Atenție la țepele de Black Friday! Precizări ale președintelui ANPC
Atenție la țepele de Black Friday! Precizări ale președintelui ANPC
26 Oct, 2024 16:35
ZIUA de Constanta
586
Marime text
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sebastian Hotca, a făcut o serie de recomandări consumatorilor, în contextul apropierii Black Friday.
Acesta recomandă o informare temeinică, înainte de cumpărături, atât cele fizice cât și în online.
„Reducerile de preț sunt o oportunitate binevenită atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici. Cu toate acestea, este esențial ca fiecare consumator să se informeze temeinic pentru a se asigura că beneficiază cu adevărat de aceste oferte, in special in perioada marilor reduceri de prețuri, cum este BlackFriday.
Așadar, recomandăm consumatorilor verificarea preturilor prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs, practica ce a dus la imbunatatirea constanta a modalitatilor de prezentare a preturilor si reducerilor de catre magazinele electronice.”, transmite președintele ANPC, Sebastian Hotca, pe Facebook.
Iată câteva recomandări utile:
- Cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.
- Cumparaturile din perioada Black Friday pot fi facute in deplina siguranta daca:
- Intocmiti o lista cu produsele pe care doriti sa le cumparati si cu preturile actuale ale acestora. Astfel veti fi informat cu privire la reducerile de preturi;
- Verificati stocul existent;
- Verificati pretul afisat si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);Verificati daca pretul include si costul de livrare.
- In cazul in care comandati online, verificati, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand ati ales produsul.
- Daca aveti nelamuriri, contactati comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Modul in care comerciantul raspunde la aceste intrebari va poate oferi indicii asupra seriozitatii vanzatorului.
Potrivit sursei citate, comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii, oferind, printre altele, urmatoarele informatii:
- Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
- Caracteristicile esentiale ale produsului;
- Pretul cu toate taxele incluse;
- Cheltuielile de livrare, daca este cazul;Modalitatile de plata si de livrare;
- Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
- Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
- Functionalitatea, compatibilitatea si interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a continutului digital si a serviciilor digitale;
- Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Citește și
De Black Friday la Brick, reduceri substanțiale la sute de produse
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii