Anunţul făcut de Registrul Auto Român. Ce se întâmplă cu autoturismele cu volan pe dreapta
Anunţul făcut de Registrul Auto Român. Ce se întâmplă cu autoturismele cu volan pe dreapta
06 Apr, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2606
Marime text
Consiliul European a oferit Marii Britanii o amânare a Brexitului până în data de 12.04.2019. În acest context, dacă ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană se va realiza fără acord, Registrul Auto Român reaminteşte că va opera o serie de modificări în procedurile specifice vehiculelor cu volan pe dreapta, aduse din UK. Eventualele modificări se vor aplica din data de 13.04.2019 numai în cazul unui Brexit fără acord şi nu vor afecta vehiculele deja înmatriculare în România.
Niciun autovehicul deja înmatriculat în România nu va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!
Vehiculele noi care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip şi certificatul de conformitate (CoC) aferente îşi pierd valabilitatea de la data menţionată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condiţiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK şi care nu a fost încă înmatriculat, îşi va pierde valabilitatea şi nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situaţie până cel mai târziu la data de 12.04.2019.
De la aceeaşi dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerinţelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terţe. În cazul emisiilor poluante se impune condiţia privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
Începând cu 13.04.2019, autovehiculele utilizate (second hand) cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care provin din UK nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate. Inspecţia Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK.
Niciun autovehicul deja înmatriculat în România nu va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!
Vehiculele noi care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip şi certificatul de conformitate (CoC) aferente îşi pierd valabilitatea de la data menţionată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condiţiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK şi care nu a fost încă înmatriculat, îşi va pierde valabilitatea şi nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situaţie până cel mai târziu la data de 12.04.2019.
De la aceeaşi dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerinţelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terţe. În cazul emisiilor poluante se impune condiţia privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
Începând cu 13.04.2019, autovehiculele utilizate (second hand) cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care provin din UK nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate. Inspecţia Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii