Apolodor Com Impex SRL, despre lucrările de la podul rutier Agigea „Vom monta aparate antiseismice, deja achitate în Germania, piese unicat“
Apolodor Com Impex SRL, despre lucrările de la podul rutier Agigea: „Vom monta aparate antiseismice, deja achitate
19 Aug, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4554
Marime text
În ediţia din 18 august, cotidianul ZIUA de Constanţa a publicat articolul „Datorii de aproape 125 de milioane de lei: Societatea care a construit noul pod rutier de la Agigea, în insolvenţă (document)“, în care era prezentată situaţia societăţii Apolodor Com Impex SRL, care și-a cerut insolvenţa.
Aşa cum am anunţat, publicăm astăzi şi punctul de vedere al reprezentanţilor societăţii, cărora le-am adresat trei întrebări: „Care au fost cauzele care au dus la această situaţie? La ora actuală, ce proiecte de amploare, precum cel privind podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, mai are în execuţie Apolodor Com Impex SRL? În ceea ce priveşte podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, Apolodor Com Impex SRL mai are de executat lucrări suplimentare sau contractele au fost finalizate?“
„Enormele întârzieri la plată din partea statului, şi aici nu mă refer la Port/Ministerul Transporturilor (n.r. cauză care a dus la insolvenţă). Din 1992 şi până în 2010, Apolodor Com Impex SRL nu a lucrat decât sporadic şi avea toţi furnizorii plătiţi la zi. Odată cu criza, ne-am făcut loc în «elita», cum credeam noi, celor care lucrează cu statul. A fost cea mai mare greşeală. Deosebirea esenţială dintre stat şi sectorul privat este aceea că cel din urmă îţi plăteşte pe loc orice activitate/achiziţie suplimentară faţă de contractul iniţial, asumându-şi «scăparea», pe când statul acţionează exact invers, amânând plata în aşteptarea a zeci de aprobări. În esenţă, în acest moment, teoretic, avem de încasat suficienţi bani pentru a ne acoperi creditorii, iar soluţia aleasă a fost de a ni se acorda răgazul necesar plăţii acestora. Se ajunsese la o degringoladă completă în achitarea datoriilor. Astfel, din sumele încasate, mult diminuate, încercăm să plătim câte puţin pe toată lumea, pierzând orice evidenţă a raportului venituri/cheltuieli pe lucrare. Nu se mai putea continua aşa“, a precizat directorul general al Apolodor Com Impex SRL, Radu Ouatu.
„În acest moment, ca antreprenor general, Apolodor Com Impex SRL nu are proiecte de anvergură precum cele la podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, în schimb, lucrează la proiecte importante (un sector de autostradă) ca subantreprenor“, a adăugat Radu Ouatu.
În ceea ce priveşte lucrările rămase de executat la podul rutier la km 0+540 de la Agigea, directorul Apolodor Com Impex SRL a menţionat: „Singura lucrare suplimentară pe care o mai are de executat Apolodor Com Impex SRL la podul de la Agigea este montarea unor aparate antiseismice, deja achitate integral în Germania, piese unicat, care vor sosi în România în săptămâna 35“.
Aşa cum am anunţat, publicăm astăzi şi punctul de vedere al reprezentanţilor societăţii, cărora le-am adresat trei întrebări: „Care au fost cauzele care au dus la această situaţie? La ora actuală, ce proiecte de amploare, precum cel privind podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, mai are în execuţie Apolodor Com Impex SRL? În ceea ce priveşte podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, Apolodor Com Impex SRL mai are de executat lucrări suplimentare sau contractele au fost finalizate?“
„Enormele întârzieri la plată din partea statului, şi aici nu mă refer la Port/Ministerul Transporturilor (n.r. cauză care a dus la insolvenţă). Din 1992 şi până în 2010, Apolodor Com Impex SRL nu a lucrat decât sporadic şi avea toţi furnizorii plătiţi la zi. Odată cu criza, ne-am făcut loc în «elita», cum credeam noi, celor care lucrează cu statul. A fost cea mai mare greşeală. Deosebirea esenţială dintre stat şi sectorul privat este aceea că cel din urmă îţi plăteşte pe loc orice activitate/achiziţie suplimentară faţă de contractul iniţial, asumându-şi «scăparea», pe când statul acţionează exact invers, amânând plata în aşteptarea a zeci de aprobări. În esenţă, în acest moment, teoretic, avem de încasat suficienţi bani pentru a ne acoperi creditorii, iar soluţia aleasă a fost de a ni se acorda răgazul necesar plăţii acestora. Se ajunsese la o degringoladă completă în achitarea datoriilor. Astfel, din sumele încasate, mult diminuate, încercăm să plătim câte puţin pe toată lumea, pierzând orice evidenţă a raportului venituri/cheltuieli pe lucrare. Nu se mai putea continua aşa“, a precizat directorul general al Apolodor Com Impex SRL, Radu Ouatu.
„În acest moment, ca antreprenor general, Apolodor Com Impex SRL nu are proiecte de anvergură precum cele la podul rutier de la km 0+540 de la Agigea, în schimb, lucrează la proiecte importante (un sector de autostradă) ca subantreprenor“, a adăugat Radu Ouatu.
În ceea ce priveşte lucrările rămase de executat la podul rutier la km 0+540 de la Agigea, directorul Apolodor Com Impex SRL a menţionat: „Singura lucrare suplimentară pe care o mai are de executat Apolodor Com Impex SRL la podul de la Agigea este montarea unor aparate antiseismice, deja achitate integral în Germania, piese unicat, care vor sosi în România în săptămâna 35“.
Citeşte şi
11 firme s-au bătut pentru contractul de 19 milioane de euro privind lucrările de infrastructură de la noul pod de la Agigea (documente)Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii