„Avem o imagine contemporană, proaspătă“ Directorul CN APM şi primarul Constanţei, despre intrarea în Portul Constanţa prin Poarta 1
„Avem o imagine contemporană, proaspătă“: Directorul CN APM şi primarul Constanţei, despre intrarea în
16 Oct, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
3001
Marime text
Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, şi primarul Decebal Făgădău au vorbit, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, despre proiectele realizate în comun. Astfel, pe lista proiectelor se numără cele realizate prin proiectul „Civitas Portis“, care au descongestionat intrarea în Portul Constanţa.
„Poarta 1 reprezintă un punct de căpătâi pentru Portul Constanţa. Sperăm ca această modificare a Porţii 1 să dureze cât a durat şi construcţia veche, pe care am înlocuit-o. Mulţumim primarului municipiului Constanţa pentru lucrările realizate în exteriorul portului, lucrări care au fluidizat traficul pe zona portuară. Este un proiect sub egida Civitas Portis, care a fost finalizat“, a declarat directorul general al CN APM Constanţa SA, Dan Nicolae Tivilichi.
„Lucrările comune privind fluidizarea traficului rutier, care se circumscriu proiectului Civitas Portis, au fost finalizate. Deschidem, în prezent, doar din punct de vedere funcţional această zonă. Şi este un prim pas. Lucrările vor continua şi vor radia din ce în ce mai mult. Aşa cum este firesc, am început cu Poarta 1, cu poarta emblematică de acces în Portul Constanţa. Întreaga zonă s-a schimbat, a fost schimbată configuraţia, dar şi perioada de raportare în timp. Noi aveam o imagine arhaică a porţii de intrare în Portul Constanţa. Astăzi, avem o imagine contemporană, proaspătă, care vine cu câteva avantaje din punctul de vedere ai intrării în port.
Anul trecut, am realizat breteaua de acces dinspre gară până în apropierea Porţii 1, aşteptând să ne apropiem şi să lucrăm împreună cu CN APM. Ne-am dorit să dublăm capacitatea acestei porţi. Astfel, acum se poate intra pe două porţi auto şi se poate ieşi pe două porţi auto. Pentru accesul pietonal, am sistematizat staţiile de autobuz şi am realizat trotuare pentru pietoni, care pot intra în Portul Constanţa. Până anul viitor va fi realizat şi un sistem modern de iluminat, vor fi executate înierbarea întregii coaste şi stabilizarea taluzului de la statuia lui Anghel Saligny în jos. Vom avea o zonă mult mai prietenoasă pentru turişti“, a declarat, la rândul său, primarul Decebal Făgădău.
Concurs internaţional de arhitectură, organizat de municipalitate
Pentru zona de parcare de la Poarta 1, municipalitatea va organiza un concurs internaţional de arhitectură. „Ne propunem să găsim cea mai bună soluţie astfel încât această zonă utilizată, astăzi, eminamente de maşini să devină o zonă de atracţie, de bucurie, o zonă emblematică. Am avut mai multe întâlniri cu arhitecţi tineri, care au avut păreri subiective. De aceea ne adresăm şi pieţelor internaţionale“, a comunicat primarul Făgădău.
Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a mai declarat că, prin investiţiile derulate atât de Primărie, cât şi de Port, vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie. „De la Gară, de la spălătorie, am făcut - până la un anumit punct - drum. Portul lucrează în incintă la: sediu, acces porţi, intrare pe două benzi, ieşire pe două benzi, iar municipalitatea va face şi această zonă. Ce ne propunem? Ca pe acest drum, dimineaţa, între orele 7.00 şi 9.00, să funcţioneze două benzi dinspre oraş spre port, iar la ora la care iese toată lumea din port să fie două benzi de ieşire din port către oraş. În felul acesta, descongestionăm Termele Romane, strada Traian, Ferdinand, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, toată această zonă, care, practic, se blochează la orele dimineţii şi la orele la care lumea iese din port“, a precizat edilul-şef al oraşului Constanţa, Decebal Făgădău.
Reamintim că proiectul „Civitas Portis“ este finanţat de Comisia Europeană prin programul „Horizon 2020“, linia de finanţare dedicată Mobilităţii pentru Dezvoltare (Mobility for Growth .5.5-2015). Obiectivul general al proiectului este să identifice, să demonstreze şi să evalueze anumite seturi de măsuri integrate şi inovatoare care să abordeze problemele oraşelor portuare din Europa cu privire la mobilitate. În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
„Poarta 1 reprezintă un punct de căpătâi pentru Portul Constanţa. Sperăm ca această modificare a Porţii 1 să dureze cât a durat şi construcţia veche, pe care am înlocuit-o. Mulţumim primarului municipiului Constanţa pentru lucrările realizate în exteriorul portului, lucrări care au fluidizat traficul pe zona portuară. Este un proiect sub egida Civitas Portis, care a fost finalizat“, a declarat directorul general al CN APM Constanţa SA, Dan Nicolae Tivilichi.
„Lucrările comune privind fluidizarea traficului rutier, care se circumscriu proiectului Civitas Portis, au fost finalizate. Deschidem, în prezent, doar din punct de vedere funcţional această zonă. Şi este un prim pas. Lucrările vor continua şi vor radia din ce în ce mai mult. Aşa cum este firesc, am început cu Poarta 1, cu poarta emblematică de acces în Portul Constanţa. Întreaga zonă s-a schimbat, a fost schimbată configuraţia, dar şi perioada de raportare în timp. Noi aveam o imagine arhaică a porţii de intrare în Portul Constanţa. Astăzi, avem o imagine contemporană, proaspătă, care vine cu câteva avantaje din punctul de vedere ai intrării în port.
Anul trecut, am realizat breteaua de acces dinspre gară până în apropierea Porţii 1, aşteptând să ne apropiem şi să lucrăm împreună cu CN APM. Ne-am dorit să dublăm capacitatea acestei porţi. Astfel, acum se poate intra pe două porţi auto şi se poate ieşi pe două porţi auto. Pentru accesul pietonal, am sistematizat staţiile de autobuz şi am realizat trotuare pentru pietoni, care pot intra în Portul Constanţa. Până anul viitor va fi realizat şi un sistem modern de iluminat, vor fi executate înierbarea întregii coaste şi stabilizarea taluzului de la statuia lui Anghel Saligny în jos. Vom avea o zonă mult mai prietenoasă pentru turişti“, a declarat, la rândul său, primarul Decebal Făgădău.
Concurs internaţional de arhitectură, organizat de municipalitate
Pentru zona de parcare de la Poarta 1, municipalitatea va organiza un concurs internaţional de arhitectură. „Ne propunem să găsim cea mai bună soluţie astfel încât această zonă utilizată, astăzi, eminamente de maşini să devină o zonă de atracţie, de bucurie, o zonă emblematică. Am avut mai multe întâlniri cu arhitecţi tineri, care au avut păreri subiective. De aceea ne adresăm şi pieţelor internaţionale“, a comunicat primarul Făgădău.
Mai multe artere de circulaţie, descongestionate
Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a mai declarat că, prin investiţiile derulate atât de Primărie, cât şi de Port, vor putea fi descongestionate mai multe artere de circulaţie. „De la Gară, de la spălătorie, am făcut - până la un anumit punct - drum. Portul lucrează în incintă la: sediu, acces porţi, intrare pe două benzi, ieşire pe două benzi, iar municipalitatea va face şi această zonă. Ce ne propunem? Ca pe acest drum, dimineaţa, între orele 7.00 şi 9.00, să funcţioneze două benzi dinspre oraş spre port, iar la ora la care iese toată lumea din port să fie două benzi de ieşire din port către oraş. În felul acesta, descongestionăm Termele Romane, strada Traian, Ferdinand, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, toată această zonă, care, practic, se blochează la orele dimineţii şi la orele la care lumea iese din port“, a precizat edilul-şef al oraşului Constanţa, Decebal Făgădău.
În ce constă proiectul „Civitas Portis“
Reamintim că proiectul „Civitas Portis“ este finanţat de Comisia Europeană prin programul „Horizon 2020“, linia de finanţare dedicată Mobilităţii pentru Dezvoltare (Mobility for Growth .5.5-2015). Obiectivul general al proiectului este să identifice, să demonstreze şi să evalueze anumite seturi de măsuri integrate şi inovatoare care să abordeze problemele oraşelor portuare din Europa cu privire la mobilitate. În final, se doreşte să se demonstreze cum aceste măsuri (activităţi) referitoare la mobilitate vor contribui la integrarea funcţională şi socială între oraş şi port, realizând în acelaşi timp o creştere economică şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitori.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Munteanu Nicolae 16 Oct, 2018 07:51 Buna dimineata, Adresez rugamintea domnului Director si domnului Primar sa organizeze o actiune demonstrativa si sa asiste la momentul cind proiectantul/arhitectul sef plateste taxa auto de intrare in port. Vor constata diferenta de inaltime dintre pozitia incasatorului si cea a soferului. Soferul este obligat sa coboare din masina.