Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:24 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Autobanda Culoar IV-Transeuropeana , a ramas la stadiul de discutie

ro

06 Dec, 2003 00:00 773 Marime text

Tronsonul de autostrada Constanta -Fetesti exista doar ca idee ipotetica

Vizita ministrului transporturilor Miron Mitrea la Constanta in cursul zilei de ieri a insemnat pentru multa lume aflarea unui raspuns asteptat de foarte multa vreme. Odata cu inaugurarea noului terminal de containere Mol II Constanta Sud Agigea, sistemul comercial international pe axa Est-Vest a beneficiat de un puternic si capacitiv cap de pod. Culoarul IV TransEuropean, este reprezentat deocamdata la nivel national doar de Portul Constanta. Din pacate functionalitatea acestui culoar comercial sta acum doar intr-o investitie extrem de importanta si anume finalizarea obiectivului denumit Autobanda Transeuropeana. Fara conexiune prin intermediul unor autostrazi culoarul comercial este ca si inexistent. Conform declaratiilor date ieri de ministrul Mitrea, tronsonul de autostrada cuprins intre Bucuresti si fetesti ar fi finalizat, insa in ceea ce priveste restul tronsonului, Cernavoda-Constanta, acesta a ramas deocamdata doar la nivel de idee. In opinia ministrului, abia anul viitor se va sti cu certitudine pe unde va trece acest tronson de autostrada, si asta dupa efectuarea unui studiu de fezabilitate al proiectului. Totusi se pare ca la nivel ministerial, a fost sugerata largirea la patru benzi a actualei sosele care leaga Constanta de Fetesti, idee care nu a fost agreata inca de la bun inceput de Mitrea, acesta sustinand construirea unei autostrazi noi si pe alt traseu. In schimb ministrul a declarat ca a obtinut aprobarea BERD pentru finantarea construirii soselei de centura a Constantei ce va fi cuprinsa intre DN 2 A si DN 39, si va avea o lungime de 15,453 kilometri. Investitia, de aproape 100 de milioane de euro, va fi suportata de Banca Europeana Reconstructie si Dezvoltare, urmand ca documentele de finantare sa fie semnate in anul 2004. In studiul de fezabilitate al proiectului soselei de centura, ministrul Mitrea a propus ca drumul sa cuprinda un numar de patru benzi de circulatie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii