Ce clădiri din cartierul Abator sunt deasupra Saligny şi misteriosul său tunel (galerie foto)
Ce clădiri din cartierul Abator sunt deasupra: Saligny şi misteriosul său tunel (galerie foto)Un tunel finalizat în anul 1900 străbate un cartier al Constanţei. Pe sub pământul cartierului Abator trece tunelul numit în vremea sa de glorie „Regele Carol", construit de celebrul Anghel Saligny.
Poate cel mai mare constructor pe care România l-a avut, Anghel Saligny şi-a pus amprenta nu numai la hotar de judeţ, prin podul de la Cernavodă, ci şi prin construirea Portului. Din această amplă lucrare face parte şi tunelul care începe între Gară şi Abator şi se finalizează între Porţile 3 şi 4 ale portului. Gura de tunel este îngrădită acum de frica contrabandiştilor. Vremea şi-a pus amprenta pe tunelul care aducea trenurile în Portul lui Saligny, iar apele pluviale au început să se infiltreze în structura acestuia. Din această cauză, CFR SA, administratorul tunelului, a întocmit un proiect pentru reabilitarea acestuia. Contractul pentru consolidarea şi asigurarea scurgerii apelor în tunelul CF km 224+670/225+160 linia Palas-Port vechi a fost semnat cu SC Sopmet SA Bucureşti pe 2 noiembrie 2011.
Preţul reabilitării
este de 1.191.112,97 lei fără TVA, iar data de finalizare este 23 august 2012.
„Structura de rezistenţă nu era afectată, au fost doar probleme de
hidroizolaţie. Practic, am dirijat apele pluviale. S-a etanşat şi consolidat
tunelul prin injecţii cu răşini poliuretanice bicomponente în zonele cu
infiltraţii puternice. De asemenea, s-au efectuat lucrări de căptuşiri de
zidărie prin betonare pentru stoparea fenomenului de degradare şi readucere a
structurii la forma iniţială", a declarat Dorin Maer, directorul regionalei CFR
Constanţa. Proiectul a fost efectuat de Bridge Consulting şi Geodor Proiect,
iar expert a fost Teodor Iftime, şeful catedrei de tunele din cadrul
Universităţii Bucureşti. Deasupra tunelului trece şoseaua Mangaliei, bulevardul
1 Mai, o clădire de birouri şi o parcare. Obiectivul a fost construit între
1895 şi 1900 şi are 490 m lungime. După finalizarea lucrărilor, tunelul nu va
putea fi redat circulaţiei feroviare, ci va fi închis. În 2004, Primăria a
dorit să îl ia în administrare, însă planul a fost abandonat. În orice caz,
concluzionează specialiştii, tunelul lui Anghel Saligny nu reprezintă niciun
pericol pentru populaţia din zona Abator.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp