Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:19 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța, puncte tari și puncte slabe în 2023 (DOCUMENT)

ro

27 Sep, 2023 15:33 1833 Marime text
În Sala „Remus Opreanu“ din cadrul Institituției Prefectului Județului Constanța a avut loc astăzi, 27 septembrie, o ședință, cu prezență fizică, a Colegiului Prefectural. 

În cadrul evenimentului au fost prezentate materiale, aferente domeniului lor de activitate, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța, Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța și Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța. 

Mai multe documente au fost înaintate Instituției Prefectului.  

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Constanţa prezintă rolul și importanța inspecției fiscale, obiective îndeplinite în anul 2023 - Puncte tari și puncte slabe. 

Vă prezentăm în continuare Rolul și importanța inspecției Fiscale, obiective îndeplinite în 2023: 

Rolul activității de inspecției fiscale este: verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor în legătură cu stabilirea obligațiilor fiscale de către contribuabil/plătitor, respectării prevderilor legislației fiscale și contabile, verificarea sau stabilirea, după caz a bazelor de impunere și a situațiilor de fapt aferente, stabilirea diferențelor de obligații fiscale principale.

Principalele procese ale efectuării inspecției fiscale sunt: pregătirea inspecției fiscale, efectuarea inspecției fiscale și valorificarea inspecției fiscale, în cadrul cărora organele de inspecție fiscală respectă procedurile control prevăzute în OPANAF 2506/2018 pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecția fiscală.

Punctele tari ale instituției vizează creșterea măsurilor de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și t ratament fiscal diferențiat în funcție de comportamentul fiscal al contribuabilului.


În continuare, enumerăm în integralitate punctele tari: 

1. Simplificarea procedurilor de inspecție fiscală pentru susținerea conformării voluntare la declararea obligațiilor.

2. Creșterea măsurilor de prevenire și combatere a evaziunii fiscale.

3. Tratament fiscal diferențiat în funcție de comportamentul fiscal al contribuabilului.


4. Personal cu experiență în desfășurarea activitătii de control, avand in vedere media de varsta a inspectorilor și care au totodată posibilitatea de adaptare la evoluția modiului de afaceri și la dinamica implementării noutăților legislativ-fiscale.

5. Perfecționarea profesională continuă a personalului în vederea cunoașterii legislației fiscale, prin prelucrarea informațiilor privind jurisprudența din domeniul fiscal, accesibile prin consultarea aplicațiilor postate pe site-ul ANAF, respectiv jurisprudemța C.J.C.E. și a C.S.J. precum și Bibilioteca Cooperare Intenațională, deciziile emise de Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor și structurile specializate constituite la nivelul direcțiilor regionale;

6. Adaptarea la masurile de reforma si modernizare demarate in anii anteriori si asigurarea colaborarii eficiente pe plan international si deschiderea către bunele practici adoptate de alte state.

Acolo unde există puncte tari, există și puncte slabe. 

Iată care sunt acestea: 

1. Legislație stufoasă în continuă modificare, cu exprimări care crează interpretări diferite și conduc la aplicarea neunitară a acesteia de către organele de inspecție fiscală;

2. Spații de lucru inadecvate necesar desfășurării activității în condiții optime. avand in vedere faptul ca inspectia fiscala se desfasoara de regula la sediul organului fiscal si a faptului ca intr-un birou își desfasoara activitatea un intreg serviciu, fără posibilitatea acestora de a lucra la câte un birou distinc(personal);

3. Posibilitatea de a obține informații specifice în timp scurt cu privire la sursele generatoare de obligații fiscale datorate de contribuabil:

4. Lipsa unui sistem informatic integrat cu celelalte autoritati si institutii publice.

5. Resursa umana deficitara (scăderea continuă a numarului de personal, îmbătrânirea resursei umane, supraîncărcarea personalului cu atribuții, nemulțumiri legate de salarizare), lipsa personalui tânăr care sa preia din experienta celor care au vechime in activitate. Expertiza fiscală este unică, ea nu poate fi întâlnită pe piața forței de muncă și poate fi construită, în timp, prin acumulare de cunoștinte și experiență din ce în ce mai sofisticate.


În secțiunea Documente a materialului puteți consulta forma în care documentele au fost înaintate Instituției Prefectului.


Citește și:

LIVE TEXT. Conferință de presă la Prefectura Constanța. Mai multe instituții au prezentat raportul activităților (GALERIE FOTO+VIDEO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii