Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:54 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Canalul Bastroe, obiectiv strategic pentru Ucraina

ro

16 May, 2007 00:00 4252 Marime text
1179259813.jpg

La sfarsitul saptamanii trecute, ministrul Transporturilor de la Kiev, Nikolai Rudkovski, a vizitat canalul Dunare - Marea Neagra si a facut cunostinta cu firma Delta Lotman.

Potrivit agentiei Rusia la zi, oficialul a confirmat ca reluarea navigatiei pe sectorul ucrainean al Deltei Dunarii are o importanta strategica pentru tara sa, pentru ca joaca un rol cheie in optimizarea schimburilor de marfuri intre tarile Europei si cele ale Asiei. Potrivit declaratiilor lui Rudkovski, canalul ucrainean ofera posibilitati suplimentare pentru o noua reorientare a fluxurilor de marfuri de la cel rutier si feroviar spre cel fluvial, ca unul mai economicos, mai avantajos si ecologic, scrie Cias Pik. "Proprietarii de nave sunt deosebit de interesati de restabilirea navigatiei pe sectorul ucrainean, dovada in acest sens constituind-o primele rezultate ale trecerii vapoarelor. Din 18 aprilie pana pe 6 mai, canalul a fost traversat de 43 de vase. Geografia itinerariilor vorbeste de la sine: sunt marfuri din Italia, Muntenegru, Grecia, Turcia si Rusia spre Galati, Tulcea, Reni, spre Balcani si Europa. In afara celor de ordin geopolitic, canalul de pe bratul Bastroe are si o serie de avantaje economice si sociale", noteaza Rusia la zi. Fara poluare, dar si fara peste Navigatia si renasterea activitatii intregului complex de transport constituie un factor determinant in dezvoltarea oraselor si porturilor dunarene, asigura locuri de munca populatiei si cresterea veniturilor bugetelor locale. Reabilitarea canalului a fost ridicata la rang de element de baza al programului de stat de restabilire economica a regiunii Dunarii pentru perioada 2004 - 2010. Acest lucru creeaza premisele necesare pentru rezolvarea problemelor economice si geopolitice, care constituie subiect al securitatii nationale a Ucrainei, contribuind, in acelasi timp, la dezvoltarea pe mai departe, in primul rand, a intreprinderilor industriale. Agentia Rusia la zi noteaza faptul ca navigatia pe Canalul Dunare - Marea Neagra nu dauneaza mediului inconjurator, fapt declarat in timpul vizitei lui Rudkovski. Si in perioada de proiectare a canalului, si pe perioada constructiei si exploatarii lui, pastrarea diversitatii biologice a Rezervatiei Dunarii a fost si ramane o prioritate absoluta a complexului de masuri adoptate in acest sens. De asemenea, exista o evaluare elaborata si aprobata privind influenta canalului asupra mediului inconjurator, care confirma concluziile vizand deplina securitate ecologica a proiectului. Insa, odata cu sistarea circulatiei pe canal si a lucrarilor pe bratul Bastroe, pestele a inceput sa dispara din aceasta zona. "Problema este ca pestelui ii place apa curata, care devenea tot mai putina si mai putina. Comparativ cu cel romanesc, canalul ucrainean prezinta o serie de avantaje. Inainte de toate, aici au fost create conditii pentru deplasarea in ambele sensuri si in regim permanent pe toata durata anului. Au fost stabilite tarife competitive. Astfel, pentru a trece intr-o directie, se platesc 0,14 dolari pentru un metru cub de apa, la care se adauga 0,0011 dolari taxa de lotman pentru un metru cub. Este mai putin decat la concurenta", subliniaza Rusia la zi.

Scris de: {autor}DSS{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii