Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:33 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bani pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ce vizează calea ferată dintre Constanța și Mangalia

ro

21 Dec, 2023 14:38 965 Marime text
foto: pexels
Au fost alocați bani pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național. 

La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în ședința de astăzi a Guvernului, a fost aprobată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național, a transmis un comunicat din partea Ministerului Transporturilor. 

Linia de cale ferată Constanţa – Mangalia, parte a rețelei TEN-T Comprehensive (rețeaua TEN-T- globală sau extinsă) situată pe Coridorul Rhin – Dunăre, reprezintă o componentă importantă a reţelei feroviare din Romania pentru traficul de călători şi marfă făcând parte din Magistrala 800 Bucureşti - Constanţa - Mangalia care deserveşte zona turistică de sud a litoralului Mării Negre şi agenţii economici amplasaţi pe platforma porturilor Constanţa şi Mangali,a  mai punctat sursa citată. 



Proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT)

Proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016, cu modificările ulterioare.

Scopul investiției vizează creşterea atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. Obiectivele preconizate vizează:


-reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație;
-îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
-îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
-atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar.


Ce vizează lucrările prevăzute 

Astfel, lucrările prevăzute vizează:

- Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei - prin electrificarea liniei Agigea Ecluză – Mangalia în completarea tronsonului Constanţa - Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Cosntanţa – Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului
 - creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză
- reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa - Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa
 - un mers cadenţat la 30 minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa - Mangalia
- creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI
-Extindere DEF
- post de operare central CEL Eforie Nord - Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa - Mangalia
 
Proiectul include: 23 podețe noi, 1 pod de încrucișare, 4 poduri, 4 pasaje inferioare, 1 pasaj pietonal, 1 substație tracțiune CFR/Enel.
La elaborarea Hotărârii s-a avut în vedere corelarea proiectului cu: Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, Modernizarea / reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – Faza Studiu de Fezabilitate - SRCF Constanța 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA): 1.669.048 mii lei.

Proiectul este inclus în lista proiectelor finanțate prin PNRR - Mecanismul de Redresare și Reziliență, iar finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


Citește și:

Calea ferată dintre Constanța și Mangalia va fi modernizată și dublată! Proiectul a primit acordul de mediu
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii