Ce adună Primăria Taxe pentru ferăstraele mecanice de tăiat lemne, pentru vite de pripas şi asupra cărnurilor tăiate
Ce adună Primăria:Taxe pentru ferăstraele mecanice de tăiat lemne, pentru vite de pripas şi asupra cărnurilorRegulamentul
pentru fixarea, constatarea şi perceperea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a tuturor veniturilor Primăriei Municipiului Constanţa
Întocmit în conformitate cu dispziţiile art. 193 (tablou anexă) 194, punctele a şi b din Legea administrativă, publicată în Monitorul Oficial Nr. 73 din 27 martie 1936.
Votat de Consiliul Municipal în şedinţa de la .................. aprobat de Ministerul de Interne cu ordinul Nr. ............. şi publicat în monitorul Comunal Nr...... .
Cap. I .
Impozite şi taxe comunale
(Art.192 partea I şi partea II din tabloul anexat la legea - administrativă.)
A. Impozite Comunale.
(Art. 193 partea I din tabloul anexat.)
Impozitul asupra tuturor întreprinderilor cu caracter comercial şi industrial şi asupra acelora, care fac acte şi fapte de comerţ.
Art. 193 Partea I. Nr. 1.
Art. 1. Asupra tuturor întreprinderilor cu caracter comercial sau industrial, inclusiv întreprinderilor ce vând articole monopolizate de stat, precum şi în general asupra, tuturor acelora care fac acte cu caracter comercial sau industrial, socotit după valoarea locativă astfel:
Lit. a. Cabaretele, cabaretele cu dancinguri şi varieteurile lei 15%
b. Camerele mobilate lei 5%
c. Berăriile, cafenelele, cârciumile, barurile, bodegile, plăcintăriile şi grădinile publice în care se vând băuturi lei 6%
d. Cluburile, casele şi cercurile unde se joacă cărţi şi alte jocuri de noroc lei 12%
e. Restaurantele lactate (lăptării) şi vegetariene lei 4%
f. Agenţiile pentru închirieri şi vânzări de imobile, pentru vânzările de bilete C.F.R, autobuze, agentură şi comision, căi maritime şi drumuri; ateliere de umbrele; ateliere de tricotaj; de construcţii de fier; aparate instalate în puncte fixe pentru vânzare de limonadă şi siropuri; automate şi localuri speciale amenajate pentru debitarea de mâncăruri, prăjituri şi băuturi; ateliere de reparat automobile, trăsuri, de biciclete, motociclete şi orice alte reparaţii mecanice; ateliere de recauciucări şi vulcanizare) ateliere de jaluzele şi transperant aparate de benzină, ateliere de croitorie de dame, bărbaţi etc. şi ateliere de broderii, de împletituri, de ţesături şi cusături româneşti de covoare şi reparatul lor; ateliere de ascuţit cuţite, brice; ateliere de cizmărie, tâmplărie, fierărie, de firme, de gravură, de reparat maşini de scris, de reparat mobilă şi obiecte pirogravate; ateliere de dogărit; ateliere de instrumente muzicale şi corzi, de perii şi bidinele, pensule; ateliere de ciururi şi site; de saltele şi plăpumi, de strungărie în fier şi lemn; ateliere de pictură, anticariate, ateliere de ornamente de ipsos, în tablă; atelier de nichelat, de confecţionat obiecte de alamă, zinc, fier, atelier de calapoade şi tocuri de lemn; ateliere de lenjerie; ateliere de zincografie, tipografie; ateliere unde se prelucrează puf şi fulgi; ateliere fotografice, agenţiile de publicitate şi afişaj, de spectacole, de afaceri, pentru închirieri, Wagonslits, agenţii de asigurări, între depozite de mărfuri; ateliere de cutii pentru ambalat, atelier de tehnică dentară.
Birouri de import, birouri de mijlocitori de bursă, bărbieri şi coafori de dame şi bărbaţi, manichiură şi pedichiură, bufetele de la teatre şi orice alte spectacole, boiangerii; birouri de copiat acte; birouri pentru orice fel de expertize; birouri de arhitectură şi inginerie carelucrează planuri şi devize; bijuterii, blănării, birouri de vânzare de combustibil, var, cărămidă, ciment şi orice alte materiale de construcţii, birouri pentru curăţitul coşurilor, de voiaj, de comision şi desfacere a articolelor de pescărie; birouri pentru transporturi de mărfuri în provincie, de camionaj, de pompe funebre, băi publice, bascule, birouri de informaţii, birouri de presă, brânzeturi, braşovenii; broderii, birouri de turism, brutăriile, băncile; bănci populare, birouri de vămuiri, cooperative în general; ceasornicării, cerealişti, cherestegii, coloniale, cinematografele, circurile, colecturile care vând bilete de loterii; chioşcurile pentru vânzare de fructe şi zarzavaturi, concesionări de picioare şi burţi din abatoarele comunale; ceaprazari, construcţii mecanice - concesiunile în general.
Depozitele de maşini agricole şi industriale, de cherestea, ciment, var, farmaciile, debitele de produse petrolifere; depozite de cărbuni, coks, depozitele de mărfuri ale magazinelor de desfacere ale industriilor în general din ţară şi străinătate, depozitele de gheaţă, depozitele de vânzări de vinuri (en-gros şi en-detail), depozite de lemne, de băuturi spirtoase, de produse chimice şi farmaceutice, exploatări în general.
Fabrici şi ateliere de corsete, fabrici de oxigen industrial, de sifoane şi ape gazoase şi mineralizate, de clopote şi obiecte bisericeşti, florării, furaje, fotografii, fabrici de bomboane, de marmeladă, de conserve, alimentare; fabrici şi ateliere de umbrele, ciorapi, cântare, case de bani, celuloză, articole de trestie, de gheaţă artificială, de gulere şi cravate, de curele, de dale şi mozaic, de perdele, de piele, de plăci de ciment, de pungi de hârtie, de lumânări de săpun, de împletit sârmă, de rame de pielărie, de scrobeală, fabrici de tricotaje, de construcţii de fier, de mezeluri, de fructării de pânze, de stofe, de batiste, de oglinzi şi cristaluri, de frânghii, de nasturi, de sobe de faianţă, de ceramică, de teracotă, de cărămidă, de olane, de mucava, de articole de pieptărie, de sodă şi uleiuri, de cerneală, de produse chimice şi farmaceutice, de paste făinoase şi patiserie, de butoaie, de clopote, de bastoane, de colaci de lemn, de liqueruri şi champanie, de oţet de spirt, şi rachiu, de bere, de acid carbonic, de mătase, farmacii, de vată etc.
Garderobierii de teatre şi orice alte spectacole; garajele publice, de automobile, grădini de flori şi zarzavaturi, galanterii, etc., hotelurile.
Instalaţii de apă, canal şi orice alte instalaţii sanitare, gaz, electricitate, întreprinderi de spectacole şi bâlciuri, industria lemnului, marmurei şi ceramice; instrumente chirurgicale, instituţii de înfrumuseţare, întreprinderi teatrale.
Lustrageriile, laboratoarele de orice fel de analize, brutăriile, lăptăriile, litografi, lăcătuşerii, cinematografe etc.
Magazinele care desfac: pâine, cărnuri, cozonaci, şi orice alte produse ale făinii, magazinele ce desfac compoturi şi conserve, magazine de ceasuri şi de articole bisericeşti, magazine de sticlărie, de covoare naţionale, de ceşti, magazine de articole de voiaj, magazine de mezeluri, de parfumuri şi delicatese, de armurărie, de note şi instrumente muzicale, de tapiţerie, magazine de maşini de scris şi de cusut, marochinărie, fierărie, maşini agricole şi unelte, draperii, pensule, magazine cu umbrele, cu flori naturale sau artificiale, cu unelte de viticultură sau vinicultură, cu articole de cauciuc, ortopedice şi optice, cu articole de menaj, magazine de vopsele, lacuri şi uleiuri, cu produse chimice, magazine cu articole pirogravate, magazine de brânzeturi şi produse lactate, magazine de lactate, rahat, magazine de vânzarea bricelor, cuţitelor, magazine de arme, biciclete şi accesoriile lor, magazine pentru desfacerea pescăriilor, de aparate şi accesorii fotografice, de jucării, de mărgele, de sticle de apă gazoasă şi diferite accesorii, magazine cu tapete, perii, galoşi, şoşoni, impermeabile; magazine de încălţăminte, pielării, magazine cu puf de fulgi, magazine cu instalaţii sanitare de gaz şi electricitate, magazine cu fructe şi zarzavaturi, magazine de desfacere de conserve şi compoturi, magazine de ceasuri, articole bisericeşti, magazine cu articole radio şi electrice, magazine de sticlărie, cristale şi porţelanuri, magazine de confecţii de damă, bărbaţi, copii, magazine de haine preoţeşti, magazine cu hârtie en-gros, magazine cu mărunţişuri, maşini de călcat, cauterizat, prelucrat, aragazuri, maşini de olărie, magazine de automobile şi piese auto; magazine de covoare, de antichităţi, articole de artă, morile de făină, mălai, magazine care desfac tablouri, picturi sau sculpturi; magazine de articole de menaj, cu articole dentare, magazine de cristale şi porţelanuri de artă, magazine de încălţăminte.
Plăcintăriile, postăvăriile, plăpumăriile, pescării, păsărării, parfumeriile, prăvăliile pentru desfacerea băuturilor spirtoase, policlinicile.
Reprezentanţii industriilor din ţară, reprezentanţii caselor de comerţ din ţară, remizeuri de bursă, rafinării, reprezentanţii industriilor străine, reprezentanţii caselor de comerţ din străinătate, societăţile de turism, de fotbal, rugby, bobury, book-makers, patinaj, sanatoriile, societăţile anonime, societăţile petrolifere, agenţiile şi societăţile de asigurări şi agenţii lor; băile publice, ştranduri, bazine de înot, simigeriile, seminţeriile, societăţile miniere, şcoli de croitorie, şcoli de şoferi mecanici, sălile de şcoli de dans, tipografiile, tapiţerii, tăbăcării, turnătorii.
Capitolul III.
Vopsitorii de automobile şi trăsuri şi articole de pielărie, voiajorii caselor de comerţ, vărarii, vulcanizatorii, zincografii, zarzavagii.
Întreprinderile de comerţ sau industrie care vând produse de mai multe domenii industriale, precum şi toate întreprinderile şi persoanele care fac acte şi fapte de comerţ, nespecificate aici, dar asemănătoare lor sunt supuse de asemenea la impozitul de 4% asupra valorii locative.
Art. 2. Asupra chiriaşilor în general, care nu intră în categoriile prevăzute la art. I se va percepe un impozit de 5% stabilit după valoarea locativă.
Funcţionarii de stat, judeţ şi comună, precum şi chiriaşii care plătesc o chirie de până la 500 de lei lunar, sunt scutiţi de acest impozit.
Art. 3. Impunerea se face luându-se de bază valoarea locativă stabilită de organele fiscale conform art. 217 sau după contractele de chirie vizate la Administraţia Financiară, sau după apreciere şi comparaţie cu alte întreprinderi similare din împrejurimi.
Impozitul asupra întreprinderilor particulare de pompe funebre
Art. 193 legea Administrativă Partea I-a
Art. 4. Asupra pompelor funebre exploatate de particulari, care sunt autorizaţi de Municipiul Constanţa se vor percepe următoarele impozite după clase:
Prop.
a)Înmormântare de lux ................lei 3000 - 500 1000.
b) ‘' clasa I-a ‘' 1000 - 100 300.
c) ‘' ‘' II-a ‘' 500 - 40 100.
d) ‘' ‘' III-a ‘' 50 - gratis 20.
Înmormântarea de lux este considerată când se face cu dricul cu şase cai sau mai mulţi, cu falaitari şi un dric suplimentar; de clasa I-a, când se face cu dricul cu 6 cai; de clasa II-a, când se face cu dricul cu 4 cai; de clasa III-a , când se face cu dricul de 2 cai.
Art. 5. Înmormântările cu dricuri automobile sau orice alte vehicule particulare, amenajate în acest scop se încadrează în clasa a II-a
Art. 6. Înmormântarea făcută de societăţile, care au dricuri proprii sunt încadrate în clasa III-a când înmormântarea priveşte pe un membru al societăţii - Identificările membrilor se vor face prin prezentarea adeverinţei din partea societăţii respective.
Art. 7. Primăria Municipiului va acorda scutirea taxei de înmormântare, pentru înmormântările săracilor, care se vor face numai cu clasa III-a.
Art. 8. Oficiul de stare civilă al Primăriei este obligat ca odată cu eliberarea autorizaţiei de înmormântare să indice clasa cu care se face înmormântarea.
Art. 9. Impozitul asupra înmormântărilor se va percepe de către oficiul de stare civilă care autorizează înmormântarea, eliberându-se chitanţa respectivă antreprenorului de pompe funerare sau persoanei care i-a plătit acest impozit.
Art. 10. Intendentul cimitirului este obligat să controleze dacă recipisa corespunde cu înmormântarea clasei pentru care s-a perceput impozitul.
Art. 11. Intendentul va trimite un tablou nominal, săptămânal, de înmormântările făcute în cimitirul respectiv, cu indicarea lor pe clase şi cu arătarea numărului recipiselor, spre a se face verificarea de către oficiul stării civile.
Art. 12. Intendenţii care nu vor raporta neregulile săvârşite de antreprenorii de pompe funerare, adică vor fi declarat la oficiu o clasă inferioară şi a plătit impozitul ca atare, iar în realitate vor fi făcut înmormântări cu o clasă superioară, vor fi amendaţi iar antreprenorii dovediţi a fi făcut asemenea contravenţii, pentru a se sustrage de la plata impozitului clasei superioare, vor fi amendaţi cu întreitul clasei respective.
Oficiul de stare civila va întocmi un proces verbal în acest scop şi îl va înainta Primarului, care va aplica amenzile respective.
Cap. IV
Impozitul asupra firmelor
Art. 193 Partea I nr. 3
Art. 13. De fiecare firmă, servind a indica felul întreprinderii şi profesiunii, sau numai numele întreprinzătorului sau profesionistului, se va percepe:
a) pentru cei a căror valoare locativă stabilită va fi până la 20.000 lei anual...... ..........lei 100
b) idem de la 20.001 - 50.000 .................................................................. '' 200
c) idem de la 50.001 - 100.000............................................................... ....'' 300
d) idem de la 100.001 - 200.000..................................................................'' 500
e) idem de la 20.0001 - 500.000..................................................................'' 700
f)idem de la peste 500.000.........................................................................'' 1000
g) liberi profesionişti ...............................................................................'' 200
Sucursalele sau agenţiile şi depozitele de mărfuri ale magazinelor de desfacere vor fi impuse separat la impozitul pentru firmă, dacă au firmă.
Liberii profesionişti, care exercită efectiv profesia lor, vor fi impuşi la acest impozit, dacă au firmă.
Art. 14. Pentru firmele scrise exclusiv într-o limbă străină sau cu caractere străine, se vor percepe de opt ori impozitele de mai sus, în raport cu valoarea locativă. Sunt considerate ca firme scrise în limbă străină şi firmele a căror emblemă a întreprinderii este scrisă în limbă străină sau cu caractere străine.
Când traducerile la firmele străine, se vor face în limba română cu aceleaşi caractere şi aceleaşi dimensiuni, taxele ce se vor percepe vor fi acelea simple.
Impozitul asupra oamenilor de serviciu
Art. 193 Partea I-a Nr.4
Art. 15 Pentru fiecare om de serviciu (bărbat sau femeie), bucătar, vizitiu, camerier, sufragiu, fecior, servitor de orice local public, portar în general, madame în familii şi hoteluri, femei la toate, rândaş, paznici de zi sau de noapte, oameni de expediţie, precum şi cei prevăzuţi în legea servitorilor, etc., stăpânii pe care îi deservesc sau instituţiunile de care depind, vor plăti anual, de fiecare, un impozit de lei 40.
Art. 16. Sunt scutite de acest impozit instituţiile publice de stat şi de judeţ, regiile publice de stat, care nu fac acte şi fapte de comerţ, precum şi personalul agricol.
Impozitul asupra vehiculelor cu tracţiune mecanică şi animală(de piaţă sau la particulari) Art. 193 Partea I p. 5
Art. 17. Pentru vehiculele de speculă cu tracţiune animală se vor percepe următoarele impozite:
a) o căruţă sau cotigă cu un cal, pe zi 0,50 lei
b) o căruţă sau cotigă cu doi cai, pe zi 1,50 lei
c) o căruţă sau cotigă cu trei cai sau mai mulţi, pe zi 3 lei
d) pentru un camion cu un cal, pe zi 1 leu
e) pentru un camion cu doi cai, pe zi 4 lei
f) pentru un camion cu trei cai, pe zi 6 lei
g) pentru o brişcă cu arcuri (docar, gabrioletă), pe zi 4 lei
h) pentru o trăsură sau cupeu, cu un cal, pe zi 3 lei
i) pentru o trăsură sau cupeu, cu doi cai, pe zi 5 lei
Art. 18. Pentru vehiculele cu tracţiune animală, întrebuinţate de particulari, pentru uzul lor personal, se vor percepe următoarele impozite:
a) pentru o căruţă sau cotigă cu un cal, doi sau trei pe zi 0,50 lei
b) pentru un camion cu unul sau mai mulţi cai, pe zi 1 leu
c) pentru o brişcă, docar sau cabrioletă, pe zi 1 leu
d) pentru o trăsură sau cupeu, cu un cal, pe zi 2 lei
e) pentru o trăsură sau cupeu, cu doi cai, pe zi 3 lei
Art. 19. Asupra vehiculelor cu tracţiune mecanică se vor percepe următoarele impozite:
a) de fiecare autobuz de călători cu traseu interurban lunar, 200 lei
b) de fiecare autocamion pentru mărfuri cu traseu interurban lunar 300 lei
c) de fiecare camion, automobil de mărfuri, în cuprinsul municipiului lunar 300 lei.
Art. 20. Impunerea vehiculelor cu tracţiune animală sau mecanică (speculă şi particulară) se va face pe baza permisului de circulaţie, eliberat de chestura Constanţa (Biroul de circulaţie). Biroul circulaţiei va comunica Primăriei, înainte de eliberarea permisului, orice înfiinţare din nou de vehicul cu tracţiune animală sau mecanică sau eventualele schimbări intervenite în timpul anului.
Art. 21. Aceste impozite se plătesc trimestrial anticipat la sediul Percepţiei Municipale, în primele 5 zile ale fiecărei luni ale trimestrului următor. În caz de neplată organele de percepţie şi de control, cu ajutorul poliţiei comunale vor ridica vehiculele şi le vor reţine la serviciul Salubrităţii până la achitarea impozitului datorat.
Art. 22. Sunt scutiţi de plata impozitului asupra vehiculelor cu tracţiune animală, locuitorii Municipiului Constanţa, care sunt exclusiv agricultori şi au o proprietate mai mică de 10 ha, având domiciliul permanent la periferia oraşului.
Impozitul asupra ferăstraelor mecanice de tăiat lemne
Art.193 partea I-a punctul 6
Art. 23. Pentru fierăstraiele mecanice de tăiat lemne se va percepe anual 500 lei.
Acest impozit se plăteşte pentru fiecare fierăstrău mecanic, întrebuinţat la depozitări pentru speculă sau pentru uz propriu.
Impozitul pe caii de ham la particulari
Art. 183. partea I-a. punctul 7
Art. 24. Pentru fiecare cal de ham la particular, întrebuinţat în serviciul comerţului sau industriei, se va percepe, pe an, de fiecare, 100 lei.
Acest impozit se percepe în afară de impozitul pe vehicule, prevăzut la art. 18. din acest regulament.
Impozitul asupra vizitatorilor
Art. 193, partea I-a, punctul 8
Art. 25. Asupra vizitatorilor în staţiunea climaterică Constanţa - Mamaia, de fiecare persoană care stă mai mult de cinci zile se va percepe un impozit de 50 lei. Copii sub 16 ani şi demnitarii sunt scutiţi.
Art. 26. Impozitul se va achita la biroul oficiului de turism aflat în gară în contul Primăriei, eliberându-se chitanţă tip, fără de care casierul gării nu va viza biletele de reducere, pentru vizitatorii ce părăsesc localitatea.
Impozitul asupra spectacolelor
Art. 193. partea I, punctul 9
Art. 27. Pentru fiecare bilet de intrare la orice spectacol, inclusiv cinematografe, pentru asistenţă socială, de fiecare persoană se va percepe un impozit de 1 leu.
Acest impozit se va plăti anticipat la Percepţia I - a Municipală în baza biletelor prezentate la viză, eliberându-se recipisa de plată.
Administraţia Financiară (secţia spectacolelor) nu va viza biletele pentru spectacol, până ce nu se va prezenta recipisa de plată a impozitului, corespunzând numărului biletelor vizate de Primărie.
Art. 28. Secţia de Constatare va face un registru de toate spectacolele ce se dau în oraş şi prin organele sale (şeful secţiei şi controlorii de sectoare) va controla plata acestui impozit dresând şi actele de contravenţie.
Art. 29. Acei ce vor contraveni acestor dispoziţiuni, precum şi acei ce nu vor elibera bilet de intrare, spectatorului, vor fi supuşi la plata unei amenzi de 2.000 lei iar în caz de recidivă la o amenda de 5000 lei.
Contravenienţa se va constata prin dresare de proces verbal în trei exemplare care vor fi înaintate cu referat primarului Municipiului, dispunând darea în debit şi urmărirea amenzii, potrivit legii de urmărire.
Impozitul
asupra călătorilor din hoteluri şi camere mobilate închiriate cu ziua
Art.193 partea I-a, punctul 11
Art. 30. De la fiecare călător din hoteluri sau camere mobilate cu ziua se vor percepe următoarele impozite:
a) la hoteluri de lux, pe zi 10 lei
b) la hotelurile de lux clasa I, pe zi 8 lei
c) la hotelurile de lux clasa II şi din camerele mobilate, pe zi 5 lei
d) la hotelurile de lux clasa III şi camerele închiriate sub 30 lei pe zi 2 lei
Clasificarea este aceea stabilită de organele competente ale Primăriei şi fixată prin ordonanţă.
Art. 31. Pentru evidenţa mişcării călătorilor, în vederea perceperii taxei cuvenite comunei, organele de control ale Primăriei Municipiului se vor servi de registrele impuse de politie, pe care antreprenorii sunt obligaţi a le ţine în perfectă regulă.
Antreprenorii sunt obligaţi a trimite Primăriei, respectiv Secţiei de Constatare - copie identică după raportul înaintat siguranţei, de călătorii sosiţi şi plecaţi zilnic în şi din hotel.
În acest scop antreprenorii sunt obligaţi ca buletinele de călători să fie sub forma de comerţ, cu două adăugări; unul se va trimite siguranţei, iar unul Primăriei anexat raportului. Carnetele nu vor fi puse în uz până nu vor fi vizate de Secţia de Constatare.
Art. 32. Impozitul pe călători cuvenit Primăriei va fi specificat separat, pe notele de plată impuse de art.10 din legea Turismului din 29 II/936, Fondului Aviaţiei din 1936 şi se va încasa de antreprenori, odată cu plata locaţiei zilnice, pentru camera ocupată.
Sumele rezultate din acest impozit se vor vărsa la finele fiecărei luni, de către antreprenori, la Casieria Primăriei, cu borderouri în care se va specifica numărul de călători pe zile, impozitul cuvenit comunei, pentru fiecare călător, după clasificarea hotelului şi suma totală de plata. Aceste borderouri vor fi prezentate pentru verificarea Secţiei de Constatare, după care plata se va face direct casieriei.
Art. 33. Exploatatorii de hoteluri sau camere mobilate, închiriate cu ziua, care vor contraveni dispoziţiilor acestui regulament, vor fi pasibili de amendă, până la 5.000 lei, pe baza unui proces verbal dresat de organele de control ale Primăriei.
Art. 34. Sunt scutiţi de plata impozitului comunal pe călători, locuitorii, membri ai municipiului şi înscrişi la Biroul Populaţiei, care ocupă camere în hoteluri sau camere mobilate cu luna, în mod permanent.
Taxe şi impozite asupra câinilor şi altor animale
Art.193 partea I-a Nr.12, legea Adm.
Art.194 al. b. din legea administrativă.
Art. 3,4 şi 5 pentru protecţia animalelor din 7 Martie 1935
Art. 55, legea de poliţie sanitar-veterinară din 2 Decembrie 1912, cu modificări din 5 Ianuarie 1925 şi 13 Mai 1932.
Art. 35. Proprietarii şi deţinători de câini din cuprinsul Municipiului Constanţa, sunt obligaţi ca, în termen de 30 zile de la publicarea în Monitorul Oficial a acestui regulament, să declare în scris serviciul Veterinar alMunicipiului toţi câinii pe care îi posedă. Declaraţia se va face pe baza unui formular ce li se va pune la dispoziţie de către Municipiu prin acest serviciu.
Art. 36. Declaraţiile completate se vor depune la Serviciul Veterinar, eliberându-se în schimbul lor o dovadă de primire a declaraţiei dintr-un registru anume înfiinţat pentru aceasta. Un formular identic se va înainta Secţiei Constatării a Municipiului, care va verifica cu matricola şi va face impunerea respectivă, iar un al treilea formular va rămâne la controrul registrelor de dovezi.
Art. 37. Nu se vor declara şi nici impune căţeii sugaci, până la etatea de trei luni, precum şi câini întrebuinţaţi de diferite instituţii ale statului pentru scopuri ştiinţifice.
Art. 38. Între 1 şi 30 Aprilie ale fiecărui an, proprietarii sau deţinătorii de câini, vor declara toţi câinii, întrebuinţându-se acelaşi formular pentru declaraţie prevăzut la art.1.
Art. 39. Câinii declaraţi se vor înregistra într-un registru special prevăzut cu rubrică de adăugiri şi scăderi.
Art. 40. În acelaşi timp cu declaraţia care se va depune între 1 şi 30 Aprilie, se va prezenta şi recipisa de plată impozitelor anuale integrale (neadmiţându-se plăţi fracţionare), prevăzute în legea pentru câini şi animale: de fiecare câine de vânătoare se va lua anual lei............200.
Pentru vaccinarea antirabică a câinilor se va plăti înainte de vaccinare la percepţia municipală câte 50 lei.
Câinii sugaci şi câini de pază legaţi sunt scutiţi de acest impozit.
Art. 41. Câini care nu poartă botniţă sunt consideraţi ca vagabonzi. Ei vor fi prinşi şi izolaţi la ecarisaj.
Art. 42. Pentru preîntâmpinarea accidentelor de turbare, pentru orice câine suspect şi turbat, ori care a fost muşcat de un câine turbat sau alt animal rabic, dacă constatarea şi vizita veterinară se face la domiciliu, se va plăti numai transportul medicului veterinar, dacă nu s-a procurat mijloace de transport necesar.
Art. 43. Transportul acestor animale nu se va face decât cu vehiculele serviciului de ecarisaj, transportul pe jos sau vehiculele particulare, fiind cu desăvârşire interzis.
Art. 44. Pentru transportul la serviciul de ecarisaj, la cerere nu se va plăti nici o altă taxă. În caz că proprietarii refuză aducerea animalelor suspecte, ele vor fi ridicate cu forţa şi vor fi transportate la serviciul de ecarisaj, plătindu-se:
a) pentru un câine sau pisică 200 lei
b) pentru un animal mare 500 lei
Orice plată se va face prin eliberarea unei chitanţe de către organele percepţiei municipale.
Câinii turbaţi vor fi ucişi la ecarisaj imediat ce li s-a stabilit diagnosticul, dresându-se proces verbal de constatare.
Câinii ridicaţi de pe străzi şi izolaţi la ecarisaj vor fi ucişi după 36 de ore de la izolare, dacă nu prezintă nici un simptom suspect de turbare.
Art. 45. Pentru un câine care a fost izolat la ecarisaj şi care nu prezintă nici o suspiciune de turbare, se va plăti de proprietar care îl reia la domicilui:
pentru prima zi 100 lei
pentru a doua zi 150 lei
b) Pentru un câine izolat pentru observaţie la ecarisaj, după ce a muşcat, se va plăti de către proprietar cu anticipaţie, pentru toată durata de observaţie de 14 zile, 420 lei.
c) Pentru un câine izolat la ecarisaj, pentru că este suspect prin cohalitaţie sau fiindcă a fost muşcat de către un câine turbat se plăteşte o taxă de 20 lei pe zi, pe toată durata observaţiei (90 zile).
Art. 46. Din taxele încasate pentru eliberarea câinilor, Primăria va acorda societăţilor pentru protecţia animalelor o pătrime ca subvenţie pentru formarea fondurilor necesare funcţionării lor.
Art. 47. Nici un câine izolat la ecarisaj nu se va elibera dacă nu va prezenta şi recipisa de plată a taxei anuale, în afară de taxele de izolare şi întreţinere la ecarisaj.
Art. 48. Serviciul de ecarisaj va avea un registru special, în care va arăta situaţia zilnică a animalelor prinse şi destinaţia lor.
Pentru cele înapoiate va nota numărul şi suma chitanţei cu care a plătit toate taxele, a percepţiei comunale. Pentru cele omorâte va indica numărul procesului verbal încheiat în acest scop şi păstrate într-un dosar special.
Art. 49. Toate taxele sunt fixe şi se vor încasa imediat. Cele stabilite prin declaraţii, se vor încasa de către percepţia comunală, conform dispoziţiilor din legea pentru perceperea şi urmărirea veniturilor publice.
Art. 50. Serviciul veterinar va comunica lunar Direcţiunii Financiare taxele care urmează a fi încasate pentru serviciile prestate de personalul veterinar, transporturile de animale turbate şi suspecte, care n-au fost plătite anticipat.
Art. 51. Orice denunţ în scris de proprietarii care au câini şi nu i-au declarat, chiar dacă sunt funcţionari comunali vor primi 50% din valoarea amenzii, după încasarea ei.
Art. 52 Se consideră contravenţie orice abatere de la prevederile acestui regulament.
Constatarea contravenţiei se va face de către medicii şi agenţii veterinari, de către funcţionarii poliţieneşti, cum şi agenţii comunali însărcinaţi cu controlul şi urmărirea taxelor comunale. Pentru constatările făcute, se vor dresa procese verbale, procedându-se conform dispoziţiilor art. 77 din legea de poliţie sanitar-veterinară şi tuturor legilor în vigoare când se văd asemenea sancţiuni.
Aceste procese verbale se vor înainta serviciului veterinar pentru aplicarea sancţiunilor legale.
Art. 53. Amenda este îndoitul impozitului prevăzut la art. 40 din prezentul regulament, deosebit de impozitul la care vor fi impuşi câinii nedeclaraţi.
Impozitul de 0,20% asupra mărfurilor
introduse în raza comunei de comercianţi
şi industriaşi prin căile ferate, poştă, cu
vapoarele şi camioanale şi scoase din depozitele aflătoare în raza Municicipiului Constanţa
(taxele ad-valorem) Art. 193 din legea Administrativă partea I numărul 13
Art. 54. Asupra valorii tuturor mărfurilor introduse în raza Municipiului, de comercianţi şi industriaşi prin C.F.R., poştă, cale aeriană cu vapoarele şi cu camioanele şi scoase din depozitele din raza comunei, se va percepe un impozit de 0,20%.
Art. 55. Stabilirea valorii mărfurilor se va face pe baza tarifului ad-valorem, stabilit de Municipiu împreună cu delegatul Camerei de Comerţ, după tariful unitar al impozitului pe lux şi cifra de afaceri a Ministerului de Finanţe.
Art. 56. Acest impozit se aplică asupra tuturor mărfurilor în momentul intrării şi ieşirii lor din Municipiul Constanţa şi anume:
a) la vamă
b) la toate staţiile C.F.R.-ului (Gara-oraş, Gara-maritimă, Gara-Palas)
c) la Poştă
d) la toate punctele prin care se introduc şi ies din raza Municipiului mărfuri cu camioanele.
Art. 57. Toate impozitele asupra valorii mărfurilor se percep de către municipiu prin agenţii de percepţie delegaţi în acest scop, de către Serviciul financiar al Municipiului, în toate punctele arătate la art. 56, a, b, c şi d.
Art. 58. Municipiul Constanţa, poate încheia convenţii cu direcţiile sau inspectorale locale ale căilor ferate, aeroporturilor, vămilor sale, poştei în scopul de a se folosi de localurile respective, sau chiar de personalul acestor instituţii pentru perceperea impozitului ad-valorem.
Art. 59. La stabilirea tarifului ad-valorem al Municipiului, se va avea în vedere şi costul transportului de la locul de expediţie până la Constanţa, potrivit documentelor respective.
Art. 60. Asupra mărfurilor şi produselor fabricate sau confecţionate în interiorul oraşului, care sunt expediate în provincie sau străinătate prin C.F.R., poşta sau cale aeriană, agenţii de percepere vor cumula impozitele ad-valorem numai după valoarea de facturare care serveşte şi la plata impozitului pe lux şi cifra de afaceri, ţinând seama însă în ceia ce priveşte greutatea, de documentele eliberate C.F.R., poştă sau serviciul aerian.
Art. 61. Mărfurile transformate sau prelucrate, în fabricile sau atelierele din Municipiului Constanţa, vor fi supuse la ieşirea lor din oraş un impozit de 0,20% ad-valorem.
Art. 62. Organele de percepere ale Municipiului, din vămi, staţiile C.F.R. şi poştă, vor elibera pentru impozitele percepute, chitanţe în care se vor trece :
1. Numele şi prenumele persoanei care a plătit taxa.
2. Adresa sa din Constanţa.
3. Felul mărfii sau produselor.
4. Cantitatea sau greutatea mărfurilor.
5. Valoarea mărfii pentru care s-a perceput taxa ad-valorem.
6. Impozitul ad-valorem perceput.
Art. 63. Mărfurile în tranzit sunt scutite de impozitul ad-valorem. Pentru a nu se da loc la fraude în momentul trecerii prin oraş, a acestor mărfuri, prin tranzit, agentul de percepere va elibera însoţitorului o notă de tranzit în care se va trece adresa destinatarului, numele şi adresa însoţitorului, cantitatea şi felul mărfii, precum, şi punctul prin care aceste mărfuri vor ieşi din afara oraşului. Cu această notă de tranzit, însoţitorul vehiculului va face dovada agentului de percepere din punctul de ieşire că, marfa este numai în trecere prin oraş. Agentul în acest caz va lăsa liberă trecere mărfurilor, fără a aplica taxa ad-valorem, primind nota de tranzit. Pentru verificarea serviciului de aplicare a taxei ad-valorem, va confrunta fişele notelor de tranzit emise, cu mărfurile acestor note, depuse la serviciul ad-valorem în fiecare seară de agenţii de la punctele de taxare.
Art. 64. Produsele petrolifere, brute şi rafinate, şi care nu sunt destinate exportului, introduse în oraş prin calea ferată, prin conducte sau prin orice fel de vehicule, sau sunt aduse de la alte rafinării sau depozite, decât acelea cuprinse în raza Municipiului despre care vorbeşte art. 193 din legea Administrativă, partea I, punctul 14 (tabel anexă) vor fi supuse la plata impozitului ad-valorem, conform dispoziţiilor prevăzute mai sus.
Art. 65. Pentru stabilirea cantităţilor şi felului produselor, agenţii speciali de control ai fiscului, sau de registrele fiscale ale rafinăriilor, făcând controlul la fiecare rafinărie cel puţin odată pe lună.
Art. 66. Pentru toate contravenţiile ce se vor constata ca abateri, de la prevederile acestui regulament, se vor adresa procese verbale de către agentul respectiv, pe baza cărora se vor aplica amenzi conform art. 140 din legea Administrativă, în afară de plata întreită a taxelor cuvenită Municipiului.
Impozitul asupra produselor petrolifere
Art. 193 partea I, punctul 14
Art. 67. Asupra produselor petrolifere ieşite din rafinăriie situate în raza Municipiului Constanţa, se vor percepe următoarele impozite :
a) La produsele destinate consumului intern:
Păcură, reziduri 0,03/kg
Motorină 0,06/kg
Ţiţei 0,07/kg
Petrol 0,07/kg
Benzină 0,12/kg
Gazolină 0,13/kg
Uleiuri 0,15/kg
b) La produsele destinate exportului
Păcură şi reziduri 0,01/kg
Benzină şi petrol 0,02/kg
Ulei şi motorină 0,03/kg
Art. 68. De asemenea Primăria Municipiului Constanţa, pe teritoriul căruia este punctul de export al produselor petrolifere va percepe, numai asupra produselor exportate, următoarele impozite:
Păcură şi reziduri 0,0075/kg
Benzină şi petrol 0,0150/kg
Ulei şi motorină 0,0225/kg
Art. 69. Asupra produselor ieşite din rafinăriile situate în raza Municipiului Constanţa ca şi asupra produselor exportate, pentru care se plătesc impozitele specificate mai sus, nu se va aplica impozitul de 2% ad-valorem.
Art. 70. Produsele petrolifere însă, brute şi rafinate introduse în oraş, pentru consum intern, pe cale ferată, prin conducte sau orice fel de vehicule sau sunt aduse de la alte rafinării sau depozite, decât acelea cuprinse în raza Municipiului, despre care se vorbeşte la art. 67 vor fi supuse la plata taxei ad-valorem, conform dispoziţiilor prevăzute în regulamentul pentru aplicarea acestui impozit.
Art. 71. Agenţii de percepere ai Municipiului vor aplica impozitele prevăzute mai sus, ţinând seama de biletul de liberă circulaţie emise de agenţii speciali de control ai fiscului, de registrele fiscale ale rafinăriilor şi de declaraţiile de export.
Art. 72. Pentru toate contravenţiile sau fraudele ce se vor constata, fie că rafinăriile au scos produse petrolifere fără să plătească taxele integrale cuvenite Primăriei, fie că au declarat la taxare, alte produse decât acelea ieşite în realitate se vor dresa procese verbale de contravenţie, în două exemplare, dintre care unul se va lăsa la sediul societăţii exportatoare, iar celălalt se va înainta cu raport Primarului Municipiului pentru aplicarea amenzii până la 5.000 lei, în afară de plata taxei datorate. Pentru control, rafinăriile şi societăţile petrolifere sunt obligate să pună la dispoziţie organelor de control ale Municipiului, toate registrele şi documentele de care vor avea nevoie, în stabilirea drepturilor cuvenite Municipiului.
Impozitul asupra gheţii naturale
Art. 193. partea I, punctul 17
Art. 73. Asupra gheţii naturale depozitate, în raza municipiului Constanţa, pentru vânzare sau pentru a fi întrebuinţată în scopul de comercializare al altor produse, întrucât Municipiul exploatează fabrica de gheaţă artificială a abatorului de export, se va percepe un impozit de 100 lei de fiecare m3.
Art. 74. Acest impozit se va plăti la punctele de intrare în oraş, organele de încasare ale Municipiului, eliberându-se chitanţe tip.
Art. 75. Cei ce se vor sustrage de la plata acestui impozit vor fi impuşi la plata întreită a impozitului respectiv, pe baza raportului înaintat de controlorii Primăriei de la punctele de intrare, secţiei de Constatare şi aprobat de Primăria municipiului.
Impozitul asupra cărnurilor tăiate
introduse în Municipiu
Art.193 partea I punctul 18
Art. 76. Asupra fiecărui kg de carne tăiată şi produse alimentare de origine animală introdusă în raza Municipiului Constanţa, se vor percepe următoarele impozite :
a) pentru cărnurile tăiate, de fiecare kg. 2 lei
b) pentru fiecare pasăre tăiata, de kg. 2 lei
c) pentru mezeluri, pastramă, grăsimi, untură, de fiecare kg 3 lei
Art. 77. Acest impozit se va plăti la punctele de intrare în oraş, organelor de încasare ale Municipiului, eliberându-se chitanţă tip.
Art. 78. Cei ce se vor sustrage de la plata acestui impozit vor fi impuşi la plata întreită a impozitului respectiv, pe baza raportului înaintat de controlorii primăriei de la punctele de intrare, secţiei de constatare şi aprobat de Primăria Municipiului.
Impozitul asupra băuturilor acidulate
Art. 193 partea I, punctul 1
Art. 79. Pentru controlul băuturilor acidulate, ca sifoane, limonadă, apă mineralizată şi champanie, Primăria Municipiului Constanţa, va percepe următoarele impozite:
a) de fiecare sticlă de un litru de sifon sau limonadă 0,2 lei
b) de fiecare sticlă de un litru cu apă mineralizată 0,5 lei
c) de fiecare sticlă de un litru cu champanie 10 lei
Art. 80. Pentru băuturile fabricate în raza Municipiului organelor de constatare, vor face impuneri anuale. În acest scop, proprietarii fabricilor de ape gazoase şi mineralizate sunt obligaţi a ţine un registru de evidenţă în care vor trece zilnic cantităţile, în litri ieşite din fabrică.
Art. 81. Pentru băuturile fabricate în altă parte decât cele din raza municipiului, aceste impozite se vor achita la punctele de intrare în oraş, eliberându-se chitanţă tip.
Cap. II
B. Taxe comunale
(art. 193 partea II din tabloul anexat)
Taxa comerţului ambulant
Art. 193 partea II, punctul 20
Regulamentul exercitării Comerţului ambulant din 2.VI.1928
Art. 82. Pentru eliberarea autorizaţiei de vânzători ambulanţi se va percepe o taxă de lei 300 anual.
Art. 83. Pentru cercetarea în continuu din punct de vedere sanitar a locuinţelor ambulanţilor, instalaţiilor, a alimentelor achiziţionate pentru vânzare, precum şi pentru examinarea sănătăţii acestor vânzători se va percepe o taxă anuală de 300 lei.
Autorizaţia de vânzător ambulant se eliberează de către Serviciul de Constatare al Primăriei respectându-se regulamentul pentru exercitarea comerţului ambulant.
Art. 84. Încasarea taxelor se va face de către agenţii Percepţiilor comunale, care vor nota chitanţa eliberată în autorizaţia de vânzător ambulant. Taxele se achită semestrial anticipat.
Art. 85. Se va aplica taxa controlului sanitar de 300 lei numai asupra vânzătorilor ambulanţi, care desfac articole alimentare.
Art. 86. Vânzătorii ambulanţi, care fac comerţ la loc fix în chioşcuri, galantare, cu aparate de limonadă, etc., vor plăti pentru folosirea temporară a locului de pe trotuare sau de pe terenurile proprietatea comunei, unde au o asemenea instalaţie, pe lângă taxele prevăzute mai sus şi o taxă de locaţie lunară:
a) Pentru locurile situate în zona I, adică între Bulevardul Elisabeta şi str. Ştefan cel Mare inclusiv până la piaţa Ştefan cel Mare, 60 lei de fiecare metru pătrat, pe luna.
b) Pentru locurile situate în zona II, adică între strada Ştefan cel Mare şi Bulevardul Regina Maria inclusiv, mărginit de Spitalul Militar şi Bulevardul I. G. Duca, 30 lei de fiecare metru pătrat, pe lună.
c) Pentru locurile situate în zona III, adică de la Bulevardul Regina Maria spre periferie, 20 lei de fiecare metru pătrat pe lună.
Încasarea acestor taxe se va face de către agenţii Percepţiilor comunale, în raza cărora cad locurile folosite de ambulanţi.
Taxa pentru lucrările preliminare obţinerii autorizaţiei de construcţii, cercetării la faţa locului, alinieri, confruntări cu planuri de sistematizare, etc. sau reparaţii.
Art. 193 partea II, punctul 21
Art. 87. Pentru obţinerea autorizaţiilor de construcţii, reparaţii simple sau radicale şi pentru rezolvarea oricărui fel de cereri, referitoare la astfel de lucrări, primăria prin serviciile sale, stabileşte anticipat datele informative, în legătură cu autorizaţia ce se cere în conformitate cu „regulamentul de construcţii şi alinieri al Primăriei Municipiului Constanţa".
Art. 88. Pentru stabilirea datelor necesare completării formularului tip, care necesită identificarea proprietăţii cu planurile de aliniere, precum şi stabilirea stării de fapt la faţa locului, Primăria este autorizată a percepe următoarele taxe:
a. pentru cereri de reparaţii simple 40 Lei.
b. pentru cereri de reparaţii radicale 80 Lei
c. pentru cereri de construcţii noi, adăugiri de clădiri sau alte cereri în legătură cu astfel de lucrări 160 Lei
Art. 89. Plata acestor taxe se va face la Percepţia I Municipală, eliberându-se chitanţa respectivă, imediat după rezolvarea cererii. Serviciul Arhivei nu va înregistra cererea de reparaţie sau construcţie, până ce nu va anula chitanţa, prin ştampila de înregistrare.
Taxe pentru eliberarea autorizaţiilor de efectuare a lucrărilor de
reparaţii simple sau radicale
Art.193 partea II, punctul 22
Art. 90. Pentru lucrările ce se efectuează ulterior cercetărilor preliminare, ca: avizele diverselor comisii, redactarea autorizaţiei, trecerea ei în diverse registre şi supravegherea lucrărilor de către organele de control, etc., se vor percepe următoarele taxe:
a) Pentru reparaţii simple, definite prin regulamentul de construcţiuni şi alinieri:
1) Până la cinci încăperi se va percepe........... 50 Lei
2) De la cinci-zece încăperi........................ 100 Lei.
3) De la zece-douăzeci încăperi................... 200 Lei.
4) De la douăzeci-patruzeci încăperi ............ 300 Lei.
5) De la 40-100 încăperi........................... 400 Lei.
6)Peste 100 încăperi .............................. 800 Lei.
b) Pentru reparaţii radicale, definite prin regulamentul de construcţii şi alinieri:
1) Până la 5 încăperi se va percepe ..................... 200Lei.
2) De la 5-10 încăperi ........................ .......... 400Lei
3) De la 10-20 încăperi................................. . 800Lei.
4) De la 20-40 încăperi................................. 2000 Lei.
5) De la 40-100 încăperi.......................... ...... 5000 Lei.
6) Peste 100 încăperi.................................... 8000 Lei.
Art. 91. Scările caselor vor fi socotite la taxare, câte o încăpere la fiecare etaj, iar closetele în general şi încăperile de până la 1 metru pătrat nu se vor taxa.
Pentru reparaţiile făcute imobilelor cu ocazia suprapunerilor de etaje sau construcţii în legătură cu cele existente se vor încasa, în afară de taxele de construcţie şi taxele de reparaţie radicală. Aceste taxe se vor calcula numai la numărul încăperilor etajului, peste care se face suprapunerea, sau a numărului de încăperi cu care se face legătura noii construcţii.
Art. 92. Când se va constata că s-au făcut reparaţii simple sau radicale la un număr mai mare de încăperi, decât cel autorizat, fără să fi cerut în prealabil un supliment de autorizaţie, se va aplica contravenientelui o amendă de cinci ori taxele pentru întreg imobilul, pe baza aprobării Primarului independent de alte pretenţii pe care comuna este în drept să le aibă pe baza legilor şi regulamentelor în vigoare, în cazul când s-ar fi executat şi lucrări nepermise.
Taxe pentru verificarea planurilor de construcţii din nou şi
eliberarea autorizaţiilor respective
Art. 193 partea II, punctul 23
Art. 93. Pentru serviciile prestate cu ocazia verificării planurilor de construcţii, care trebuiau să corespundă condiţiilor impuse de regulamentul de construcţii şi alinieri, pentru redactarea şi transcrierea autorizaţiei în registrul Municipiului, pentru controlul exercitat în timpul efectuării lucrărilor, precum şi amplasarea clădirii, după terminare, pe planul cadastral, Primăria va percepe următoarele taxe:
a) de fiecare metru pătrat la clădiri, cu parter 4 Lei
b) pentru clădirile cu un parter şi un etaj 8 Lei
c) pentru clădirile cu un parter şi două etaje 15 Lei
d) pe lângă taxele de mai sus, pentru clădirile cu mai mult de două etaje, se va percepe de fiecare etaj în plus, pe metrul pătrat, câte 5 Lei
e) pentru pivniţă şi subsol se va percepe separat de metru pătrat 4 Lei
Mansardele vor fi socotite ca etaj.
Taxe pentru uzura străzilor şi ocuparea lor cu materiale
Art. 194 punctul a
Art. 94. Pentru uzura cauzată străzilor oraşului, cu :
a) transportul materialelor de construcţie de la depozite la şantier;
b) evacuarea săpăturilor, molozului, deşeurilor, resturilor de dărâmături, etc.;
c) şi pentru curăţirea acestor căi de comunicaţie, de murdăriile provocate prin aceste transporturi
Primăria va percepe odată cu eliberarea autorizaţiei de construcţie o taxă de salubritate, socotită la un leu pe metru cub de clădire. În calculul cubajului se vor cuprinde pivniţele şi se vor exclude podurile clădirilor.
Art. 95. Pentru ocuparea străzii (trotuar şi pante carosabile) cu materiale de construcţie, Primăria va percepe o taxa de 20 lei lunar, de fiecare metru pătrat.
Antreprenorul lucrării sau proprietarul imobilului, ce se construieşte odată cu cererea de autorizaţie, va face o declaraţie - netimbrată - de suprafaţa ce doreşte să o ocupe cu materialele de construcţie determinând şi timpul probabil.
Autorizaţia de construcţie nu se va elibera până ce nu se va prezenta chitanţa de plata acestei taxe.
În cazul când se va constata de către organele secţiei de Constatare că s-a ocupat o suprafaţă mai mare decât aceea solicitată, se va înainta Primarului raport, spre a se da în debit cu diferenţa găsită în plus şi calculată la întreitul taxei legale.
Taxe pentru eliberarea autorizaţiei de împrejmuire
Art. 193 partea II, punctul 24.
Art. 96. Pentru eliberarea autorizaţiei de împrejmuire la stradă sau între vecini, verificarea alinierii după planul de sistematizare al oraşului, precum şi pentru serviciile prestate de Primărie ca: măsurători, redactarea şi transcrierea autorizaţiei în registre, controlul în timpul executării lucrărilor şi verificarea după executare, Primăria va percepe de fiecare metru liniar, câte 2 lei.
Taxe pentru eliberarea autorizaţiei
de lucrări în cimitire
Art. 193 partea II, punctul 25
Regulamentul cimitirelor comune
Art. 97. Pentru eliberarea autorizaţiei de lucrări în toate cimitirele de orice rit, din cuprinsul Municipiului, controlul în timpul executării lucrărilor, Primăria va percepe următoarele taxe:
a) pentru împrejmuiri, de orice fel de fiecare metru liniar, câte.................. 5 lei.
b) pentru lucrări subterane, bolţi înălţate cu cel mult 60cm peste nivelului solului, de metru pătrat.................................................................................5lei
c) pentru construcţii ieşite cu peste 60 cm deasupra solului, precum şi pentru cavouri sau morminte prevăzute cu orice fel de monumente, se va percepe o taxa unică de ...................................................................................300 lei.
Toate dispoziţiile prevăzute în regulamentului cimitirului se vor avea în vedere cu ocazia eliberării autorizaţiei de lucrări în cimitire, de către Serviciul Arhitecturi al Municipiului.
Taxa pentru eliberarea copiilor
de pe autorizaţiile de construcţie
Art. 193. partea II, punctul 26
Art. 98. Pentru cercetările în registre şi în arhiva generală, făcute cu ocazia eliberări copiilor despre autorizaţiilor de construcţie, se va percepe o taxă de 50 lei.
Garanţia pentru trotuar
Art. 99. Garanţia pentru trotuar este aceea prevăzută în Regulamentul de construcţii şi alinieri şi Regulamentul asupra salubrităţii construcţiilor.
Taxa pentru înscrierea în tablourile Primăriei a persoanelor admise să întocmească planuri de construcţii şi să execute orice fel de lucrări în cuprinsul Comunei
Art. 193 partea a II, a punctul 27
Art. 100. Pentru serviciile prestate de Municipiu, prin comisia specială, însărcinată cu verificarea actelor şi titlurilor persoanelor care întocmesc planuri de construcţii sau execută orice fel de lucrări în cuprinsul oraşului, precum şi pentru ţinerea la curent a tablourilor persoanelor autorizate a face asemenea lucrări, se va percepe de fiecare persoană o taxă de 500 lei.
Această taxă se va percepe anual, deoarece serviciul de revizuire a tablourilor se face în fiecare an.
Taxe pentru fiecare metru liniar de faţadă a proprietăţilor clădite
Art. 193 partea II, punctul 29
Art. 101. Pentru fiecare metru liniar de faţadă a proprietăţilor clădite, pentru măturatul, stropitul şi ridicatul gunoaielor şi a zăpezii de pe străzi, se va percepe:
a) Pentru proprietăţile cuprinse între Bulevardul Mareşal Averescu, Spitalul Militar, Bulevardul Regina Maria, Bulevardul Duca, strada Ştefan cel Mare cu Piaţa Ştefan cel Mare şi strada Vasile Conta pe ambele părţi (zona I) până la 15 metri liniari, 25 lei de fiecare metru liniar de faţadă - restul rămânând neimpozabil.
b) Pentru proprietăţile cuprinse, între limitele zonei de mai sus strada Valea Albă, până la Şoseaua Productelor şi până în piaţa Ştefan cel Mare, pe ambele părţi, (zona II), până la 20 metri liniari, 15 lei de fiecare metru liniar de faţadă, restul rămânând neimpozabil.
c) Pentru proprietăţile cuprinse în restul Municipiului, până la 20 metri liniari, 15 lei de fiecare metru liniar de faţadă, restul rămânând neimpozabil, daca strada este trasată şi pietruită.
Taxe pentru întreţinerea oboarelor şi pieţelor
Art. 193. partea II, punctul 30
Art. 102. Pentru întreţinerea oboarelor şi pieţelor, prin refacerea pavajului, curăţitul gunoiului, spălatul, împrejmuirea, adăpatul, etc., se va percepe la intrare în obor:
a) la vite mari: cai, catâri, asini, boi, tauri, vaci, bivoli, bivoliţe, etc., etate de peste un an, de fiecare cap ........ 5 lei.
b) la vite mici : mânji, viţei, malaci, oi, capre, etc., de fiecare cap .... 2 lei.
c) la porci de fiecare cap .... 5 lei
Purceii de lapte, mieii, iezii sunt scutiţi.
d) La orice vehicul gol, introdus în obor, cu un cal,...... 2 lei
e) idem cu doi cai sau boi, ...5 lei
Aceste taxe se percep de către agentul Percepţiei, eliberându-se chitanţe tip.
f) La orice căruţă cu nutreţ, lemn, cereale, legume, băuturi, fructe şi orice fel de mărfuri, introduse în obor, cu un cal ..... 3 lei
g) Idem cu doi cai ............6 lei
Aceste taxe se percep la punctele de intrare în oraş, eliberându-se chitanţă tip.
Cei ce se vor sustrage de la plata acestor taxe, vor fi supuşi la plata întreită a taxei legale, de către agenţii încasatori în asistenţa organelor Poliţei Comunale. În caz de refuz contravenientul va fi dat în judecată, pe baza procesului verbal încheiat de agenţii Primăriei.
Taxe pentru vite de pripas
Art. 193. partea II, punctul 32
Art. 194. punctul 6, legea administrativă
Art. 103. Pentru adăpostitul în oborul de pripas al Municipiului (Salubritate) a vitelor găsite fără stăpân pe străzile sau în oboarele şi pieţele
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp