Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:20 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Baletul constantean, in pragul falimentului

ro

15 Apr, 2003 00:00 907 Marime text

"Oleg Danovski" nu are bani decat pentru salarii

In Constanta nu exista proiecte care sa organizeze legaturile dintre oamenii de cultura si cei care ar trebui sa fie interesati in mentinerea unui nivel consistent al valorii * Strategia manageriala a companiei s-a orientat pe directia proiectelor si spre o piata unde exista o cerere reala ce recunoaste si valoarea

Saptamana trecuta, Teatrul de Balet "Oleg Danovski" a fost invitat la Targul National de Turism, unde a prezentat o avanpremiera a spectacolului "Missa Prophana", ce va avea premiera pe 30 aprilie, in cadrul manifestarii "Zilele Municipiului Sf. Gheorghe". Intrigati de "nedreptatea" unei premiere in alt oras decat cel in care s-a nascut compania, am discutat cu directorul-manager Ana Maria Munteanu. "Audienta la Constanta a Teatrului de Balet "Oleg Danovski" se compune dintr-un segment foarte fidel de 150-200 de persoane cu dragoste pentru balet si un segment variabil, ceea ce ne determina sa cautam piete adevarate". Aceasta situatie nu poate fi pusa pe seama faptului ca baletul este considerat inca ceva clasic, fara a se cunoaste valentele celui modern. Un important factor, considera Ana-Maria Munteanu, il constituie cel educativ, iar recentul exemplu al profesorilor care nu au respectat programul unui spectacol de balet este elocvent pentru carentele din invatamantul constantean. Ne referim la ceea ce s-a intamplat la reprezentatia cu "Pinocchio" de la Sala Sporturilor, cand, la ora la care se terminase programul scolar, profesorii au incolonat copiii si au parasit sala, desi spectacolul mai avea mai bine de jumatate de ora pana sa se termine. Lipsa unei scene proprii este un mare neajuns care priveaza publicul constantean de spectacolele companiei Danovski. Sala Casei de Cultura a Sindicatelor Constanta nu are posibilitatea de a fi bine incalzita, iar noua legislatie care reglementeaza statutul artistului nu mai permite asumarea unor riscuri ce pot periclita sanatatea dansatorilor. De asemenea, in Constanta, nu exista proiecte care sa organizeze legaturile dintre oamenii de cultura si toti cei care ar trebui sa fie interesati in mentinerea unui nivel consistent al valorii. Scopul unei institutii teatrale este constructia de proiecte culturale de interes pentru comunitatea artistica si critica, dar mai ales pentru spectatori. Dar TBOD a primit anul acesta de la buget doar fondurile necesare pentru acoperirea salariilor, iar acest lucru nu poate asigura o continuitate culturala si educativa. In aceste conditii, strategia manageriala s-a orientat pe directia proiectelor si spre o piata unde exista o cerere reala ce recunoaste si valoarea. Astfel, spectacolul "Furtuna" va fi prezentat luni, 21 aprilie, pe scena Teatrului National Bucuresti, in colaborare cu Solidaritatea Culturala Romana, constantenii avand doar o invitatie la repetitia generala cu public, de duminica. Un alt spectacol ce va avea premiera de data asta in Constanta, "Dezastrele amorului carnal", in regia lui Mihai Maniutiu, va "pleca" in Bucuresti. "Premiera este si unicul spectacol din Constanta, pentru ca o parte dintre balerini vor pleca in Franta, iar cand vom reveni cu acest spectacol, mult mai tarziu, vom incerca sa avem reprezentatii numai la Teatrul Odeon", ne-a marturisit directorul companiei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii