A doua zi de proteste în Portul Constanţa Invitaţia la discuţii, declinată - „Nu avem ce negocia cu actuala conducere!“
A doua zi de proteste în Portul Constanţa: Invitaţia la discuţii, declinată - „Nu avem ce negocia cu actuala
11 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2363
Marime text
Pentru a doua zi consecutiv, peste 400 de operatori portuari şi sindicalişti au fost protagoniştii unui protest de amploare în Portul Constanta. Dotaţi cu fluiere, vuvuzele şi butoaie, aceştia au blocat accesul în Gara Maritimă cu zeci de utilaje grele. Protestatarii au cerut din nou demisia conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). Ieri, de la ora 14.00, ei au fost însă invitaţi la o negociere cu cei aflaţi la conducerea Portului, dar au refuzat o discuţie în acest sens: „Într-o negociere, este nevoie de două părţi. Or, noi nu avem ce negocia cu actuala conducere, noi vrem demiterea actualilor şefi“, a declarat liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu. Ieri, la proteste au fost prezenţi şi câţiva directori din cadrul firmelor care derulează activităţi portuare.
Angajaţii din Port nu sunt de acord cu noul Master Plan care, potrivit sindicaliştilor, vizează transformarea unei zone din vechiul port comercial în zonă de restaurante şi agrement. Mai mult, ei se plâng de faptul că, în ultimii doi ani, chiriile pentru operatorii portuari au fost majorate cu 380%. Angajaţii spun că nu vor renunţa şi că vor protesta zilnic, până pe 10 aprilie, menţionând că vor opri acţiunile doar atunci când Ministerul Transporturilor va decide schimbarea conducerii CN APMC. Ieri după-amiază, reprezentanţii sindicatului portuar au mers la Bucureşti pentru a discuta cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor despre situaţia lucrătorilor din Portul Constanţa.
„Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag atenţia asupra actului de administrare defectuos cât şi a lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa, aşa cum s-a sesizat în numeroase rânduri, şi consideră imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC“, precizează sindicaliştii într-un comunicat de presă. În consecinţă, conducerea CN APMC a remis la rândul său un comunicat, în care este specificat faptul că Master Planul Portului Constanţa este un proiect al cărui executant este Asocierea „Ernst&Young - Inros Lackner“, pe baza unui caiet de sarcini asumat, asupra căruia nu se poate interveni ulterior. Aceştia consideră că potenţialul economic al Portului vechi este redus în momentul de faţă şi că transformarea zonei prin adoptarea Master Planului va genera mai multe venituri, investiţii şi locuri de muncă.
Angajaţii din Port nu sunt de acord cu noul Master Plan care, potrivit sindicaliştilor, vizează transformarea unei zone din vechiul port comercial în zonă de restaurante şi agrement. Mai mult, ei se plâng de faptul că, în ultimii doi ani, chiriile pentru operatorii portuari au fost majorate cu 380%. Angajaţii spun că nu vor renunţa şi că vor protesta zilnic, până pe 10 aprilie, menţionând că vor opri acţiunile doar atunci când Ministerul Transporturilor va decide schimbarea conducerii CN APMC. Ieri după-amiază, reprezentanţii sindicatului portuar au mers la Bucureşti pentru a discuta cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor despre situaţia lucrătorilor din Portul Constanţa.
„Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag atenţia asupra actului de administrare defectuos cât şi a lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa, aşa cum s-a sesizat în numeroase rânduri, şi consideră imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC“, precizează sindicaliştii într-un comunicat de presă. În consecinţă, conducerea CN APMC a remis la rândul său un comunicat, în care este specificat faptul că Master Planul Portului Constanţa este un proiect al cărui executant este Asocierea „Ernst&Young - Inros Lackner“, pe baza unui caiet de sarcini asumat, asupra căruia nu se poate interveni ulterior. Aceştia consideră că potenţialul economic al Portului vechi este redus în momentul de faţă şi că transformarea zonei prin adoptarea Master Planului va genera mai multe venituri, investiţii şi locuri de muncă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii