Ce a descoperit Curtea de Conturi la Spitalul Municipal Mangalia! Raportul auditului financiar
Ce a descoperit Curtea de Conturi la Spitalul Municipal Mangalia! Raportul auditului financiar
04 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2214
Marime text
Spitalul Municipal Medgidia a fost vizat în perioada 30.03.2016 - 4.05.2016 de Camera de Conturi Constanţa pentru „Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale instituţiilor publice de interes local finanţate integral sau parţial din bugetele locale“.
Principalele constatări prevăzute în raportul Curţii de Conturi evidenţiază faptul că în perioada 2013 - 2015 nu a fost constituit fondul de dezvoltare al spitalului, în sumă estimată de 354.379 de lei, şi nu a fost întocmit bugetul fondului de dezvoltare al spitalului, cu toate că, potrivit situaţiilor financiare încheiate în perioada 2014 - 2015, entitatea dispunea de sursele legale avute în vedere la constituirea fondului de dezvoltare: sume rezultate din valorificarea bunurilor disponibile, respectiv casate, excedent la sfârşitul anului precedent, sume rezultate din închirieri, cota-parte din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, provocând o abatere financiară de 354.000 de lei.
De asemenea, s-a constatat că, la încheierea exerciţiului bugetar 2015, Spitalul Municipal Medgidia avea în derulare un număr de 18 contracte de închiriere spaţii disponibile pentru activităţi de natură economică - în principal activităţi medicale (laborator de analize, cabinete medicale private, farmacie), dar şi activităţi comerciale. „Sumele încasate de spital au fost înregistrate ca venituri proprii şi au fost reţinute integral, deşi o parte din acestea trebuiau redistribuite proprietarului de drept
al clădirilor, respectiv UATM. Medgidia“, se arată în raport. Suma estimată a abaterii este de 177.000 de lei.
În raport s-au mai constatat nestabilirea, necalcularea, neînregistrarea, nedeclararea şi nevirarea la bugetul de stat a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale obligatorii rezultate din prestarea de servicii medicale şi de reparaţii pe bază de contract de prestări servicii, în sumă estimată de 49.970 de lei.
„S-a constatat că obiectul contractelor încheiate cu unităţile protejate diferă de activităţile pentru care aceste unităţi sunt autorizate ca unităţi protejate şi, pe cale de consecinţă, contravaloarea prestaţiilor efectuate de către acestea, în sumă de 178.664 de lei, nu poate fi considerată ca echivalentă cu suma datorată de spital către bugetul de stat cu titlu de fond de handicap“, se mai evidenţiată în raportul Camerei de Conturi.
De asemenea, în urma auditului a reieşit faptul că, la concesionarea de către spital a serviciului blocului alimentar situat în incinta spitalului, într-un spaţiu în suprafaţă de 327,1 mp, concesionarul s-a obligat să renoveze spaţiul destinat blocului alimentar şi să achiziţioneze utilaje performante necesare pentru creşterea eficienţei şi modernizarea blocului alimentar, investiţii pe care nu le-a efectuat. Prin neluarea de către concedent a măsurilor de constrângere a concesionarului, nu s-au efectuat lucrări de faianţare a pereţilor, înlocuire pardoseală, înlocuire geam termopan la magazia de alimente, înlocuire instalaţie electrică şi modernizare instalaţie frigorifică.
„Din verificarea componenţei soldului contului Creditori la 31.12.2015, în valoare de 31.864,34 de lei, s-a constatat că această sumă reprezintă creditori peste un an din garanţii de participare la licitaţii depuse în perioada 2008 - 2010, pentru care dreptul la acţiune s-a prescris“, se mai arată în raportul întocmit în urma auditului.
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor.
Principalele constatări prevăzute în raportul Curţii de Conturi evidenţiază faptul că în perioada 2013 - 2015 nu a fost constituit fondul de dezvoltare al spitalului, în sumă estimată de 354.379 de lei, şi nu a fost întocmit bugetul fondului de dezvoltare al spitalului, cu toate că, potrivit situaţiilor financiare încheiate în perioada 2014 - 2015, entitatea dispunea de sursele legale avute în vedere la constituirea fondului de dezvoltare: sume rezultate din valorificarea bunurilor disponibile, respectiv casate, excedent la sfârşitul anului precedent, sume rezultate din închirieri, cota-parte din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, provocând o abatere financiară de 354.000 de lei.
De asemenea, s-a constatat că, la încheierea exerciţiului bugetar 2015, Spitalul Municipal Medgidia avea în derulare un număr de 18 contracte de închiriere spaţii disponibile pentru activităţi de natură economică - în principal activităţi medicale (laborator de analize, cabinete medicale private, farmacie), dar şi activităţi comerciale. „Sumele încasate de spital au fost înregistrate ca venituri proprii şi au fost reţinute integral, deşi o parte din acestea trebuiau redistribuite proprietarului de drept
al clădirilor, respectiv UATM. Medgidia“, se arată în raport. Suma estimată a abaterii este de 177.000 de lei.
În raport s-au mai constatat nestabilirea, necalcularea, neînregistrarea, nedeclararea şi nevirarea la bugetul de stat a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale obligatorii rezultate din prestarea de servicii medicale şi de reparaţii pe bază de contract de prestări servicii, în sumă estimată de 49.970 de lei.
„S-a constatat că obiectul contractelor încheiate cu unităţile protejate diferă de activităţile pentru care aceste unităţi sunt autorizate ca unităţi protejate şi, pe cale de consecinţă, contravaloarea prestaţiilor efectuate de către acestea, în sumă de 178.664 de lei, nu poate fi considerată ca echivalentă cu suma datorată de spital către bugetul de stat cu titlu de fond de handicap“, se mai evidenţiată în raportul Camerei de Conturi.
De asemenea, în urma auditului a reieşit faptul că, la concesionarea de către spital a serviciului blocului alimentar situat în incinta spitalului, într-un spaţiu în suprafaţă de 327,1 mp, concesionarul s-a obligat să renoveze spaţiul destinat blocului alimentar şi să achiziţioneze utilaje performante necesare pentru creşterea eficienţei şi modernizarea blocului alimentar, investiţii pe care nu le-a efectuat. Prin neluarea de către concedent a măsurilor de constrângere a concesionarului, nu s-au efectuat lucrări de faianţare a pereţilor, înlocuire pardoseală, înlocuire geam termopan la magazia de alimente, înlocuire instalaţie electrică şi modernizare instalaţie frigorifică.
„Din verificarea componenţei soldului contului Creditori la 31.12.2015, în valoare de 31.864,34 de lei, s-a constatat că această sumă reprezintă creditori peste un an din garanţii de participare la licitaţii depuse în perioada 2008 - 2010, pentru care dreptul la acţiune s-a prescris“, se mai arată în raportul întocmit în urma auditului.
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, organizarea evidenţei contabile şi a sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii