Afaceri penale în comerţul cu carne. Prejudiciu de milioane lei în comerțul cu produse din carne. Cum acţiona reaţeaua infracţională
Afaceri penale în comerţul cu carne. Prejudiciu de milioane lei în comerțul cu produse din carne. Cum acţiona
02 Oct, 2017 15:39
ZIUA de Constanta
2384
Marime text
Inspectorii antifraudă fiscală au descoperit o rețea de 72 de firme specializate în crearea unor circuite de tranzacţionare fictivă de carne şi subproduse din carne, în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale.
Prin diminuarea bazei impozabile a profitului și deducerea nelegală a TVA bugetul general consolidat al statului a fost prejudiciat cu suma de 46.137.556 lei.
Societățile implicate au achiziționat carne şi subproduse din carne de la furnizori persoane juridice, asupra cărora planează suspiciunea că au achiziționat animale, în viu, de la proprietari persoane fizice, însă au înregistrat în evidența financiar – contabilă facturi fictive de la firme fantomă (fără bunuri în patrimoniu, fără spaţii de depozitare a mărfurilor sau mijloace de transport, fără salariaţi şi fără a putea justifica achiziţii reale, necesare unor livrări ulterioare), în scopul diminuării bazei impozabile a profitului impozabil și deducerii nelegale de TVA.
Lanțul tranzacțional avea ca inițiatori societăți fără active, care erau înființate și funcționau pe perioade scurte, apoi erau abandonate și înlocuite cu altele. Aceste firme acumulau obligații fiscale de plată către bugetul de stat, prin declarare și neplată.
O parte dintre reprezentanții legali ai societăților verificate au recunoscut implicarea în desfăşurarea circuitelor fictive, iar în urma explicațiilor oferite de către administratorii “furnizorilor”, inspectorii antifraudă au constatat că aceştia sunt oameni simpli, fără posibilităţi materiale, unii dintre ei fără locuinţă sau adăpost şi cu un nivel scăzut de cultură şi cunoştinţe care ar fi cauzat dificultăți în desfășurarea unor activităţi economice cu cifre de afaceri de milioane de lei.
Au fost înfiinţate sau reactivate societăţi, care au pretins realizarea unor activităţi de comerţ intern (inclusiv prestări de servicii), al căror principal şi unic scop a fost de a permite celorlalte verigi din lanţul de tranzacționare să realizeze deducerea unor sume de bani reprezentând impozite şi taxe datorate, prin înregistrarea/declararea în evidenţele contabile a unor operaţiuni fictive de vânzări/cumpărări de bunuri sau servicii. Pentru disimularea realităţii operaţiunilor de vânzare/cumpărare menţionate mai sus s-a procedat, inclusiv, la rularea unor sume de bani prin conturile bancare ale persoanelor implicate, ca şi cum ar reprezenta contravaloarea bunurilor /serviciilor/ avansurilor în cauză.
S-au conturat indicii că membrii grupului au asigurat fluxul sumelor de bani prin conturile societăților cu scopul principal al ascunderii originii ilicite a acestora și cu scopul subsidiar de a întări aparența de realitate a operațiunilor comerciale.
Mai mult decât atât, pentru exercitarea în mod nelegal a dreptului de deducere a TVA membrii grupului au simulat operaţiuni comerciale intracomunitare constând în livrări de carne şi subproduse animale către parteneri intracomunitari din Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Pentru investigarea acestora au fost inițiate activități de cooperare administrativă, iar în urma analizării informațiilor furnizate de organele fiscale din țările partenere s-a concluzionat că pretinsele operațiuni economice nu au avut loc în fapt.
Prin diminuarea bazei impozabile a profitului și deducerea nelegală a TVA bugetul general consolidat al statului a fost prejudiciat cu suma de 46.137.556 lei.
Societățile implicate au achiziționat carne şi subproduse din carne de la furnizori persoane juridice, asupra cărora planează suspiciunea că au achiziționat animale, în viu, de la proprietari persoane fizice, însă au înregistrat în evidența financiar – contabilă facturi fictive de la firme fantomă (fără bunuri în patrimoniu, fără spaţii de depozitare a mărfurilor sau mijloace de transport, fără salariaţi şi fără a putea justifica achiziţii reale, necesare unor livrări ulterioare), în scopul diminuării bazei impozabile a profitului impozabil și deducerii nelegale de TVA.
Lanțul tranzacțional avea ca inițiatori societăți fără active, care erau înființate și funcționau pe perioade scurte, apoi erau abandonate și înlocuite cu altele. Aceste firme acumulau obligații fiscale de plată către bugetul de stat, prin declarare și neplată.
O parte dintre reprezentanții legali ai societăților verificate au recunoscut implicarea în desfăşurarea circuitelor fictive, iar în urma explicațiilor oferite de către administratorii “furnizorilor”, inspectorii antifraudă au constatat că aceştia sunt oameni simpli, fără posibilităţi materiale, unii dintre ei fără locuinţă sau adăpost şi cu un nivel scăzut de cultură şi cunoştinţe care ar fi cauzat dificultăți în desfășurarea unor activităţi economice cu cifre de afaceri de milioane de lei.
Au fost înfiinţate sau reactivate societăţi, care au pretins realizarea unor activităţi de comerţ intern (inclusiv prestări de servicii), al căror principal şi unic scop a fost de a permite celorlalte verigi din lanţul de tranzacționare să realizeze deducerea unor sume de bani reprezentând impozite şi taxe datorate, prin înregistrarea/declararea în evidenţele contabile a unor operaţiuni fictive de vânzări/cumpărări de bunuri sau servicii. Pentru disimularea realităţii operaţiunilor de vânzare/cumpărare menţionate mai sus s-a procedat, inclusiv, la rularea unor sume de bani prin conturile bancare ale persoanelor implicate, ca şi cum ar reprezenta contravaloarea bunurilor /serviciilor/ avansurilor în cauză.
S-au conturat indicii că membrii grupului au asigurat fluxul sumelor de bani prin conturile societăților cu scopul principal al ascunderii originii ilicite a acestora și cu scopul subsidiar de a întări aparența de realitate a operațiunilor comerciale.
Mai mult decât atât, pentru exercitarea în mod nelegal a dreptului de deducere a TVA membrii grupului au simulat operaţiuni comerciale intracomunitare constând în livrări de carne şi subproduse animale către parteneri intracomunitari din Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Pentru investigarea acestora au fost inițiate activități de cooperare administrativă, iar în urma analizării informațiilor furnizate de organele fiscale din țările partenere s-a concluzionat că pretinsele operațiuni economice nu au avut loc în fapt.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii