Anca Boagiu, la ceas aniversar
Anca Boagiu, la ceas aniversar
30 Nov, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3541
Marime text
Anca Boagiu împlineşte astăzi 46 de ani. S-a născut pe 30 noiembrie 1968, în Constanța. A absolvit în anul 1995 cursurile Facultății de Construcții, secția Hidrotehnică din cadrul Universității „Ovidius” din Constanța, obținând diploma de inginer hidrotehnician.
Începând din decembrie 1994, a lucrat ca asistent al directorului general al companiei S.E.Co.L. Sp.A (Italia), în cadrul contractelor de “Reabilitare a DN 38 și 39” finanțate de Banca Mondială. În iulie 1995, devine diriginte de șantier în cadrul aceleiași companii, având ca principale sarcini supervizarea execuției lucrărilor, conform normelor internaționale, ca reprezentatnt al contractorului internațional în cadrul lucrărilor de construcție și reabilitare a drumurilor naționale DN38 și DN39 din cadrul primului “Program de Reabilitare a drumurilor naționale” finanțat de Banca Mondială.
În februarie 1996, se angajează ca expert în cadrul Serviciului de contractare la Administrația Națională a Drumurilor – Direcția “Programe cu finanțare externă”, având ca atribuții atragerea finanțărilor și realizarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor pentru programele II, III și IV, precum și de autostrăzi.
La data de 26 iunie 2000, Traian Băsescu demisionează din funcția de ministru al Transporturilor, pentru a prelua mandatul de primar general al Capitalei, în urma câștigării alegerilor din 18 iunie 2000. Succesoarea sa a fost Anca Boagiu, care a îndeplinit funcția de ministru al Transporturilor în perioada 27 iunie - 28 decembrie 2000. La vârsta de doar 32 de ani, ea a devenit cel mai tânăr ministru al Romaniei după cel de-al Doilea Război Mondial și este prima femeie în funcția de Ministru al Transporturilor.
Anca Boagiu a fost aleasă ca deputat de București pe listele Partidului Democrat (PD) în două legislaturi consecutive (2000-2004 și 2004-2008).
În legislatura 2000-2004, a făcut parte din Comisia pentru Industrii și Servicii și din Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați. De asemenea, a deținut funcțiile de secretar al Comisiei Parlamentului României pentru Integrare Europeană (până în ianuarie 2002) și vicepreședintă (aprilie 2003 - februarie 2004) al Subcomisiei pentru Oportunități Egale.
În legislatura 2004-2008, a făcut parte din Comisiei Parlamentului României pentru Integrare Europeană (până în decembrie 2006), deținând și funcția de vicepreședinte (până în mai 2006) și apoi din Comisia pentru afaceri europene a Parlamentului României. De asemenea, a făcut parte și din Comisia pentru industrii și servicii, unde a deținut funcția de secretar (până în octombrie 2005).
În perioada 22 august 2005 - 5 aprilie 2007, Anca Boagiu a făcut parte din Guvernul Tăriceanu, în calitate de ministru pentru Integrare Europeană . A fost înlocuită din funcție la 5 aprilie 2007 odată cu restructurarea Guvernului Tăriceanu prin ieșirea Partidului Democrat de la guvernare.
Membră a Partidului Democrat încă dinainte de numirea sa în funcția de ministru al Transporturilor, Anca Boagiu a deținut funcțiile de vice-președinte pe probleme de relații internaționale al Organizației Femeilor Democrate, apoi de secretar executiv al departamentului Economic al Biroului Permanent Național al Partidului Democrat. Actualmente, ea îndeplinește funcțiile de Vicepreședinte al PD-L, președinte al Organizației Partidului Democrat Liberal Sector 2 București.
Anca Boagiu vorbește fluent limbile engleză, franceză și italiană. Este necăsătorită și are un fiu adoptat.
Şi-a asumat apoi responsabilitatea conducerii Ministerului Transportului şi Infrastructurii din septembrie 2010 până în februarie 2012, iar rezultatele se văd în numărul de kilometri de autostrăzi şi variante ocolitoare inaugurate în aceşti ultimi ani.
Astazi, este senator în legislatura 2012-2016 şi Preşedinte al Comisiei pentru Afaceri Europene din Senatul României.
Începând din decembrie 1994, a lucrat ca asistent al directorului general al companiei S.E.Co.L. Sp.A (Italia), în cadrul contractelor de “Reabilitare a DN 38 și 39” finanțate de Banca Mondială. În iulie 1995, devine diriginte de șantier în cadrul aceleiași companii, având ca principale sarcini supervizarea execuției lucrărilor, conform normelor internaționale, ca reprezentatnt al contractorului internațional în cadrul lucrărilor de construcție și reabilitare a drumurilor naționale DN38 și DN39 din cadrul primului “Program de Reabilitare a drumurilor naționale” finanțat de Banca Mondială.
În februarie 1996, se angajează ca expert în cadrul Serviciului de contractare la Administrația Națională a Drumurilor – Direcția “Programe cu finanțare externă”, având ca atribuții atragerea finanțărilor și realizarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor pentru programele II, III și IV, precum și de autostrăzi.
La data de 26 iunie 2000, Traian Băsescu demisionează din funcția de ministru al Transporturilor, pentru a prelua mandatul de primar general al Capitalei, în urma câștigării alegerilor din 18 iunie 2000. Succesoarea sa a fost Anca Boagiu, care a îndeplinit funcția de ministru al Transporturilor în perioada 27 iunie - 28 decembrie 2000. La vârsta de doar 32 de ani, ea a devenit cel mai tânăr ministru al Romaniei după cel de-al Doilea Război Mondial și este prima femeie în funcția de Ministru al Transporturilor.
Anca Boagiu a fost aleasă ca deputat de București pe listele Partidului Democrat (PD) în două legislaturi consecutive (2000-2004 și 2004-2008).
În legislatura 2000-2004, a făcut parte din Comisia pentru Industrii și Servicii și din Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați. De asemenea, a deținut funcțiile de secretar al Comisiei Parlamentului României pentru Integrare Europeană (până în ianuarie 2002) și vicepreședintă (aprilie 2003 - februarie 2004) al Subcomisiei pentru Oportunități Egale.
În legislatura 2004-2008, a făcut parte din Comisiei Parlamentului României pentru Integrare Europeană (până în decembrie 2006), deținând și funcția de vicepreședinte (până în mai 2006) și apoi din Comisia pentru afaceri europene a Parlamentului României. De asemenea, a făcut parte și din Comisia pentru industrii și servicii, unde a deținut funcția de secretar (până în octombrie 2005).
În perioada 22 august 2005 - 5 aprilie 2007, Anca Boagiu a făcut parte din Guvernul Tăriceanu, în calitate de ministru pentru Integrare Europeană . A fost înlocuită din funcție la 5 aprilie 2007 odată cu restructurarea Guvernului Tăriceanu prin ieșirea Partidului Democrat de la guvernare.
Membră a Partidului Democrat încă dinainte de numirea sa în funcția de ministru al Transporturilor, Anca Boagiu a deținut funcțiile de vice-președinte pe probleme de relații internaționale al Organizației Femeilor Democrate, apoi de secretar executiv al departamentului Economic al Biroului Permanent Național al Partidului Democrat. Actualmente, ea îndeplinește funcțiile de Vicepreședinte al PD-L, președinte al Organizației Partidului Democrat Liberal Sector 2 București.
Anca Boagiu vorbește fluent limbile engleză, franceză și italiană. Este necăsătorită și are un fiu adoptat.
Şi-a asumat apoi responsabilitatea conducerii Ministerului Transportului şi Infrastructurii din septembrie 2010 până în februarie 2012, iar rezultatele se văd în numărul de kilometri de autostrăzi şi variante ocolitoare inaugurate în aceşti ultimi ani.
Astazi, este senator în legislatura 2012-2016 şi Preşedinte al Comisiei pentru Afaceri Europene din Senatul României.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii