Activitatea navala si portuara a fost dezbatuta la "Iaki"
Activitatea navala si portuara a fost dezbatuta la "Iaki"Directorul general al Santierului Naval Constanta a subliniat faptul ca problema principala sta in infrastructura industriei navale * In cadrul seminarului, directorul general al Autoritatii Navale Romane, Marin Uta Chintoan, a atras atentia asupra faptului ca, la ora actuala, in tara noastra, navele aflate sub pavilion romanesc nu pot realiza activitati de transport din cauza fiscalitatii, care nu este conforma cu cea aplicata in majoritatea tarilor europene
Navalisti, armatori, finantatori din industria navala si reprezentanti ai institutiilor locale au participat, in cursul zilei de ieri, la cea de-a doua zi din cadrul "Saptamanii Afacerilor de Succes", organizata de catre revista "Banii Nostri", in incinta hotelului "Iaki" din statiunea Mamaia. Astfel, in programul zilei de ieri au fost organizate doua seminarii distincte, ale caror teme de dezbatere au fost "Transporturi navale si exploatare portuara. Avem strategii pentru a revigora un sector strategic?" si "Creditul ipotecar - un motor de crestere al sectorului constructiilor si asigurarilor". Un deosebit interes a fost aratat de catre participanti pentru primul seminar, in cadrul caruia discutiile s-au axat, in principal, pe marginea identificarii problemelor in transportul naval si ale exploatarii portuare. In acest sens, directorul general al Santierului Naval Constanta a subliniat faptul ca problema principala sta in infrastructura industriei navale, in conditiile in care pentru a fi realizata activitate in port trebuie gasit atat un armator care sa fie sprijinit de o banca si care sa investeasca in construirea navelor, dar totodata si in finantare, care, ca si in cazul armatorului, trebuie sa vina tot din partea unei banci. In acest sens, s-a propus organizarea, pana la finele acestui an, la Constanta, a unui seminar la care sa participe armatori cu experienta din tarile cu traditie in industria navala, ca Grecia si Olanda. Concluzia principala care a fost trasa in urma discutiilor a fost aceea ca statul roman nu are capacitatea si nici posibilitatile de a intretine industria navala, de acest lucru trebuind sa se ocupe, in principal, persoanele private care doresc sa investeasca in domeniul flotei, care constituie un camp sensibil si pentru care este necesar un regim fiscal special. Tot in cadrul seminarului, directorul general al Autoritatii Navale Romane, Marin Uta Chintoan, a atras atentia asupra faptului ca, la ora actuala, in tara noastra, navele aflate sub pavilion romanesc nu pot realiza activitati de transport din cauza fiscalitatii, care nu este conforma cu cea aplicata in majoritatea tarilor europene. Acesta a mai precizat ca, in prezent, se lucreaza la o lege care sa aduca fiscalitatea romana la standarde europene, prin care sa se introduca taxa pe tonaj, avand ca principal scop refacerea activitatii de constructie a navelor si inmatricularea celor deja existente. O alta problema adusa in discutii a fost aceea a orientarii spre alt gen de transport spre tarile din vest, referitor la care presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura, Mihai Daraban, a atras inca o data atentia asupra Coridorului 7 european care ofera extrem de multe posibilitati de exploatare. In incheierea seminarului, vicepresedintele Consiliului Judetean Constanta, Diane Vancea, a atras atentia asupra marketingului practicat in porturi. Aceasta a precizat ca important este ca activitatea portuara si navala sa se dezvolte, iar o conditie principala este reprezentata de existenta marfii care intra in porturi fie pe mare, fie pe Dunare. Tot aceasta a mai sugerat ca, pentru o cat mai buna dezvoltare a fenomenului, "trebuie vazut daca portul este un port sigur si cat de sigur este acesta, precum si cat de scump este".Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp