Cătălin Grasa, singurul candidat la funcţia de manager, recunoaşte că Spitalul Judeţean Constanţa are probleme. Ce soluţii propune (document)
Cătălin Grasa, singurul candidat la funcţia de manager, recunoaşte că Spitalul Judeţean Constanţa are probleme.
22 Apr, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
6568
Marime text
Pe site-ul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa a fost publicat proiectul de management al singurului candidat admis la concursul pentru ocuparea funcţiei de manager, Cătălin Grasa.
Între 22 şi 26 aprilie 2017, persoanele interesate pot adresa întrebări candidaţilor în legătură cu proiectul lor de management. Susţinerea proiectului de management de către candidaţi este programată pentru 27 aprilie 2017. Ulterior, pe 28 aprilie 2017, vor fi afişate rezultatele acestei probe. Contestaţiile pot fi depuse pe data de 2 mai 2017, în intervalul orar 8.00 - 15.00. Soluţionarea acestora şi afişarea rezultatelor finale pe site-ul unităţii sanitare sunt programate pentru data de 4 mai.
Din proiectul de management aflăm care sunt problemele importante pentru activitatea unităţii sanitare. Acestea sunt: accesul direct al pacienţilor la servicii medicale în condiţii de calitate şi confort; existenţa în unele secţii a aparaturii şi a dispozitivelor medicale depăşite moral şi fizic; activitate inadecvată în ambulatoriul de specialitate; personal lipsit de motivaţie şi fără un program de perfecţionare şi evaluare continuă a cunoştinţelor şi a abilităţilor profesionale; rezistenţă la schimbare; eficienţă scăzută prin lipsa orientării către o abordare cost-eficienţă; proceduri interne incomplete/inadecvate; inexistenţa unui sistem de evaluare continuă a performanţelor individuale şi a transpunerii acestuia în motivarea personalului; lipsa unui sistem de măsurare reală a satisfacţiei pacientului; cream skimming.
Printre cauzele generatoare ale problemelor cu care se confruntă unitatea sanitară se numără: supraaglomerarea secţiilor Cardiologie, Neurologie, Medicală, Gastroenterologie, Pediatrie, Neonatologie; laborator de radioterapie nefuncţional; număr insuficient de paturi; lipsa unui sistem flexibil care să poată asigura o suplimentare de paturi când este necesar; lipsa unui filtru adecvat (ambulatoriu de specialitate); lipsa unui spital materno-infantil şi a unui spital municipal care să poată prelua cazurile de complexitate mai redusă; lipsa unui sistem adecvat şi transparent de includere pe lista de aşteptare. La acestea se adaugă lipsa de interes din partea personalului medical, lipsa unor prevederi exprese în programul de lucru privind un număr minim de ore în ambulatoriu, lipsa unui program de perfecţionare continuă şi a pârghiilor de motivare a personalului în vederea implicării în acerte programe; lipsa mobilităţii forţei de muncă şi a posibilităţilor motivaţionale.
Obiectivul general al viitorului manager este ca, în anul 2020, unitatea sanitară să asigure 90% din piaţa serviciilor de asistenţă medicală de înaltă performanţă în judeţul Constanţa şi judeţele limitrofe în condiţii de rentabilitate, calitate şi respect pentru pacienţi.
Nu în ultimul rând, Cătălin Grasa îşi propune un management profesionist pentru fiecare domeniu de activitate din cadrul structurii organizaţionale a unităţii sanitare, servicii medicale curative de calitate în condiţii de eficienţă economică, creşterea calităţii îngrijirii bolnavului în condiţiile scăderii costurilor, managementul eficient al resurselor umane.
Prioritatea numărul unu este reducerea supraaglomerării din unele secţii ale spitalului. Urmează înfiinţarea unui centru regional de pediatrie; redeschiderea laboratorului de radioterapie, nefuncţional în prezent; eficientizarea ambulatoriului integrat al spitalului.
Proiectul de management depus de Cătălin Grasa poate fi consultat în secţiunea „Documente“.
Citeşte şi:
Consiliul de Administrație al Spitalului Județean Constanța a făcut public rezultatul selecției dosarelor pentru funcția de manager
Ce condiţii trebuie să îndeplinească viitorul manager Când vom afla numele şefului Spitalului Judeţean Constanţa (document)
Între 22 şi 26 aprilie 2017, persoanele interesate pot adresa întrebări candidaţilor în legătură cu proiectul lor de management. Susţinerea proiectului de management de către candidaţi este programată pentru 27 aprilie 2017. Ulterior, pe 28 aprilie 2017, vor fi afişate rezultatele acestei probe. Contestaţiile pot fi depuse pe data de 2 mai 2017, în intervalul orar 8.00 - 15.00. Soluţionarea acestora şi afişarea rezultatelor finale pe site-ul unităţii sanitare sunt programate pentru data de 4 mai.
Din proiectul de management aflăm care sunt problemele importante pentru activitatea unităţii sanitare. Acestea sunt: accesul direct al pacienţilor la servicii medicale în condiţii de calitate şi confort; existenţa în unele secţii a aparaturii şi a dispozitivelor medicale depăşite moral şi fizic; activitate inadecvată în ambulatoriul de specialitate; personal lipsit de motivaţie şi fără un program de perfecţionare şi evaluare continuă a cunoştinţelor şi a abilităţilor profesionale; rezistenţă la schimbare; eficienţă scăzută prin lipsa orientării către o abordare cost-eficienţă; proceduri interne incomplete/inadecvate; inexistenţa unui sistem de evaluare continuă a performanţelor individuale şi a transpunerii acestuia în motivarea personalului; lipsa unui sistem de măsurare reală a satisfacţiei pacientului; cream skimming.
Printre cauzele generatoare ale problemelor cu care se confruntă unitatea sanitară se numără: supraaglomerarea secţiilor Cardiologie, Neurologie, Medicală, Gastroenterologie, Pediatrie, Neonatologie; laborator de radioterapie nefuncţional; număr insuficient de paturi; lipsa unui sistem flexibil care să poată asigura o suplimentare de paturi când este necesar; lipsa unui filtru adecvat (ambulatoriu de specialitate); lipsa unui spital materno-infantil şi a unui spital municipal care să poată prelua cazurile de complexitate mai redusă; lipsa unui sistem adecvat şi transparent de includere pe lista de aşteptare. La acestea se adaugă lipsa de interes din partea personalului medical, lipsa unor prevederi exprese în programul de lucru privind un număr minim de ore în ambulatoriu, lipsa unui program de perfecţionare continuă şi a pârghiilor de motivare a personalului în vederea implicării în acerte programe; lipsa mobilităţii forţei de muncă şi a posibilităţilor motivaţionale.
Obiectivul general al viitorului manager este ca, în anul 2020, unitatea sanitară să asigure 90% din piaţa serviciilor de asistenţă medicală de înaltă performanţă în judeţul Constanţa şi judeţele limitrofe în condiţii de rentabilitate, calitate şi respect pentru pacienţi.
Nu în ultimul rând, Cătălin Grasa îşi propune un management profesionist pentru fiecare domeniu de activitate din cadrul structurii organizaţionale a unităţii sanitare, servicii medicale curative de calitate în condiţii de eficienţă economică, creşterea calităţii îngrijirii bolnavului în condiţiile scăderii costurilor, managementul eficient al resurselor umane.
Prioritatea numărul unu este reducerea supraaglomerării din unele secţii ale spitalului. Urmează înfiinţarea unui centru regional de pediatrie; redeschiderea laboratorului de radioterapie, nefuncţional în prezent; eficientizarea ambulatoriului integrat al spitalului.
Proiectul de management depus de Cătălin Grasa poate fi consultat în secţiunea „Documente“.
Citeşte şi:
Consiliul de Administrație al Spitalului Județean Constanța a făcut public rezultatul selecției dosarelor pentru funcția de manager
Ce condiţii trebuie să îndeplinească viitorul manager Când vom afla numele şefului Spitalului Judeţean Constanţa (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii