Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:16 27 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A fost emisă autorizația de construire Accesul maritim în Portul Constanța, îmbunătățit prin modernizarea sistemului de semnalizare

ro

01 Nov, 2019 00:00 2709 Marime text
Compania Națională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA a solicitat și obținut, pe data de 29 octombrie, un act de urbanims necesta modernizării infrastructurii și protecției mediului în Portul Constanța. Este vorba despre autorizaţia de construcţie nr. 1945 „Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în portul Constanța - Protect; infrastructură acostare nave tehnice + amenajare suprastructură platformă (echipamente și utilități ) pentru servicii conexe navelor tehnice (proiectare + execuție) proiect I - infrastructura acostare nave tehnice“. Investiția este realizată în dana DA2 existentă.
 

Date din proiect

 
În cadrul programului de finanțare Mecanismul pentru Interconectarea Europei /Connecting Europe Facility (CEF), Compania Nationala Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de beneficiar, și Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA), în calitate de Autoritate de Management, au semnat pe 24 octombrie 2016 contractul de finanțare nr. INEA/CEF/TRAN/M2015/1131569, având ca obiect realizarea proiectului de investiție: Modernizarea infrastructurii si protectia mediului în Portul Constanța - PROTECT. Bugetul proiectului este de 12,696,125 EUR (fără TVA). Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 - 31.07.2019
 
Principalele obiective ale proiectului constau în următoarele: modernizarea infrastructurii Portului Constanta prin prelungirea în aliniament a cheului de acostare existent, aferent Danei DA2, cu o lungime de 130 metri și crearea unei platforme în spatele noului front de acostare, cu o suprafață de 4.370 metri pătrați, pentru echiparea cu diverse utilități necesare proceselor tehnologice specifice navelor tehnice; amplasarea de echipamente si utilitati pe platforma nou creata, inclusiv o noua instalatie de tratare a apelor uzate colectate de la nave, în scopul separării și tratării acestora; îmbunaătățirea accesului maritim în Portul Constanța prin înnoirea și modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare și a senalului navigabil; modernizarea parcului de nave tehnice al Portului Constanța prin achiziția unei nave tanc autopropulsat 500 TDW multifuncționale, pentru colectarea deșeurilor de la nave. Necesitatea implementarii acestui proiect a rezultat din obligatia CN APM SA Constanta de a asigura in calitate de administratie portuara, o serie de facilitati privind infrastructura, conditiile de mediu si de siguranta a navigatiei.
 
În luna decembrie 2017, a fost semnat contractul pentru modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare și de pe calea navigabilă. Contractul a fost adjudecat de SC Utilnavorep SA Constanța prin procedura de licitație publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Valoarea contractului este de 4.743.093 lei (fără TVA), durata de executie fiind de 12 luni. Obiectivul investiției este de a îmbunătăți accesul maritim în Portul Constanța prin înnoirea și modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare și a senalului navigabil. Contractul cuprinde: proiectarea și execuția de faruri pe diguri, de stâlpi de semnalizare, furnizarea și montajul de geamanduri și panouri solare, montarea, demontarea și relocarea pe alte coordonate a unor geamanduri, asigurarea de stocuri pentru intervențiile de urgență. În luna decembrie 2017, a fost semnat cu SC Navrom Shipyard SRL Galați contractul pentru proiectarea, construirea și livrarea în Portul Constanța a unei nave tanc autopropulsate. Valoarea contractului este de 8.970.000 lei (fără TVA), durata de execuție a navei fiind de 18 luni. Nava multifuncțională va avea 500 tone deadweight, o viteză de 11 noduri, performante de navigație ridicate și va asigura preluarea reziduurilor petroliere și apelor uzate de la navele aflate in porturile maritime romanesti si in rada acestora. Totodată, nava va asigura preluarea combustibililor de la navele care urcă pe doc sau intră în reparații. Nava va arbora pavilionul român și va fi înmatriculata conform legislației României.
 
Citește și: 
 
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii