ANPC Ce trebuie să știe consumatorii la achiziția produselor în unitățile de alimentație publică. „Avem dreptul să știm ce și cât mâncăm“
ANPC: Ce trebuie să știe consumatorii la achiziția produselor în unitățile de alimentație publică. „Avem„Când cumperi un produs ambalat, găsești toate detaliile legate de cantități si ingrediente pe ambalajul acestuia.
Dacă, în schimb, ajungi la orice formă de alimentație publică, fie că vorbim despre restaurant, fie că vorbim despre fast-food, șansa de a afla ce mănânci este la mâna operatorului economic.
Avem dreptul să știm ce și cât mâncăm și dacă pretinsul gust natural nu cumva vine din aditivi.
Inițiativa acestui ordin aparține consumatorilor, pe care i-am ascultat, și a fost dezvoltată la nivelul Autorității.
Consider că nu despre curajul de a semna vorbim, ci despre responsabilitatea față de consumatori.” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Ordinul definește fără echivoc fiecare termen în parte, din acest domeniu, și specifică faptul că devine obligatorie indicarea informațiilor privind tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc o pondere de 20 g în cadrul produsului finit sau al mâncării furnizate de unitățile de alimentație publică.
Conform aceluiași act, trebuie afișate informații privind declarația nutrițională și a aditivilor utilizați astfel încât acestea să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere sau oferire a acestor produse sau, în cazul comercializării la distanță, să fie disponibile consumatorului înainte de finalizarea comenzii., transmite ANPC prin intermediul unui comunicat oficial.
În ceea ce privește ultimele două categorii de informații, acestea trebuie să respecte prevederile europene, cele privind declarația nutrițională trebuie să în vigoare și să afișeze valoarea energetică și cantitățile de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare.
Informațiile reglementate de prezentul ordin trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu.
Potrivit sursei citate, în cazul în care preperatele furnizate de unitățile de restaurație colective sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.
În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiiletrebuie să figureaze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp