Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:45 06 02 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ANES Aproximativ 700 de apeluri, în luna ianuarie, la linia telefonică de ajutor pentru victimele violenței domestice

ro

06 Feb, 2025 12:32 145 Marime text

În prima lună a anului 2025, la Helpline-ul 0800.500.333, linie telefonică națională non-stop, gratuită, destinată victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane, din cadrul Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), au fost primite un număr de 668 de apeluri.

Din totalul de 668 apeluri primite, 453 au fost apeluri preluate, 187 au fost apeluri scurte, iar 28 apeluri pierdute (operatorul call-center era angajat într-o altă convorbire), transmite un comunicat de presă pus la dispoziție de Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între femei și bărbați. 

Cele 453 de apeluri preluate, din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, acestea sunt clasificate astfel:
  • 180 apeluri în domeniul violenței domestice (relatare acte de violență, informații privind adăposturile pentru victimele violenței domestice/agresori, informații linie telefonică, informații privind adăposturile pentru agresori etc.)
  • 2 apeluri în domeniul traficului de persoane;
  • 1 apel in domeniul egalitatii de gen;
  • 4 apeluri în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică;
  • 2 apeluri în domeniul hărțurii la locul de muncă;
  • 264 apeluri alt domeniu/nu au fost de competența ANES (semnalare aspecte care nu sunt de competența ANES).
Din punctul de vedere al calității persoanei apelante, cele 453 de apeluri sunt clasificate astfel:

1.Pentru cele 180 apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri) :
În calitate de victimă, au apelat linia telefonică 127 de persoane;
În calitate de martori, au apelat linia telefonică 48 persoane;
În ceea privește categoria „alte persoane” (persoana nu a declarat în ce calitate a apelat linia telefonică), au fost efectuate 5 apleuri.

2.Pentru apelurile în domeniul traficului de persoane:
În calitate de martori, a apelat linia telefonică 1 persoană;
În ceea privește categoria „alte persoane” (persoana nu a declarat în ce calitate a apelat linia telefonică), a fost efectuat 1 apel.


3.Pentru apelurile în domeniul egalității de gen:
În calitate de martori, a apelat linia telefonică 1 persoană;

4.Pentru apelurile în domeniul violenței sexuale – alt context decât violența domestică:
În calitate de victimă, au apelat linia telefonică 4 persoane;

5.Pentru apelurile în domeniul hărțuirii la locul de muncă
În calitate de martori, a apelat linia telefonică 1 persoană;

În ceea privește categoria „alte persoane” (persoana nu a declarat în ce calitate a apelat linia telefonică), a fost efectuat 1 apel.
 
În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate* (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, avem:
  • 100 acte de violență fizică;
  • 147 acte de violență verbală;
  • 146 acte de violență psihologică;
  • 3 acte de violență socială;
  • 4 acte de violență sexuală;
  • 5 acte de violență economică;
  • 3 acte de violență cibernetică;
În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.
 

„În luna ianuarie, la linia telefonică 0800 500 333, au fost primite 668 de apeluri, fapt ce semnalează o nevoie continuă de sprijin și asistență pentru a face față unei probleme care afectează foarte multe femei din România. Fiecare apel la acest helpline reprezintă un pas esențial în sprijinirea celor care se află în situații de risc. Încurajez femeile să ceară sprijin, să știe că nu sunt singure.

Am creat 42 de locuințe protejate, câte una pentru fiecare județ, grupuri de suport și consiliere vocațională, o rețea de servicii ce urmează a fi extinsă. De asemenea, în următoarea perioadă ne-am propus să realizăm campanii prin care helpline-ul să fie cât mai cunoscut, astfel încât să putem veni în sprijinul cât mai multor femei și fete din România”, a declarat Luminița Popescu, secretară de stat a Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați.

 
Linia telefonică națională 0800 500 333 este un serviciu permanent, gestionat de ANES încă din 2015, asigurat 24/24 ore, 7/7 zile.

Numărul este apelabil gratuit din orice rețea cu acoperire națională. Apelul la linia telefonică pentru ajutor specializat poate fi făcut de către potențiala victimă/victimă a violenței domestice, a traficului de persoane, a discriminării de gen sau a discriminării multiple, de un părinte sau de un alt membru al familiei, o persoană din cadrul rudelor/afinilor, un vecin sau un cunoscut al familiei, fie de un martor sau de o altă persoană care știe de existența unui caz din această categorie.


Citește și:
 

ANESLinia națională de ajutor pentru victimele violenței domestice disponibilă și de Crăciun


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii