Atenție! Metodă nouă de fraudă prin spoofing! Clienții băncilor, vizați de atacatori
Atenție! Metodă nouă de fraudă prin spoofing! Clienții băncilor, vizați de atacatori
26 Feb, 2025 14:17
ZIUA de Constanta
194
Marime text



Infractorii cibernetici folosesc numere de telefon sau adrese de e-mail care par reale pentru a contacta victimele și a le convinge să furnizeze date personale, coduri de acces sau informații bancare.
Exemple concludente
Un fraudator (care folosește tehnici de caller ID spoofing pentru a afișa un număr de telefon aparent oficial, astfel încât apelul să pară că vine din partea Băncii sau din partea altei instituții oficiale) poate pretinde că este un reprezentant al Băncii sau al unei alte instituții oficiale și vă spune că trebuie să accesați urgent un credit pentru a vă proteja contul. Ulterior, vă ghidează să transferați banii într-un cont fals. Nu cădeți în capcană, închideți apelul și contactați-ne imediat prin canalele oficiale.
Un fraudator vă poate transmite SMS, e-mail sau vă poate contacta telefonic pentru a vă informa că „a fost aprobat creditul dumneavoastră”, chiar dacă nu ați solicitat unul. Mesajul poate conține un link fals sau un număr de telefon unde vi se solicită să confirmați datele personale.
Odată ce furnizați aceste informații, fraudatorii le pot folosi pentru a vă accesa conturile bancare sau pentru a contracta credite în numele dumneavoastră.
Cum vă puteți proteja
- NU divulgați date cu caracter personal și financiar persoanelor care vă contactează nesolicitat;
- NU accesați credite la solicitarea altor persoane, indiferent de motiv
- NU transferați bani la solicitarea unor persoane necunoscute;
- NU instalați și nu oferiți acces la dispozitivul personal, prin programe de tip „control la distanță” și nu numai, altor persoane;
- Verificați atent adresa de e-mail de la care ați primit link-ul și nu accesați link-urile din interiorul mesajelor/e-mail-urilor provenite de la persoane/domenii ce nu vă sunt cunoscute;
- Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor cu Banca, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
Dacă suspectați o tentativă de fraudă, contactați Serviciul de Relații Clienți Garanti BBVA la: 0800 80 1234 (apel gratuit) și 021 200 94 94 (tarif normal).
Programul este zilnic între 9:00 și 22:00
Fiți vigilenți și protejați-vă datele!
Citește și:
Avertisment DNSCAtenție la mesajele, link-urile și documentele primite din surse necunoscute sau suspicioase!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii