Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:16 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Azi incepe „Casa Verde"

ro

15 Jul, 2009 14:59 1342 Marime text
energie_atlernativa.jpgPrimăriile pot depune, începând de azi, până pe 31 iulie, dosarele pentru înscrierea în programul prin care Administraţia Fondului pentru Mediu subvenţionează montarea de panouri solare, turbine eoliene sau pompe geotermale,. Finanţarea pentru blocuri se va face din trei surse: Fondul pentru Mediu, bugetul local şi asociaţiile de proprietari. 

Programul „Casa Verde", anunţat încă din toamna anului trecut şi amânat în mai multe rânduri, începe astăzi. Statul, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), alocă pentru acest program, pentru anul 2009, un buget de 310 milioane de lei, bani eşalonaţi pe două etape, ne informează „Adevărul". Pentru proiectele din prima sesiune - 15 - 31 iulie - alocarea financiară este de 150 de milioane de lei, iar pentru cea de-a doua - 1 - 15 septembrie - suma este de 160 de milioane de lei.

Blocurile „ceauşiste" au prioritate

Conform ghidului de finanţare, sumele neutilizate în prima sesiune se reportează pentru cea de-a doua. Finanţarea nerambursabilă suportată de AFM va fi de maximum 80% din valoarea fiecărui proiect. Potrivit ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi, beneficiarii programului vor fi cu prioritate instituţiile publice, şcolile, spitalele, căminele de bătrâni şi asociaţiile de proprietari. „Programul este destinat persoanelor fizice care locuiesc în blocurile ceauşiste, şi nu celor care locuiesc pe Valea Prahovei. Aceştia să se descurce singuri", declara ­Nemirschi înainte de publicarea condiţiilor de finanţare. Singurele instituţii care pot depune proiectele sunt primăriile. Pentru participarea persoanelor fizice în program, acestea trebuie să facă parte dintr-o asociaţie de proprietari, care să se adreseze administraţiei locale. „Asociaţiile de proprietari pot să apeleze la acest program, dar prin primării. Primăriile sunt cele care depun solicitările de finanţare", ne-a explicat preşedintele AFM, Vlad Marcoci. Tot la nivelul administraţiei locale se va decide care sunt proiectele prioritare, ce vor fi trimise la AFM. „Primăriile sunt aproape de aceşti beneficiari, le realizează proiectele şi le urmăresc. Tot ce înseamnă proceduri, organizare de licitaţii, urmărire de lucrări, punere în funcţiune, verificare ulterioară cade în sarcina administraţiei publice locale", spune Marcoci.

Finanţarea proiectelor ce vizează instituţii publice se va face de la AFM şi de la bugetul local. În cazul asociaţiilor de proprietari, finanţarea va avea trei surse -  AFM şi bugetul local, la care se adaugă contribuţia asociaţiei. Cuantumul acesteia din urmă va fi stabilit tot la nivelul administraţiei locale. Orice primărie poate solicita, în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare, fonduri pentru mai multe instituţii sau blocuri ale asociaţiilor de proprietari.
Ghidul de finanţare prevede însă limite maxime de finanţare, astfel încât oraşele mari să nu fie avantajate în detrimentul celor mai mici. Fiecare localitate cu peste 100.000 de locuitori va putea lua subvenţii totale de cel mult 4 milioane de lei. Oraşele cu 50.000 până la 100.000 de locuitori vor putea beneficia de subvenţii de maximum 3 milioane de lei.

Cele cu 20.000 - 50.000 de locuitori pot accesa cel mult 2 milioane de lei, iar cele cu 3.000 - 20.000 de locuitori, maximum 1 milion de lei. Localităţile cu mai puţin de 3.000 de persoane vor putea cere subvenţii totale de cel mult 500.000 de lei.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii