A început sezonul concediilor! În ce țări turistice este nevoie de certificat verde și unde nu se solicită
A început sezonul concediilor! În ce țări turistice este nevoie de certificat verde și unde nu se solicită
31 May, 2022 17:40
ZIUA de Constanta
1922
Marime text
A început mult așteptatul sezon al concediilor!
După doia ani de pandemie, românii sunt interesați de vacanțele în afara țarii.
În râdurile de mai jos vă prezentăm condițiile de intrare în diverse țări și unde vom avea nevoie de certificatul verde.
Grecia
Începând cu data de 1 mai 2022:
-a fost eliminată obligativitatea prezentării unui certificat valabil de vaccinare sau de recuperare după COVID-19 ori ale unor rezultate negative ale testelor pentru SARS-CoV-2 (PCR sau test rapid antigen) pentru toate categoriile de persoane care intră pe teritoriul Republicii Elene (aerian, terestru, feroviar sau maritim), indiferent de statul de proveniență;
-accesul în toate spațiile interioare este permis tuturor categoriilor de persoane fără a mai fi necesară prezentarea vreunui document referitor la statutul epidemiologic: certificat european de vaccinare, dovada trecerii prin boală, rezultatul unui test PCR sau rapid antigen. Măsura se aplică până la data de 1 iunie 2022, urmând să fie anunțate noi modificări în funcție de evoluția situației epidemiologice.
Este OBLIGATORIE purtarea măștii de protecție în absolut toate spațiile interioare, mijloacele de transport în comun, aeronave, trenuri și ambarcațiuni maritime (feribot).
Sunt exceptați de la aceste prevederi copiii cu vârsta de până la 4 ani împliniți și persoanele cu probleme respiratorii.
Turcia
Atenționare COVID-19
RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL:
Pentru persoanele care sosesc în Turcia, indiferent de modalitatea de transport, este obligatorie completarea formularului de intrare în Turcia de pe portalul https://register.health.gov.tr/ cu maxim 72 de ore înaintea îmbarcării, respectiv a intrării în Turcia. Acesta va fi prezentat printat sau pe telefonul mobil. Completarea formularului nu este obligatorie pentru pasagerii aflați în tranzit aeroportuar.
La intrarea în Turcia pe cale aeriană, vor fi scutite de la măsura carantinei acele persoane care prezintă:
- dovada vaccinării cu două doze de vaccin (listat de OMS sau Turcia pentru utilizare de urgență)/1 doză pentru Johnson & Johnson și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la ultima doză sau
- dovada recuperării după infectarea cu COVID-19 în ultimele 6 luni, cu condiția ca intrarea în Turcia să aibă loc începând cu a 28-a zi de la rezultatul primului test PCR pozitiv sau
- rezultatul unui test negativ PCR efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în Turcia sau
- rezultatul unui test negativ rapid antigen, efectuat cu maxim 48 ore înainte de intrarea în Turcia, emis în limba engleză de o unitate medicală certificată (testele antigen efectuate acasă și care nu sunt însoțite de certificare medicală NU sunt acceptate).
Copiii minori cu vârsta de până la 12 ani sunt exceptați de la prezentarea unui test PCR/antigen sau a unui certificat de vaccinare.
Persoanele care vor efectua tranzit aeroportuar pe teritoriul Republicii Turcia sunt exceptate de la obligativitatea prezentării la îmbarcarea în aeronavă a unuia din aceste documente, cu condiția rămânerii în zona liberă a aeroportului. Această derogare nu se aplică persoanelor care schimbă aeroportul (ex. aeroportul Sabiha Gökcen cu aeroportul Istanbul sau invers).
Atenție! Compania aeriană poate verifica dacă dețineți documentele solicitate de țara de destinație.
La intrarea/tranzit în Turcia pe cale rutieră, navală sau feroviară nu va fi solicitat niciunul dintre documentele de mai sus.
Începând cu 20 august 2021, certificatele COVID turcești sunt acceptate la intrarea în Uniunea Europeană și Turcia acceptă certificatele digitale COVID emise de UE. Astfel, certificatele digitale COVID-19 emise atât de Turcia, cât şi de statele membre UE, obţinute ca urmare a vaccinării complete cu unul dintre serurile acceptate de Agenţia Europeană a Medicamentului (Pfizer-BioNTech, Moderna, AstraZeneca, CureVac sau Johnson & Johnson), deţinerea unui rezultat negativ al unui test PCR, efectuat cu maxim 72 de ore anterior călătoriei, sau prezentarea dovezii vindecării de COVID-19 în ultimele 6 luni sunt reciproc recunoscute.
Atenție! În situația în care turiștii se infectează/sunt depistați pozitiv COVID-19 pe teritoriul Turciei, hotelierii își rezervă dreptul de a imputa plata carantinării.
Atenție! Documentele precum certificatul de vaccin, rezultatul testului PCR/antigen etc. vor fi controlate de către companiile aeriene înainte de călătorie și pasagerii fără documente nu vor fi acceptați în călătorie, responsabilitatea care decurge din acceptarea persoanelor necertificate fiind în sarcina companiilor aeriene.
ATENȚIE!
Până în prezent, autoritățile turce nu au comunicat alte aspect legate de valabilitatea certificatelor de vaccinare emise de statele europene, ori obligativitatea efectuării unei doze „booster”, motiv pentru care, în vederea îmbarcării în aeronavele care au ca destinație aeroporturile internaționale din Turcia, precum și pentru intrarea în această țară rămân în vigoare măsurile prezentate mai sus în ceea ce privește cazurile în care pasagerii sunt exceptați de la măsura carantinei atunci când sosesc în Turcia pe calea aerului. Astfel, cel puțin până la emiterea de către instituțiile abilitate din această țară a unei noi decizii, certificatele de vaccinare emise de țările UE continuă să fie recunoscute de Republica Turcia până la data valabilității înscrisă în aceste documente.
Spania
STARE DE URGENȚĂ: NU
I. CONDIȚII DE CĂLĂTORIE SPRE SPANIA:
Pasagerii care intră în Spania pe cale aeriană (cu excepția minorilor de până la 12 ani și a pasagerilor aflați în tranzit internațional), indiferent de statul de origine a călătoriei, inclusiv cetățenii spanioli care revin la domiciliu, trebuie să prezinte, în mod obligatoriu, unul din următoarele documente:
1. Certificatul COVID Digital al UE sau echivalent UE care:
-atestă vaccinarea completă împotriva COVID-19:
Autoritățile spaniole acceptă ca valabile certificatele de vaccinare emise începând cu cea de-a 14-a zi posterioară zilei în care s-a administrat ultima doză de vaccin din schema completă, dacă nu au trecut mai mult de 270 de zile de la data administrării ultimei doze de vaccinare.
În ipoteza depășirii perioadei de 270 de zile de la data administrării celei de-a doua doze, este necesară menționarea administrării unei doze booster pe certificatul european de vaccinare. Aceste certificate vor fi considerate valabile din aceeași zi în care s-a administrat doza booster.
Certificatul de vaccinare pentru minorii cu vârsta de sub 18 ani nu are termen de încetare a valabilității.
sau
atestă rezultatul negativ al unui test diagnostic de infectare activă: test PCR realizat în ultimele 72 de ore anterioare intrării în Spania sau test antigen realizat în ultimele 24 de ore anterioare intrării în Spania.
sau
atestă recuperarea post-COVID-19, de la care au trecut minim 11 zile, dar nu mai mult de 180 de zile.
La sosirea pe aeroport, pasagerii vor urma indicațiile de culoare portocalie: vía naranja.
2. Formularul de control sanitar QR SpTH
Dacă nu dispun de Certificatul COVID Digital UE sau echivalentul UE, pasagerii vor trebui să completeze online formularul de control sanitar pe pagina https://spth.gob.es, introducând manual datele certificatului de vaccinare, recuperare sau diagnosticare. După completarea formularului, sistemul va genera un cod QR care va trebui prezentat la îmbarcare și la sosirea în Spania. Serviciile sanitare spaniole ar putea solicita pasagerilor prezentarea documentelor justificative de vaccinare, recuperare sau diagnosticare.
La sosirea pe aeroport, pasagerii vor urma indicațiile de culoare albastră: vía azul.
Pasagerii care intră în Spania pe cale maritimă trebuie să prezinte unul din certificatele sanitare menționate mai sus, respectiv de vaccinare, recuperare sau diagnosticare, fără a mai fi nevoie de completarea formularului de control sanitar.
Alte informații actualizate privind intrarea în Spania sunt disponibile AICI.
Informații suplimentare:
Pentru persoanele care s-au vaccinat/testat/recuperat din boală în România, certificatul poate fi descărcat aici: https://certificat-covid.gov.ro/login.
Pentru persoanele care s-au vaccinat/testat/recuperat din boală în Spania, certificatul poate fi descărcat în funcție de comunitatea autonomă de rezidență: https://www.mscbs.gob.es/.../alertasActual/nCov/ccd/ccaa.htm.
Acceptarea condițiilor comerciale la achiziționarea biletelor de avion obligă pasagerii la respectarea condițiilor de îmbarcare impuse și comunicate de companiile aeriene înaintea zborului. Având în vedere că acestea pot varia de la o companie la alta, se recomandă ca anterior călătoriei să consultați condițiile de îmbarcare prezentate de compania aeriană și cu aeroportul de origine a călătoriei.
Potrivit deciziei din 19 aprilie 2022 a Consiliului spaniol de Miniștri, începând cu data de 20.04.2022, a fost eliminată obligativitatea purtării măștii de protecție în interior, cu excepția spitalelor și centrelor sanitare, farmaciilor, azilelor pentru persoane vârstnice și a mijloacelor de transport în comun (avion, barcă, tren, autobuz, metrou, taxi). Purtarea măștii nu va fi obligatorie în mediul școlar și nici la locul de muncă dacă nu se decide altfel de către organizația/entitatea respectivă. De asemenea, nu va fi obligatorie purtarea măștii la evenimente precum concursurile sportive sau concertele organizate în exterior sau în spații închise.
MĂSURI PE PLAN INTERN:
Începând cu 3 martie 2022:
A fost eliminată obligația folosirii măștii în spațiile deschise și în spațiile închise în care se poate aplica distanțarea socială și unde există condiții de ventilație adecvate. Rămâne obligatorie purtarea măștii în spații închise precum mijloacele de transport în comun, cinema, teatru, scoală etc.
A fost eliminată solicitarea interogării codului HES la intrarea în malluri, centre comerciale, teatre, transport public, cum ar fi autobuze, trenuri, avioane etc.
A fost eliminată cerința de prezentare a unui rezultat PCR negativ în situații precum călătoriile interurbane cu avionul pentru persoanele care nu sunt vaccinate sau nu au finalizat procesul de vaccinare sau nu au avut boala în ultimele 180 de zile. Testul PCR nu va mai fi solicitat persoanelor care nu au simptome ale bolii.
Magazinele/mallurile și restaurantele sunt deschise în programul normal de funcționare.
Malta
STARE DE URGENȚĂ: NU
RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL:
Persoanele care călătoresc în Republica Malta au obligația de a prezenta unul din următoarele Certificate COVID:
de VACCINARE în curs de valabilitate (*)
Notă: În cazul pasagerilor cu vârsta sub 18 ani aceste certificate sunt acceptate indiferent de data de expirare.
sau
de VINDECARE care să indice că nu au trecut mai mult de 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv al testului
sau
-eliberat pe baza unui REZULTAT NEGATIV AL UNUI TEST RAPID ANTIGEN, obținut cu cel mult 24 de ore înainte de călătorie
sau
-eliberat pe baza unui REZULTAT NEGATIV AL UNUI TEST PCR, obținut cu cel mult 72 de ore înainte de călătorie.
Sunt exceptați de la prezentarea unuia din certificatele de mai sus copiii cu vârsta de până la 6 ani.
Persoanele care nu prezintă unul din certificatele de mai sus vor fi supuse măsurii de carantină timp de 10 zile, care pot fi reduse la 7 zile dacă se prezintă dovada unui test molecular PCR negativ, la o locație dispusă verbal sau în scris de către Autoritatea Sanitară malteză. Acestea vor suporta cheltuielile de cazare de 100€/noapte și pe cele de testare, 120€/test.
(*) CERTIFICAT DE VACCINARE
- Certificat Verde Electronic (eliberat de statele membre UE sau Confederația Elvețiană), în curs de valabilitate (detalii aici: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_ro);
- Alte certificate de vaccinare recunoscute de autoritățile malteze, conform informațiilor disponibile pe pagina de internet: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_ro#recunoaterea-de-ctre-ue-a-certificatelor-privind-covid-emise-de-ri-tere-din-afara-ue.
Franţa
STARE DE URGENȚĂ – Franța se află într-un regim de tranziție privind ieșirea din starea de urgență sanitară, până la data de 31 iulie 2022.
RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL:
Intrarea în Franța:
La intrarea pe teritoriul francez, se aplică următoarele măsuri pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani care sosesc din România, conform Strategiei de redeschidere a frontierelor:
- nu este necesară prezentarea unui test negativ pentru COVID–19 pentru persoanele care sunt vaccinate complet cu un vaccin autorizat de UE. Schema de vaccinare este considerată completă la 28 de zile de la administrarea dozei unice pentru vaccinul Janssen (Johnson & Johnson), la 7 zile de la administrarea celei de-a doua doze pentru celelalte vaccinuri recunoscute de Agenția Europeană a Medicamentului (Pfizer/Comirnaty, Moderna, AstraZeneca/Vaxzevria/Covishield) și, pentru persoanele care au efectuat toate dozele necesare dintr-un vaccin autorizat de OMS și nerecunoscut de Agenția Europeană a Medicamentului, la 7 zile de la administrarea unei doze complementare de vaccin cu ARN mesager care beneficiază de o astfel de recunoaștere.
ATENȚIE! Din 30 ianuarie 2022, pentru ca schema de vaccinare să fie considerată completă, persoanele cu vârsta de peste 18 ani care doresc să intre pe teritoriul francez trebuie să fi primit o doză complementară de vaccin cu ARN mesager, dacă au trecut 9 luni de la ultima doză administrată.
Persoanele care nu sunt vaccinate (cu schemă completă, conform detaliilor de mai sus) trebuie să prezinte la îmbarcare/la trecerea frontierei:
-fie un test molecular tip PCR, efectuat cu cel mult 72 ore înainte de intrarea în Franța, fie un test antigen, efectuat cu maximum 48 ore înainte de intrarea în Franța; sunt exceptați pasagerii aflați în tranzit aeroportuar, pentru care statul de destinație finală nu solicită testul;
-fie un certificat de recuperare de COVID-19, care atestă o infectare confirmată cu cel puțin 11 zile și maximum șase luni anterior.
Copiii cu vârsta de până la 12 ani sunt exceptați de la această măsură.
Atenție! Se acceptă ca certificate doveditoare ale vaccinării, trecerii prin boală sau rezultatului negativ al unui test tip RT-PCR doar certificatele care conțin un cod QR și care sunt redactate în limba statului în care au fost emise și în limba engleză.
Această obligație nu se aplică transportatorilor rutieri în timpul desfășurării activității profesionale și următoarelor deplasări pe cale terestră: deplasări cu o durată mai mică de 24 de ore pe o rază de 30 km în jurul locului de reședință; deplasări profesionale ale căror urgență sau frecvență sunt incompatibile cu efectuarea unui test (https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/conseils-aux-voyageurs/informations-pratiques/article/coronavirus-covid-19). Transportatorii rutieri care sosesc în Franța trebuie să prezinte un certificat european pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaționale. Formularul poate fi descărcat de pe pagina de internet a Ministerului de Interne francez: https://www.interieur.gouv.fr/fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Deplacement-des-transporteurs-routiers-internationaux.
Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani nu este necesar testul PCR/antigen sau dovada vaccinării.
Pe baza indicatorilor sanitari, autoritățile franceze au clasificat statele în două culori, în funcție de situația sanitară, iar aceste liste sunt actualizate și publicate pe pagina de internet: https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/deplacements.
Clasificarea statelor, definită pe baza indicatorilor de sănătate, este următoarea:
- state „verzi”
- state „portocalii”
Statele „verzi”: virusul nu circulă activ, nu există variante îngrijorătoare. Pe lista „verde” se află statele din spațiul european (statele membre UE și: Andorra, Islanda, Liechtenstein, Monaco, Norvegia, San Marino, Elveția, Vatican), la care se adaugă următoarele state/regiuni: Africa de Sud, Albania, Angola, Antigua și Barbuda, Arabia Saudită, Argentina, Aruba, Azerbaidjan, Bahamas, Bahrein, Bangladesh, Barbados, Belize, Bonaire Saint-Eustache, Benin, Bolivia, Bosnia şi Herţegovina, Botswana, Bhutan, Brazilia, Burkina Faso, Burundi, Republica Coreea, Regatul Cambodgiei, Camerun, Canada, Capul Verde, Chile, Ciad, Columbia, Comore, Congo, Coasta de Fildeș, Costa Rica, Cuba, Curacao, Dijbouti, Republica Dominicană, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Ecuador, Eswatini, Etiopia, Fiji, Filipine, Gabon, Gambia, Ghana, Guineea Bissau, Republica Guineea, Grenada, Groenlanda, Guatemala, Honduras, Hong Kong, Insulele Feroe, India, Indonezia, Irak, Iordania, Jamaica, Japonia, Kazahstan, Kenya, Kuwait, Kiribati, Laos, Lesotho, Liban, Liberia, Macedonia de Nord, Madagascar, Malaysia, Malawi, Maldive, Maroc, Mauritius, Mauritania, Mexic, Republica Moldova, Mongolia, Muntenegru, Mozambic, Myanmar, Namibia, Nepal, Nicaragua, Nigeria, Noua Zeelandă, Oman, Qatar, Pakistan, Panama, Papua Noua Guinee, Paraguay, Peru, Puerto Rico, Regatul Unit Al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Rwanda, El Salvador, Samoa, St. Vincent și Grenadine, Senegal, Serbia, Seychelles, Sudan, Insulele Solomon, Sri Lanka, Statele Unite ale Americii, China/Taiwan, Tanzania, Togo, Tunisia, Turcia, Trinidad și Tobago, Turks și Caicos, Ucraina, Uruguay, Uganda, Vanuatu, Venezuela, Vietnam, Zambia, Zimbabwe.
Persoanele cu vârsta de peste 12 ani, vaccinate cu schema completă, care sosesc din statele aflate pe lista „verde” trebuie să prezinte dovada vaccinării.
Persoanele nevaccinate care sosesc din statele aflate pe lista „verde” trebuie să prezinte rezultatul negativ al unui test molecular tip PCR, efectuat cu cel mult 72 ore înainte de intrarea în Franța, sau al unui test antigen, efectuat cu maximum 48 de ore înainte de intrarea în Franța, sau un certificat de recuperare de COVID-19, care atestă o infectare confirmată cu cel puțin 11 zile și maximum șase luni anterior.
Statele „portocalii”: circulație activă a virusului, situația este însă sub control și nu sunt răspândite variante îngrijorătoare. Pe această listă se află statele care nu se regăsesc pe lista „verde”.
Persoanele vaccinate, cu vârsta de peste 12 ani, care sosesc din state „portocalii” trebuie să prezinte dovada vaccinării complete (trebuie să fi primit o doză complementară de vaccin cu ARN mesager, dacă au trecut 9 luni de la ultima doză administrată). De asemenea, trebuie să completeze o declarație pe proprie răspundere care să ateste absența simptomelor de infectare cu virusul SARS-CoV-2 și a contactului cu un caz confirmat de COVID-19: 11-02-2022-engagement-sur-l-honneur-orange (interieur.gouv.fr).
Persoanele nevaccinate care sosesc din state „portocalii” pot intra în Franța doar cu un motiv urgent, trebuie să completeze o declarație de intrare pe teritoriul național: https://www.interieur.gouv.fr/sites/minint/files/medias/documents/2022-02/06-01-2022-attestation-de-deplacement-vers-la-france-metropolitaine-orange.pdf, 11-02-2022-engagement-sur-l-honneur-orange (interieur.gouv.fr).
De asemenea, trebuie să prezinte următoarele:
- fie rezultatul negativ al unui test molecular tip PCR, efectuat cu cel mult 72 ore înainte de intrarea în Franța, sau al unui test antigen, efectuat cu maximum 48 de ore înainte de intrarea în Franța;
- o declarație pe propria răspundere privind lipsa simptomelor de infectare cu SARS-CoV-2 și a contactului cu un caz confirmat;
- un angajament că se vor supune testării aleatorii la sosirea în Franța ((www.ameli.fr/assure/covid-19/symptomes-gestes-barrieres-cas-contact-et-isolement/en-cas-de-test-positif-au-covid-19).
Italia
STARE DE URGENȚĂ: NU
RECOMANDĂRI PENTRU CETĂȚENII ROMÂNI CARE EFECTUEAZĂ DEPLASĂRI DIN ROMÂNIA ÎN ITALIA:
Persoanele care s-au aflat sau au tranzitat teritoriul României în ultimele 14 zile și care doresc să intre pe teritoriul italian, în perioada 1-31 mai 2022, au obligația de a prezenta transportatorului la momentul îmbarcării sau oricărei persoane desemnate să efectueze verificări: certificatul digital UE pentru COVID-19 care atestă UNA din situațiile următoare:
- vaccinarea anti-SARS-CoV-2 cu schemă completă (pentru vaccinuri cu administrare în doză unică sau două doze) efectuată cu mai puțin de 9 luni în urmă;
- vaccinarea anti-SARS-CoV-2 cu schemă completă și doză de rapel;
- vindecarea de COVID-19 care a avut loc în urmă cu 6 luni;
- efectuarea unui test molecular (tip PCR) cu rezultat negativ, cu 72 de ore anterior intrării în Italia sau a unui test rapid (tip antigen), cu rezultat negativ, cu 48 de ore înainte.
Documentele menționate anterior trebuie să fie redactate într-o limbă de circulație internațională (italiană, engleză, franceză sau spaniolă).
ATENȚIE! Persoanele care nu prezintă Certificatul digital UE COVID-19 care să ateste UNA dintre cele 4 situații indicate mai sus, au obligația de a respecta măsura autoizolării pentru o perioadă de 5 zile și să efectueze un test molecular sau antigen pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 la finalul perioadei de autoizolare.
Minorii cu vârsta sub 6 ani pot intra în Italia fără alte formalități și sunt întotdeauna scutiți de obligația testelor moleculare sau antigenice.
Pentru mai multe informații, inclusiv pentru călătoriile cetățenilor români care sosesc în Italia din alte state, se recomandă consultarea paginii de internet: COVID-19 SURVEY (viaggiaresicuri.it).
Următoarele categorii de persoane, cu condiția să nu prezinte simptome specifice COVID-19, sunt exceptate de la cerințele testării/certificării/autoizolării și testării ulterioare:
- echipajele mijloacelor de transport;
- personalul navigant;
- lucrătorii transfrontalieri care intră și ies din Italia pentru a merge la muncă și pentru a se întoarce la domiciliul sau reședința acestora;
- elevii și studenții care urmează cursuri într-un alt stat decât cel în care își au domiciliul, reședința sau locuința și în care se întorc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână;
- persoanele care intră în Italia în scopul tranzitului pentru o durată de maximum 36 de ore cu un mijloc de transport privat, cu obligația de a părăsi teritoriul național la expirarea termenului sau, în caz contrar, de a se supune măsurilor de autoizolare și supraveghere sanitară;
- persoanele care se întorc în Italia după un sejur în străinătate mai mic de 48 de ore și la o distanță mai mică de 60 km de casă/domiciliu/reședința din Italia, cu condiția ca aceste călătorii să aibă loc prin mijloace de transport private;
- persoanele care rămân pentru o perioadă care nu depășește patruzeci și opt (48) de ore în localitățile aflate pe teritoriul național situate la o distanță de cel mult 60 km de locul de reședință sau domiciliul din străinătate, cu condiția ca deplasarea să aibă loc prin mijloace private.
EXCEPȚII ȘI PREVEDERI PRIVIND TRANZITUL:
- Persoanele care efectuează tranzit aerian, maritim sau terestru sosind din străinătate și având ca destinație finală un alt stat (spre ex. România - Roma - Atena), nu sunt supuse obligației de a prezenta certificatul verde COVID-19.
- Persoanele care efectuează tranzit aerian, maritim sau terestru au obligația de a prezenta la momentul îmbarcării în statul de reședință dovada efectuării unui test molecular (tip PCR) cu rezultat negativ, efectuat cu 48 de ore anterior intrării în Italia sau a unui test rapid (tip antigen), cu rezultat negativ, efectuat cu 24 de ore înainte.
- Persoanelor care intră pe teritoriul italian dintr-un stat învecinat cu un mijloc de transport privat pentru a se îmbarca într-un zbor aerian sau pe o navă/feribot într-un aeroport/port italian, având ca destinație un alt stat, și care rămân pe teritoriul italian pentru o perioadă de maximum 36 de ore, le sunt aplicabile măsurile adoptate de statul de destinație finală, fiind exceptați de la efectuarea testării și de la măsura carantinei, acolo unde este cazul.
MĂSURI PE PLAN INTERN:
Rămâne obligatorie, până cel târziu la data de 15 iunie 2022, purtarea măștilor de tip FFP2, în următoarele cazuri:
în mijloacele de transport (aeronave, nave și feriboturi, trenuri, autobuze, mijloace de transport școlar);
pentru spectacole deschise publicului care au loc în interior în săli de teatru, săli de concerte, cinematografe, locuri de divertisment și muzică live și în alte locații similare, precum și pentru evenimente și competiții sportive care au loc în interior.
Transportatorii mijloacelor de tip aerian, maritim și terestru, precum și delegații acestora, au obligația de a verifica dacă sunt respectate prevederile care reglementează utilizarea dispozitivelor de protecție respiratorie prevăzute la pct. 1 de mai sus. De asemenea, proprietarii sau administratorii serviciilor și activităților prevăzute la pct. 2 sunt obligați să verifice dacă sunt respectate cerințele de purtare a dispozitivelor de protecție respiratorie. Nu sunt obligați să poarte dispozitivul de protecție respiratorie copii sub vârsta de șase ani, persoanele cu patologii sau dizabilități incompatibile cu utilizarea măștii și persoanele care desfășoară activități sportive.
Se recomandă totuși purtarea dispozitivelor de protecție respiratorie în toate locurile publice interioare sau în locurile deschise publicului.
În Italia, începând cu data de 1 mai 2022, nu mai există obligația de a prezenta „Green Pass” pentru transportul în comun, restaurante, hotel etc.
De la 1 februarie 2022, în Italia, certificatul digital UE eliberat în urma finalizării schemei complete (două doze sau doză unică de vaccin) și certificatul digital UE de vindecare sunt valabile șase (6) luni.
Certificatul digital UE obținut în urma vaccinării cu doza de „rapel” are, în prezent, o durată nelimitată în Italia.
În cazul apariției simptomelor COVID-19, este obligația oricărei persoane de a sesiza cu promptitudine Autoritatea Sanitară din Italia și de a fi supus izolării, în așteptarea deciziilor ulterioare ale autorității competente.
Pentru întrebări specifice privind intrarea în Italia, se recomandă contactarea Poliției de Frontieră sau Prefectura competentă din zonă în care vă aflați.
Este posibil ca Regiunile, Provinciile Autonome și Municipiile italiene să adopte măsuri mai restrictive pe teritoriul național decât cele stabilite prin Decretul Primului Ministru.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii