Achiziția pentru „Infrastructură Virtualizare”, organizată de Compania Administrația Porturilor Maritime SA, în atenția CNSC. Ce decizii au fost dictate?
Achiziția pentru „Infrastructură Virtualizare”, organizată de Compania Administrația Porturilor Maritime
07 Jan, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
1024
Marime text
- Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr.16/C5/3403 din 04.01.2024 la contestația înaintată de Synotech Global Services România SRL privind rezultatul evaluării propunerilor tehnice si financiare, emise de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în cadrul procedurii de licitație deschisă, organizată în vederea atribuirii contractului de achiziții publice având ca obiect „Infrastructură Virtualizare”
- Consiliul a decis să respingă excepția privind tardivitatea contestației, invocată de intervenient și să respingă ca nefondată, contestația formulată de Synotech Global Services România SRL, în contradictoriu cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de entitate contractantă
- Totodată a admis, în parte, cererea de intervenție formulată de ETA2U SRL
- Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr.16/C5/3403 din 04.01.2024 la contestația nr. 8348/04.12.2023, înaintată de Synotech Global Services România SRL, în calitate de lider al Asocierii Synotech Global Services România SRL – GBC Exim SRL, cu sediul în municipiul București, str. Știrbei Vodă 104-106, sector 1, reprezentată legal prin Veronica Pîrvu – reprezentant împuternicit, împotriva Raportului Procedurii nr. 48086/20.11.2023, a comunicării nr. 48089/20.11.2023, inclusiv a procesului-verbal 6 nr. 1865/SAP/02.11.2023 privind evaluarea propunerilor tehnice și a procesului-verbal 8 nr. 1865/SAP/07.11.2023 privind rezultatul evaluării propunerilor tehnice si financiare, emise de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în cadrul procedurii de licitație deschisă, organizată în vederea atribuirii contractului de achiziții publice având ca obiect „Infrastructură Virtualizare”, cod CPV Principal: 48822000-6 Servere pentru calculatoare (Rev.2).
Licitația a fost inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare nr. CN1058582/19.08.2023.
Contestatoare, Synotech Global Services România SRL a solicitat: anularea, ca nelegale și netemeinice, a Raportului Procedurii nr. 48086/20.11.2023, a Comunicării rezultatului aferent anunțului de participare CN1058582/19.08.2023 nr. 48089/20.11.2023, inclusiv a Procesului-Verbal 6 nr. 18651SAP/02.11.2023 privind evaluarea propunerilor tehnice și a Procesului-Verbal 8 nr. 1865/SAP/07.11.2023 privind rezultatul evaluării propunerilor tehnice și financiare, strict în ceea ce privește declararea, ca admisibilă și câștigătoare a ofertei societății ETA2U SRL, a comunicării privind rezultatului procedurii adresat societății declarate câștigătoare, precum și a tuturor celorlalte acte conexe și/sau subsecvente acestora prin care a fost declarată admisibilă și câștigătoare oferta operatorului economic ETA2U SRL; ca o consecință a anularii Actelor Atacate, să se dispună obligarea entității contractante să întreprindă următoarele măsuri de remediere: Reevaluarea ofertei operatorului economic declarat câștigător ETA2U SRL, cu stricta respectare a prevederilor documentației de atribuire și a dispozițiilor Legii nr. 99/2016, a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 99/2016, precum și a tuturor celorlalte prevederi legale incidente în materie și aplicabile procedurii de atribuire; În urma reevaluării dispuse conform celor solicitate anterior, să constate că oferta operatorului economic declarat câștigător ETA2U SRL este neconformă, întrucât nu îndeplinește cerințele minime și obligatorii impuse prin documentația de atribuire; Să se emită un nou raport al procedurii de atribuire prin care să se constate că oferta ETA2U SRL este neconformă, urmând ca oferta asocierii să fie desemnată câștigătoare prin stricta aplicare a criteriului de atribuire impus prin documentația de atribuire; În conformitate cu prevederile art. 26 alin (7) din Legea nr. 101/2016, să dispună anularea procedurii de atribuire, în condițiile în care se va considera că nu mai pot fi dispuse masuri de remediere care să permită continuarea legală a procedurii de atribuire; Acordarea accesului la dosarul cauzei, conform art. 19 din Legea nr. 101/2016 și obligarea entității contractante la suportarea cheltuielilor de judecată pe care le va efectua în prezenta cauză.
Prin cererea de intervenție voluntară (accesorie) în favoarea autorității contractante nr. 556/12.12.2023, înregistrată la CNSC cu nr. 67743/12.12.2023, ETA2U SRL, cu sediul în municipiul Timișoara, str. Gheorghe Dima nr. 1, județul Timiș, reprezentată prin administrator Lucaciu Romulus, ofertant clasat pe primul loc în cadrul procedurii de atribuire, în temeiul prevederilor art. 17 alin. (3) din Legea nr. 101/2016, coroborate cu art. 61 alin. (3) și următoarele din Codul de procedura civilă, a solicitat Consiliului să dispună admiterea în principiu a cererii de intervenție voluntară și, pe cale de consecință, respingerea contestației astfel: pe cale de excepție, ca tardivă, prin raportare la prevederile art. 8 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 101/2016, iar pe fondul cauzei, ca nefondată și netemeinică, precum și constatarea legalității actelor atacate prin intermediul contestației și menținerea acestora, respectiv a declarării ofertei depusă de ETA2U SRL ca fiind câștigătoare a procedurii de achiziție publică.
Contestația și cererea de intervenție au fost soluționate în condițiile prevăzute la art. 17 alin. (2) și (3) din Legea nr. 101/2016.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să respingă excepția privind tardivitatea contestației, invocată de intervenient și să respingă ca nefondată, contestația formulată de Synotech Global Services România SRL, în contradictoriu cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de entitate contractantă.
Totodată, CNSC a admis, în parte, cererea de intervenție formulată de ETA2U SRL.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Decizie CNSC CNAPMC SA obligată să remedieze documentația pentru atribuirea sistemului informatic integrat de management și raportare managerială
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii