Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ Constanţa modernizează nava-şcoală „Mircea“ (document)
Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ Constanţa modernizează nava-şcoală „Mircea“ (document)
14 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4333
Marime text
Ministerul Apărării - Unitatea Militară 02192 - Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ Constanţa demarează proceduri de modernizare a navei-şcoală „Mircea“. Contractul „Modernizare comandă de navigaţie la nava-şcoală «Mircea»“, în valoare estimată de 1.638.655,46 de lei fără TVA, este scos la licitaţie de Academia Navală „Mircea cel Bătrân“.
Societăţile interesate de acest contract pot depune ofertele de participare până pe data de 13.04.2018, ora 16.00, urmând ca acestea să fie deschise pe data de 8.05.2018, ora 18.00. Cuantumul garanţiei de participare este de 16.380 de lei. Autoritatea contractantă solicită demonstrarea experienţei similare prin livrări de produse similare, în ultimii trei ani, la nivelul unui contract (cel puţin).
Persoane cu funcţii de decizie din cadrul autorităţii contractante responsabile de organizarea, derularea şi finalizarea procedurii publice sunt: Tărăbuţă Octavian; Nan Laurenţiu; Rădulescu Simona; Ivanov Georgiana; Târşoaga Mihai; Schipor Constantin; Ivan Florina; Ion Valentin; Tarhoaca Mircea; Albici Florin.
Multiplele ore de funcţionare şi reparaţii la echipamentele de navigaţie şi comunicaţii de pe puntea de comandă impun o modernizare a acestora în vederea executării în siguranţă a misiunilor internaţionale şi de reprezentare. Loch Sperry SRD 331 nu funcţionează decât prin introducerea în mod manual a vitezei, informaţie ce este necesară altor echipamente de la bord pentru calculul elementelor cinematice. Are traductorul defect, iar reparaţiile multiple nu au fost eficiente, lochul devenind în scurt timp din nou nefuncţional.
Receptorul GPS Philips MK8 este un echipament depăşit. Nu prezintă precizie bună în poziţionare. Se orientează greu şi nu permite facilităţi moderne de transfer de date cu echipamentele noi de navigaţie. Receptorul hărţi metro Furuno Fax-207 este nefuncţional de mai bine de şase ani. Echipamentul, dacă ar fi funcţional, ar îmbunătăţi semnificativ precizia prognozelor meteo de la bord şi, implicit, siguranţa navigaţiei.
Sistemul de hărţi electronice Kelvin Hughes este instalat pe un computer total depăşit şi nu permite afişarea hărţilor vectoriale. De asemenea, hărţile nu au mai fost actualizate din anul 2002. Acest sistem nu permite instalarea altor programe de navigaţie, cum ar fi programele moderne de afişare a curenţilor de maree şi a amplitudinii acesteia.
Girocompasul C-PLATH, deşi are multe ore de funcţionare, nu necesită să fie schimbat în totalitate. Trebuie înlocuite repetitoarele de drum şi relevare, deoarece nu mai afişează corect indicaţiile şi prezintă probleme de sincronizare. Instalaţia meteo Obsermet are un sistem fundamental pentru un velier. Afişarea corectă a elementelor vântului şi a celorlalte mărimi şi fenomene meteo sunt esenţiale pentru succesul unei misiuni. Aceeaşi instalaţie s-a defectat în nenumărate rânduri, lipsind nava de siguranţa pe care ar fi putut să o dea un echipament fiabil.
Nava este comandată din zona pupa. Din această cauză, este dificilă observarea vizuală în zona prova, zonă acoperită de arbori, suprastructuri şi vele. Din această cauză, este necesar ca nava să fie dotată cu un sistem de observare pe timp de zi şi de noapte, cu afişare în comanda de mers.
Sistemele de comunicaţii prin satelit, interne şi externe, sunt depăşite, nu pot fi interconectate în bune condiţii cu noile echipamente de navigaţie şi prezintă defecţiuni frecvente, nefiind sigure în exploatare. Transponderele SART actuale sunt insuficiente pentru cazul unui abandon real. Nava mai are nevoie de cel puţin încă două pentru a semnaliza poziţia pe grupuri de plute.
Zonele de navigaţie foarte aglomerate în care nava desfăşoară anual marşuri de instrucţie impun instalarea unui receptor DGPS care ar furniza date de poziţie mult mai precise Ia toate echipamentele de navigaţie de Ia bord. Afişarea adâncimii apei se face cu dificultate pe actuala platformă. Din această cauză, este necesar să se monteze un repetitor modern în comanda de navigaţie.
Staţiile de radiolocaţie Nucleus 2 6000 A şi Nucleus 2 5000 T sunt fabricate în anul 1996, au peste 14.000 de ore de funcţionare şi nu mai prezintă siguranţă în exploatare. Astfel, Nucleus 2 6000 A are un ecran pe tub catodic care prezintă distorsiuni în afişare, iar Nucleus 2 5000 1 nu a funcţionat în marşul de instrucţie din anul 2017. Softul radarelor este depăşit şi nu prezintă siguranţă pentru zonele de trafic aglomerat.
Instalaţia Navtex este, la rândul ei, depăşită, fiind cu printare de tip telex. Prezintă multe erori în recepţionarea mesajelor şi necesită a fi înlocuită în totalitate. Astfel, toate echipamentele de comunicaţie actuale şi cele care se propun a fi înlocuite trebuie interconectate, poziţionate în console sigure, alimentate cu energie electrică de bază şi de rezervă în mod unitar. După reconfigurarea completă a comenzii de marş, trebuie asigurate garanţia echipamentelor şi antrenarea operatorilor.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Societăţile interesate de acest contract pot depune ofertele de participare până pe data de 13.04.2018, ora 16.00, urmând ca acestea să fie deschise pe data de 8.05.2018, ora 18.00. Cuantumul garanţiei de participare este de 16.380 de lei. Autoritatea contractantă solicită demonstrarea experienţei similare prin livrări de produse similare, în ultimii trei ani, la nivelul unui contract (cel puţin).
Responsabili de atribuirea contractului
Persoane cu funcţii de decizie din cadrul autorităţii contractante responsabile de organizarea, derularea şi finalizarea procedurii publice sunt: Tărăbuţă Octavian; Nan Laurenţiu; Rădulescu Simona; Ivanov Georgiana; Târşoaga Mihai; Schipor Constantin; Ivan Florina; Ion Valentin; Tarhoaca Mircea; Albici Florin.
Ce lucrări vor fi executate
Multiplele ore de funcţionare şi reparaţii la echipamentele de navigaţie şi comunicaţii de pe puntea de comandă impun o modernizare a acestora în vederea executării în siguranţă a misiunilor internaţionale şi de reprezentare. Loch Sperry SRD 331 nu funcţionează decât prin introducerea în mod manual a vitezei, informaţie ce este necesară altor echipamente de la bord pentru calculul elementelor cinematice. Are traductorul defect, iar reparaţiile multiple nu au fost eficiente, lochul devenind în scurt timp din nou nefuncţional.
Receptorul GPS Philips MK8 este un echipament depăşit. Nu prezintă precizie bună în poziţionare. Se orientează greu şi nu permite facilităţi moderne de transfer de date cu echipamentele noi de navigaţie. Receptorul hărţi metro Furuno Fax-207 este nefuncţional de mai bine de şase ani. Echipamentul, dacă ar fi funcţional, ar îmbunătăţi semnificativ precizia prognozelor meteo de la bord şi, implicit, siguranţa navigaţiei.
Sistemul de hărţi electronice Kelvin Hughes este instalat pe un computer total depăşit şi nu permite afişarea hărţilor vectoriale. De asemenea, hărţile nu au mai fost actualizate din anul 2002. Acest sistem nu permite instalarea altor programe de navigaţie, cum ar fi programele moderne de afişare a curenţilor de maree şi a amplitudinii acesteia.
Girocompasul C-PLATH, deşi are multe ore de funcţionare, nu necesită să fie schimbat în totalitate. Trebuie înlocuite repetitoarele de drum şi relevare, deoarece nu mai afişează corect indicaţiile şi prezintă probleme de sincronizare. Instalaţia meteo Obsermet are un sistem fundamental pentru un velier. Afişarea corectă a elementelor vântului şi a celorlalte mărimi şi fenomene meteo sunt esenţiale pentru succesul unei misiuni. Aceeaşi instalaţie s-a defectat în nenumărate rânduri, lipsind nava de siguranţa pe care ar fi putut să o dea un echipament fiabil.
Nava este comandată din zona pupa. Din această cauză, este dificilă observarea vizuală în zona prova, zonă acoperită de arbori, suprastructuri şi vele. Din această cauză, este necesar ca nava să fie dotată cu un sistem de observare pe timp de zi şi de noapte, cu afişare în comanda de mers.
Sistemele de comunicaţii prin satelit, interne şi externe, sunt depăşite, nu pot fi interconectate în bune condiţii cu noile echipamente de navigaţie şi prezintă defecţiuni frecvente, nefiind sigure în exploatare. Transponderele SART actuale sunt insuficiente pentru cazul unui abandon real. Nava mai are nevoie de cel puţin încă două pentru a semnaliza poziţia pe grupuri de plute.
Zonele de navigaţie foarte aglomerate în care nava desfăşoară anual marşuri de instrucţie impun instalarea unui receptor DGPS care ar furniza date de poziţie mult mai precise Ia toate echipamentele de navigaţie de Ia bord. Afişarea adâncimii apei se face cu dificultate pe actuala platformă. Din această cauză, este necesar să se monteze un repetitor modern în comanda de navigaţie.
Staţiile de radiolocaţie Nucleus 2 6000 A şi Nucleus 2 5000 T sunt fabricate în anul 1996, au peste 14.000 de ore de funcţionare şi nu mai prezintă siguranţă în exploatare. Astfel, Nucleus 2 6000 A are un ecran pe tub catodic care prezintă distorsiuni în afişare, iar Nucleus 2 5000 1 nu a funcţionat în marşul de instrucţie din anul 2017. Softul radarelor este depăşit şi nu prezintă siguranţă pentru zonele de trafic aglomerat.
Instalaţia Navtex este, la rândul ei, depăşită, fiind cu printare de tip telex. Prezintă multe erori în recepţionarea mesajelor şi necesită a fi înlocuită în totalitate. Astfel, toate echipamentele de comunicaţie actuale şi cele care se propun a fi înlocuite trebuie interconectate, poziţionate în console sigure, alimentate cu energie electrică de bază şi de rezervă în mod unitar. După reconfigurarea completă a comenzii de marş, trebuie asigurate garanţia echipamentelor şi antrenarea operatorilor.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii