Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:01 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

30 de ghișee ale Inspectoratului General pentru Imigrări au fost inaugurate astăzi (FOTO)

ro

08 Dec, 2023 19:02 1566 Marime text
Sursă foto: IGI
  • Astăzi, Inspectoratul General pentru Imigrări a inaugurat un nou punct de lucru la Grand Arena Mall unde își desfășoară activitatea cu publicul Direcția pentru Imigrări a Municipiului București și Serviciul pentru Imigrări al Județului Ilfov.
 
Astăzi, Inspectoratul General pentru Imigrări a inaugurat un nou punct de lucru la Grand Arena Mall unde își desfășoară activitatea cu publicul Direcția pentru Imigrări a Municipiului București și Serviciul pentru Imigrări al Județului Ilfov, transmite un comunicat din partea IGI.
 
Până la data de 27 noiembrie 2023, activitatea la nivelul Direcției pentru Imigrări a Municipiului București și Serviciului pentru Imigrări al Județului Ilfov s-a desfășurat exclusiv în strada Nicolae Iorga, nr. 23, Sector 1, București, fiind utilizate un număr de 7 ghişee pentru Direcția pentru Imigrări a Municipiului București și 3 ghişee pentru Serviciul pentru Imigrări al Județului Ilfov, organizate în 2 containere metalice compartimentate.

Astfel, pe fondul creșterii permanente a nevoii de forță de muncă și implicit a contingentului de cetățeni străini nou admiși pe piața forței de muncă din România, de la 5.500 în anul 2016 la 100.000 în 2022 și 2023, în scopul gestionării în bune condiții a activităților de preluare a solicitărilor străinilor aflați la ghișeele de lucru cu publicul, conducerea Inspectoratului General pentru Imigrări a decis relocarea activității de relații cu publicul a celor două structuri.

În prezent activitatea de relații cu publicul la nivelul structurilor menționate se desfășoară exclusiv în punctul de lucru din cadrul Complexului Comercial Grand Arena Mall, fiind operaționalizate 30 de ghișee cu publicul, destinate pentru preluarea solicitărilor privind prelungirea dreptului de ședere, eliberarea avizelor de angajare, înregistrarea rezidenței și eliberarea de documente.
 
Pentru digitalizarea, eficientizarea și fluidizarea fluxurilor de lucru se utilizează un sistem performant de management al cozilor, sistem care este interoperabil cu sistemul integrat de management al străinilor. Astfel, sistemul de ticketing preia datele introduse de străini în programul de programare on-line, iar la ora prezentării pe monitoarele din sala de așteptare se afișează în mod automat toate informațiile necesare, respectiv numărul programării, ora la care trebuie să se prezinte la ghișeu, ghișeul la care se va prezenta străinul, precum și scopul prezenței acestuia.
 
Prin operaționalizarea acestor spații de lucru se are în vedere reducerea timpului alocat primirii și procesării cererilor la ghișeu, creșterea gradului de satisfacție ale cetățeanului față de serviciile de care beneficiază, eliminarea capacității aglomerării solicitanților la ghișeele celor două structuri, creșterea capacității de preluare a cererilor.
Costurile amenajărilor au fost suportate integral de comodant, iar costurile pentru dotare (mobilier și sistem de management al cozilor) au fost suportate de Organizație Internațională pentru Migrație (OIM), prin intermediul unui contract de sponsorizare, spațiul având o suprafață totală de 500 mp.
După numai 6 zile de la data operaționalizării s-au putut observa rezultatele relocării spațiilor de lucru cu publicul ale celor 2 structuri, în sensul că în intervalul 27 noiembrie - 6 decembrie (6 zile lucrătoare), la noul punct de lucru au fost preluate 2.333 de cereri, iar în perioada similară anterioară 17 noiembrie - 24 noiembrie (6 zile lucrătoare), aceleași structuri au preluat la vechea locație un număr de 888 de cereri, a încheiat sursa citată.
 


Citește și:
Un singur cetățean ucrainean a depus cerere de azil, în țara noastră în luna noiembrie 2023
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii