Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:00 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

15 septembrie, ultima zi de circulaţie fără restricţii pe vechiul pod de la Agigea (galerie foto)

ro

23 Aug, 2014 00:00 3053 Marime text


Tronsonul central montat are 17,2 metri şi 95 de tone, montajul acestuia, de pe apă, realizându-se cu macaraua GSP Neptun, cu o capacitate de 1.800 de tone. După montajul tronsonului central, se vor executa atât placa de suprabetonare şi calea pe pod, cât şi reglajele fine ale eforturilor în hobane şi probele tehnologice în vederea intrării în exploatare a podului hobanat. Prin proiectul „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“, sunt executate mai multe obiective. Astfel, podul hobanat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră la km 0+540 are o lungime totală de 360 de metri, din care 200 de metri au deschidere centrală. De asemenea, vor mai fi executate: viaducte de acces la pod, un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 m (spre Constanţa), cu opt deschideri, un viaduct pe malul drept, cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu opt deschideri, un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată. La acestea se adaugă lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 de metri, lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port, parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 şi 10 bis, dar şi lucrări hidrotehnice şi de consolidări. Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect - „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” - constituit din pod, viaducte, drumuri, clădiri de acces, parcări, lucrări hidrotehnice şi de consolidări, este 31.10.2014.

360 de metri lungime şi patru benzi de circulaţie

Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, ceea ce va permite circulaţia pe patru benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 de metri deasupra nivelului mării. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Reamintim că 15 septembrie este ultima zi de circulaţie fără restricţii pe podul vechi de la Agigea, care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră. Restricţiile de circulaţie au fost ridicate în perioada 14 iunie - 15 septembrie, în sezonul estival traficul rutier fiind intens pe DN 39 - drum naţional care leagă Constanţa de staţiunile turistice din sudul litoralului. După 15 septembrie, circulația pe podul de la Agigea va fi din nou întreruptă pentru reluarea lucrărilor de reabilitare a acestuia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii