Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:32 24 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce clădiri din cartierul Abator sunt deasupra Saligny şi misteriosul său tunel (galerie foto)

ro

28 Jun, 2012 01:00 7689 Marime text

cap_3.jpgUn tunel finalizat în anul 1900 străbate un cartier al Constanţei. Pe sub pământul cartierului Abator trece tunelul numit în vremea sa de glorie „Regele Carol", construit de celebrul Anghel Saligny.

Poate cel mai mare constructor pe care România l-a avut, Anghel Saligny şi-a pus amprenta nu numai la hotar de judeţ, prin podul de la Cernavodă, ci şi prin construirea Portului. Din această amplă lucrare face parte şi tunelul care începe între Gară şi Abator şi se finalizează între Porţile 3 şi 4 ale portului. Gura de tunel este îngrădită acum de frica contrabandiştilor. Vremea şi-a pus amprenta pe tunelul care aducea trenurile în Portul lui Saligny, iar apele pluviale au început să se infiltreze în structura acestuia. Din această cauză, CFR SA, administratorul tunelului, a întocmit un proiect pentru reabilitarea acestuia. Contractul pentru consolidarea şi asigurarea scurgerii apelor în tunelul CF km 224+670/225+160 linia Palas-Port vechi a fost semnat cu SC Sopmet SA Bucureşti pe 2 noiembrie 2011.

 tunel_2.jpg

Preţul reabilitării este de 1.191.112,97 lei fără TVA, iar data de finalizare este 23 august 2012. „Structura de rezistenţă nu era afectată, au fost doar probleme de hidroizolaţie. Practic, am dirijat apele pluviale. S-a etanşat şi consolidat tunelul prin injecţii cu răşini poliuretanice bicomponente în zonele cu infiltraţii puternice. De asemenea, s-au efectuat lucrări de căptuşiri de zidărie prin betonare pentru stoparea fenomenului de degradare şi readucere a structurii la forma iniţială", a declarat Dorin Maer, directorul regionalei CFR Constanţa. Proiectul a fost efectuat de Bridge Consulting şi Geodor Proiect, iar expert a fost Teodor Iftime, şeful catedrei de tunele din cadrul Universităţii Bucureşti. Deasupra tunelului trece şoseaua Mangaliei, bulevardul 1 Mai, o clădire de birouri şi o parcare. Obiectivul a fost construit între 1895 şi 1900 şi are 490 m lungime. După finalizarea lucrărilor, tunelul nu va putea fi redat circulaţiei feroviare, ci va fi închis. În 2004, Primăria a dorit să îl ia în administrare, însă planul a fost abandonat. În orice caz, concluzionează specialiştii, tunelul lui Anghel Saligny nu reprezintă niciun pericol pentru populaţia din zona Abator.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii