod mult mai productiv. Deși poate pentru unii nu este atât de evident, păstrarea unui birou curat în permanenţă vă va menține mai fericiți pentru că:

1. Reduce stresul

Păstrarea biroului curat şi organizat vă permite să reduceţi nivelul de stres la minim. Un birou aranjat vă ajută să păstrați lucrurile în mod sistematic şi să fiţi mai chibzuiţi, fiind un aspect demn de luat în seamă pentru optimizarea şi/sau menținerea bunăstării voastre.

2. Presupune economie de timp

Dacă aţi lucra într-un birou murdar, vă daţi seama că ar exista o grijă constantă pentru curăţenie, în loc să vă concentraţi pe munca propriu zisă. Acest lucru vă face să pierdeți timp prețios și energie. Munca într-un birou curat este exact opusul. Păstrarea unui birou curat în orice moment, va crește capacitatea de concentrare asupra treburilor cu adevărat importante, ceea ce va conduce la productivitate și la salvarea timpului pentru a efectua sarcini care chiar contează.


3. Îmbunătățește sănătatea fizică


Birourile răvăşite pot deveni mari surse de bacterii. Gândiţi-vă numai cât timp petreceţi la locul de muncă, mai exact cea mai mare parte a zilei. Munca într-un mediu insalubru, în mod regulat, este combinația “perfectă” să dezvoltaţi multe boli și, în consecinţă, să utilizaţi zilele libere (când aţi putea pleca în vacanţă de exemplu), pe post de concediu medical. Au fost efectuate mai multe studii cu privire la mediul în care lucrează oamenii în urma cărora s-a demonstrat că acesta este un adevărat focar de infecţie, existând peste 500 de bacterii.

Păstrarea cu regularitate a curățeniei va reduce bacteriile de pe diferite suprafețe și crește calitatea aerului din interior, ceea ce duce la un mediu sănătos. O altă componentă importantă a curățeniei în birou este să vă asiguraţi că şi colegii voştri sunt conștienți de acest lucru. Dacă vreţi să fiţi cu un pas înainte, puteţi să aveţi întotdeauna la îndemână o sticluţă cu dezinfectant pe care să-l folosiţi după ce veniţi în contact cu dosare, mape, mânerele uşilor, coşuri de gunoi, care sunt pline de germeni.

4. Vă ajută să faceţi o bună impresie

Credeţi sa nu aparenţele contează, iar aspectul spațiului vostru de lucru afectează modul în care sunteţi perceput. Drept urmare puteţi fi considerat de încredere, conştiincios, serios şi corect sau nu.

5. Îmbunătățește sănătatea mintală


Desfăşurarea muncii într-un mediu curat poate reduce stresul și vă ajută să aveţi mintea limpede pentru sarcinile reale. Vă poate ajuta chiar să vă simţiţi mai fericiţi, mai relaxaţi, mai concentraţi și mai mulțumiţi de munca pe care o depuneţi.

     Dezordinea fizică poate duce la dezordinea mintală și, invers. Un spațiu ordonat vă poate ajuta să vă relaxaţi, să vă concentraţi mai bine și să fiţi mai productivi. Aruncaţi o privire asupra spaţiului de lucru. Este curat și organizat sau arată ca după o furtună? Unii ar putea spune că ei aşa, în dezordinea lor, ştiu foarte bine unde se află fiecare lucru. Dar chiar vă plac mormanele acelea de hârtii? Aceasta nu înseamnă ca sunteţi organizat. Un birou curat (care poate însemna în esență, gol) mărește capacitatea oricui de a se concentra, reduce stresul, și vă face să păreţi stăpâni pe sine și de încredere în faţa colegilor.

Ideal ar fi ca până la terminarea timpului de lucru să vă păstraţi 5 – 10 minute pentru a face ordine. Capacitatea de muncă, creativitatea și sănătatea ar putea avea de suferit de pe urma unui birou neîngrijit și neigienic. Dacă dimineaţa, atunci când intraţi în birou, găsiţi dezordine şi debandadă vă mai vine să vă apucaţi de treabă? Nu vă face acest lucru să vă simţiţi deja stresat?

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii