Atelierele marca CRED revin, în Constanța Al doilea Atelier a avut ca temă ”Resursele CRED, educație deschisă, în clasă și acasă”
Atelierele marca CRED revin, în Constanța: Al doilea Atelier a avut ca temă ”Resursele CRED, educație deschisă,- În data 3 noiembrie 2023, la Casa Corpului Didactic Constanța (CCD), a avut loc cel de al doilea Atelier ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” adresat cadrelor didactice din învățământul gimnazial, ariile curriculare Matematică și științe, Tehnologii.
Atelierele marca ”Proiectul CRED” revin în județul Constanța, fiind, de data aceasta, dedicate Resurselor Educaționale Deschise realizate în cadrul proiectului și adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar românesc, potrivit unui comunicat al Casei Corpului Didactic.
Astfel, în data 3 noiembrie 2023, la Casa Corpului Didactic Constanța (CCD), a avut loc cel de al doilea Atelier ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” adresat cadrelor didactice din învățământul gimnazial, ariile curriculare Matematică și științe, Tehnologii.
La eveniment au participat profesori, metodiști, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Constanța.
În deschiderea workshopului, Andreea-Mihaela Artagea, directorul CCD Constanța, expert local coordonare formare, a prezentat documentele relevante pentru politica educaţională şi pentru construcţia curriculară, cât și resursele educaționale deschise elaborate în cadrul proiectului CRED.
Dimensiunile principale de intervenție, precum și rezultatele atinse au fost prezentate reprezentantul Ministerului Educației, Liviu Dan, expert Proiect CRED.
Participanții au avut ocazia de a exersa lucrul colaborativ și de a face schimburi utile de experiențe de învățare în cele două subateliere moderate de prof. Alina-Diana Codreanu și prof. Mariana Gherghina, formatori în cadrul Proiectului CRED și facilitatori cu experiență și expertiză în domeniul educational, subliniază reprezentanții Corpului Didactic.
Această nouă serie de Ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, susține CCD.
„De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc”, au menționat organizatorii.
Citește și
Proiectul CRED revine în județul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp