Ce categorie de angajați va avea dreptul la cinci zile de telemuncă pe lună?
Ce categorie de angajați va avea dreptul la cinci zile de telemuncă pe lună?
26 Oct, 2022 09:56
ZIUA de Constanta
1340
Marime text
Conform noii legislații,de la finalul lunii noiembrie, funcționarii publici vor putea munci și în telemuncă sau muncă la domiciliu, în limita a cinci zile pe lună, dacă vor primi acordul conducătorilor autorităților sau instituțiilor publice și vor deține toate mijloacele necesare pentru a-și desfășura activitatea. Este vorba de Legea 283/2022, care modifică din 11 noiembrie Codul administrativ. Totuși, nu toți funcționarii publici vor putea beneficia de acest drept.
Mijloacele pe care funcționarii publici vor trebui să le dețină pentru a-și îndeplini atribuțiile fișei de post în telemuncă/muncă la domiciliu sunt, dar fără a se limita la: telefon, calculator desktop sau laptop, acces la internet, semnătură electronică, acces securizat la distanță la sistemele IT, la sistemul de e-mail și la resursele documentare ale instituției utilizate la nivelul compartimentului ori alte resurse și informații necesare pentru îndeplinirea activității, după caz.
Aceeași lege care va modifica Codul administrativ stabilește ce obligații vor avea funcționarii publici care vor munci la distanță:
Legea 283 prevede că desfășurarea activității în regim de telemuncă se poate aproba pentru:
Mijloacele pe care funcționarii publici vor trebui să le dețină pentru a-și îndeplini atribuțiile fișei de post în telemuncă/muncă la domiciliu sunt, dar fără a se limita la: telefon, calculator desktop sau laptop, acces la internet, semnătură electronică, acces securizat la distanță la sistemele IT, la sistemul de e-mail și la resursele documentare ale instituției utilizate la nivelul compartimentului ori alte resurse și informații necesare pentru îndeplinirea activității, după caz.
Aceeași lege care va modifica Codul administrativ stabilește ce obligații vor avea funcționarii publici care vor munci la distanță:
- să aibă la dispoziție toate mijloacele necesare îndeplinirii atribuțiilor ce le revin prin fișa postului;
- să răspundă la orice solicitare referitoare la activitatea profesională primită de la superiorii ierarhici, în timpul programului de lucru, transmisă prin mijloace de comunicare la distanță;
- să respecte normele cuprinse în Regulamentul d eorganizare și funcționare al instituției, regulamentul intern, normele GDPR și alte norme și proceduri specifice aplicabile.
Care vor fi funcționarii cărora li se vor putea aproba cererile de trecere în telemuncă
Legea 283 prevede că desfășurarea activității în regim de telemuncă se poate aproba pentru:
- cei care au copii cu vârsta de până în 11 ani;
- cei care acordă îngrijire unei rude cu care locuiește în aceeași gospodărie, similar concediului de îngrijitor introdus în Codul muncii;
- cei care au o stare de sănătate, ce poate fi dovedită prin adeverință medicală (boli grave sau graviditate), care nu le permite deplasarea la sediul autorității;
- cei care desfășoară activități dintre cele stabilite de conducătorul instituției ca putând fi realizate în regim de telemuncă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii