Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:59 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce nereguli a descoperit Curtea de Conturi la Primăria Constanţa

ro

03 May, 2011 01:41 3380 Marime text
UATM_Curtea_de_conturi1.jpgCamera de Conturi Constanţa a făcut public Raportul privind finanţele publice locale pe anul 2009. Acesta prezintă rezultatele activităţilor de audit şi control desfăşurate, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2010, de către Camera de Conturi Constanţa asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public în exerciţiul financiar al anului 2009, în conformitate cu Programul de activitate pe anul 2010, aprobat de Plenul Curţii de Conturi, la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale.

cap_2.jpgÎn anul 2010, Camera de Conturi Constanţa a avut în aria de competenţă efectuarea controlului financiar la un număr total de 177 de ordonatori de credite şi 16 agenţi economici şi a efectuat misiuni de audit financiar la un număr de 30 de ordonatori de credite, audit de performanţă la un număr şase ordonatori de credite şi control la un număr de zece entităţi publice. Pentru abaterile de la reglementările legale în domeniile financiar, contabil şi fiscal au fost stabilite 144 de măsuri prin 38 de decizii comunicate entităţilor verificate. Pe lista celor prinşi pe picior greşit se numără şi Unitatea Administrativă Teritorială a Municipiului (UATM) Constanţa. Astfel, la primăria Constanţa au fost efectuate: un audit financiar şi un audit al performanţei modului de alocare şi utilizare a fondurilor publice pentru acţiuni cu caracter social-cultural, festiv şi sportiv. În urma acestor controale, la Primăria Constanţa au fost înregistrate prejudicii în sumă de 9.490 de lei. De asemenea, în urma auditului efectuat asupra respectării prevederilor legale privind plata unor drepturi salariale, sporuri şi alte drepturi acordate personalului în anul 2009, s-a constatat că unele dintre aceste drepturi au fost acordate fără respectarea prevederilor legale, numai în baza prevederilor Actului adiţional/Contractului colectiv de muncă, ceea ce a determinat plăţi nelegale de către Primăria Constanţa - în sumă totală de 8.658 de lei. „Abaterile constatate la Primăria Constanţa au fost determinate de nerespectarea prevederilor din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, OG nr.6/24.01.2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare, OG nr.10/2008 privind salariile de bază şi alte drepturi ale personalului contractual, Legea nr. 130 din 16 octombrie 1996, republicată, privind contractul colectiv de muncă şi ale prevederilor Contractului Colectiv de Muncă Unic la nivel naţional nr.2895/29.12.2006", se spune în raportul Curţii de Conturi.

Prejudicii de 696 de mii lei, în urma acordării indemnizaţii pentru vânzarea terenurilor

În urma auditului efectuat la Primăria Constanţa, asupra respectării prevederilor legale privind plata unor drepturi salariale s-a constatat că prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Constanţa s-a aprobat plata unei indemnizaţii de 4% din valoarea contractelor de vânzare-cumpărare încheiate în urma vânzării unor bunuri imobile din domeniul privat al Municipiului Constanţa, Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării şi Legii nr. 550/2002 actualizată, privind vânzarea spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări de servicii, aflate în administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale, precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local. Prin analogie, s-a procedat la acordarea unei indemnizaţii de 4% din valoarea contractelor de vânzare a terenurilor fără a avea prevedere legală, Legea 550/2002 reglementând doar vânzarea spaţiilor comerciale proprietate privată a statului. Operaţiunile care constituie abateri şi care au prejudiciat bugetul Primăriei Municipiului Constanţa pe anul 2009, însumează 696 de mii de lei, la care se adaugă dobânzile legale, reprezentând plăţi fără prevederi legale şi achitate direct din veniturile încasate, fapt interzis de art. 14 alin. (1) din Legea finanţelor publice locale nr. 273/2006. Referitor la interpretarea prin analogie a unei norme juridice, se reţine că aceasta se face

de către organele statului (putere legislativă, executivă sau judecătorească) iar excepţiile limitativ enumerate de o normă juridică, exclud extinderea lor prin analogie. De asemenea, auditul Curţii de Conturi privind „modul de alocare şi utilizare a fondurilor publice pentru acţiuni cu caracter social - cultural, festiv şi sportiv" a scos la iveală faptul că la nivelul Primăriei Constanţa a fost plătită nelegal suma de 136 de mii de lei reprezentând cheltuieli pentru activităţi care nu se încadrează în prevederile alin. (3) art. 4 din OG nr.51/1998, respectiv cheltuieli neeligibile (cheltuieli de personal şi cheltuieli administrative, aferente perioadei de realizare a acţiunii / proiectului / programului cultural, care se acoperă cumulat, în limita unui procent de max. 20% din totalul finanţării nerambursabile acordate).

În 2009, Primăria Constanţa nu a încasat venituri din impozitul pe clădiri

În anul 2009, la Primăria Constanţa nu s-a încasat cota de 25% din sumele provenind din impozitele încasate din onorariile avocaţilor, ale notarilor publici şi ale executorilor judecătoreşti, respectiv suma de 915 mii de lei, nerespectându-se astfel prevederile Legii nr.146/1997 privind taxele judiciare de timbru (actualizată până la data de 17 iulie 2009). Ca urmare a nerespectării prevederilor Legii nr. 571/2003, nu au fost încasate venituri din impozitul pe clădiri în sumă 118 mii de lei (impozit 82 de mii de lei pentru care s-au calculat majorări de întârziere în sumă de 15 mii de lei). De exemplu, s-a constatat că nu s-a încasat impozitul pe clădiri la Primăria Constanţa în sumă de 69 de mii de lei, datorat de persoanele juridice care nu efectuaseră reevaluarea acestora în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare, respectiv art. 253(6) din Legea nr. 571/2003 actualizată şi modificată. Curtea de Conturi a mai constatat că Primăria Constanţa nu a încasat şi venituri din taxa hotelieră în sumă totală de 25 de mii de lei, nerespectându-se astfel prevederile art. 278-281 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal. La Primăria Constanţa s-a constatat neînregistrarea lunară în contabilitate a cheltuielilor şi veniturilor aferente contractelor de asociere în participaţiune în cotele prevăzute în contracte, fiind încălcate prevederile OMFP nr.3512/2008 de aprobare a Normelor metodologice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii