Bilanţ la CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ce date a mai prezentat directorul companiei
Bilanţ la CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ce date a mai prezentat directorul companiei
14 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2862
Marime text
Daniela Șerban, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, a susţinut vineri, 13 decembrie, o conferinţă de presă unde a prezentat bilanţul pe ultimul an al APMC, dar a vorbit şi despre ultima situaţie de criză, cea care priveşte nava eşuată în Portul Midia.
„Cifra de afaceri a crescut cu 12% faţă de anul trecut”, a subliniat Daniela Şerban la startul conferinţei, apoi trecând la cifre. Traficul total de mărfuri înregistrat în primele 11 luni ale anului 2019 în portul Constanţa şi portul Mangalia a crescut cu 9,25%, ajungând la 61,14 milioane tone, faţă de 55,9 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Din traficul total înregistrat, traficul maritim a fost 47,24 milioane tone (creştere de 6,54%), iar cel fluvial a reprezentat 13,9 milioane tone (creştere de 19,6%). O creştere importantă de trafic s-a înregistrat în cazul cerealelor, de 18,3%. Dacă anul trecut, în primele 11 luni, traficul de cereale a fost de 16,60 milioane tone, de la începutul lui 2019 până la finalul lunii noiembrie, cantitatea de cereale a depăşit 19,64 milioane tone.
Alte grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creşteri importante de trafic în primele 11 luni ale acestui an sunt: petrol brut 7,31 milioane tone (faţă de 6,71 milioane tone), articole diverse 6,10 milioane tone (faţă de 6,05 milioane tone), produse petroliere 5,78 milioane tone (faţă de 5,38 milioane tone), minereuri de fier şi deşeuri de fier 4,54 milioane tone (faţă de 3,84 milioane tone), minereuri de fier şi deşeuri neferoase 3,64 milioane tone (faţă de 3,62 milioane tone),combustibili minerali solizi 3,58 milioane tone (faţă de 3,38 milioane tone), îngrăşăminte 3,57 milioane tone (faţă de 2,73 milioane tone), produse metalice 2,35 milioane tone (faţă de 2,12 milioane tone).
Scăderi de trafic au fost semnalate în primele 11 luni 2019 pentru următoarele grupe de mărfuri faţă de primele unsprezece luni 2018: seminţe uleioase 1,98 milioane tone (faţă de 3,12 milioane tone), produse chimice 0,6 milioane tone (faţă de 0,7 milioane tone), echipamente, maşini 0,3 milioane tone (faţă de 0,4 milioane tone).
Traficul de containere a rămas constant în perioada analizată, la 6,09 milioane tone marfă în 2019, faţă de 6,04 milioane tone marfă în primele 11 luni 2018.
Ponderea traficului de mărfuri este reprezentată astfel în înregistrările statistice ale CN APM SA Constanţa: cereale 32,1%, petrol brut 12%, articole diverse 10%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier şi deşeuri de fier 7,4%, minereuri şi deşeuri neferoase 6%, combustibili minerali solizi 5,9%, îngrăşăminte 5,8%, produse metalice 3,9%, seminţe uleioase 3,3%.
În primele unsprezece luni ale anului 2019, au ajuns în porturile maritime româneşti 13.398 nave (12.559 nave la unsprezece luni 2018), din care 3.843 nave maritime şi 9.555 nave fluviale.
În acest an, în terminalul de pasageri al Portului Constanţa au fost înregistrate 21 de escale ale navelor de croazieră, cele mai multe fluviale.
Acestea au adus la Constanţa peste 3.000 de turişti străini. În prezent, rezervările pentru anii viitori anunţă o relansare a turismului de croazieră în Portul Constanţa, nave maritime de pasageri cu capacitate mare anunţându-şi deja escale, pentru următorii 3 ani.
Pentru 2020, Portul Constanţa are înregistrate la această oră 15 rezervări pentru nave de pasageri, dintre care zece sunt maritime, cu capacităţi mari, printre care Azamara Journey, Aegean Odyssey, Boudicca, Albatros, Crown Iris.
Pentru 2021 deja s-au înregistrat 9 rezervări de nave maritime de pasageri şi există tendinţa ca numărul acestora să crească. În acest moment s-a realizat o rezervare pentru anul 2022, pentru Crystal Symphony, navă maritimă cu o capacitate de 848 de pasageri.
Din 2017, Portul Constanţa deţine directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre, şi promovează împreună cu porturile Odessa, Burgas şi Varna relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, afectat în ultimii ani de situaţia geopolitică tensionată. Este o oportunitate pentru iniţierea şi susţinerea legăturilor directe cu actori importanţi din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care să includă Portul Constanţa şi România ca destinaţie turistică.
Investiţii în derulare din surse proprii CN APM SA Constanţa
1. Proiectare + Execuţie construire reţele electrice de iluminat exterior stradal
Se finalizează în 2019. Valoarea investiţiei - 1.160.000 lei.
2. Lucrări de construcţie reţele electrice de iluminat exterior operaţional (execuţie cu forţe proprii)
- Zona Dane 100-103;
- Dana 89 - Dana CL.
Se finalizează în 2019. Valoarea investiţiei: 875.000 lei.
3. Lucrări de modernizare reţele de iluminat exterior operaţional, pe platformele de operare (execuţie cu forţe proprii)
Se finalizează în 2020. Valoarea totală a investiţiei: 880.000 lei.
4. Modernizarea şi extinderea sistemului de monitorizare dane maritime – Zona Nord Port Constanţa şi extindere monitorizare dane zona Sud Port Constanţa
Se finalizează în 2020. Valoarea totală a investiţiei: 4.173.000 lei.
5. Cofinanţare obiectiv „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)”
Se finalizează în 2020. Valoarea totală a investiţiei: 3.261.000 lei.
6. Lucrări de construcţii parcare + drum acces Poarta 7 (Etapa I)
Se finalizează în 2019. Valoarea investiţiei: 3.583.000 lei.
7. Racord de medie presiune pentru distribuţia de gaze naturale în Portul Constanţa Sud
Se finalizează în 2020. Valoarea totală a investiţiei: 5.799.000 lei.
8. Modernizare reţele de iluminat existente-înlocuire corpuri de iluminat stradal vechi şi uzate cu corpuri de iluminat eficiente energetic cu sursa led 150 W (execuţie cu forţe proprii) - Lot II
Se finalizează în 2019. Valoarea investiţiei: 178.000 lei.
9. Execuţie înlocuire sistem de amortizori dana 79
Se finalizează în 2019. Valoarea investiţiei: 2.870.000 lei.
10. Proiectare şi execuţie lucrări de modernizare Digul de Larg Dana 0 (Etapa II)
Se finalizează în 2021. Valoarea totala a investiţiei: 2.095.000 lei.
11. Reparaţii capitale Dig de Nord Port Constanţa
Se finalizează în 2025. Valoarea totală a investiţiei: 97.223.524 lei.
12. Lucrări de reparaţii diguri Constanţa şi Midia
Se finalizează în 2023. Valoarea totală a investiţiei: 60.800.107,95 lei.
13. Proiectare şi construcţie a două nave tehnice multifuncţionale
Se finalizează în 2020. Valoarea totală a investiţiei: 30.976.000 lei.
14. Baraj antipoluare
Se finalizează în 2020. Valoarea investiţiei: 1.294.000 lei.
15. Autogunoieră compactoare 7,5 mc
Se finalizează în 2020. Valoarea investiţiei: 385.000 lei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii