Ce se întâmplă cu tichetele de masă şi voucherele de vacanţă. Proiectul e în transparenţă decizională
Ce se întâmplă cu tichetele de masă şi voucherele de vacanţă. Proiectul e în transparenţă decizională
07 Mar, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
1952
Marime text
Ministerul Finanţelor Publice a publicat la începutul lui martie un proiect de ordin pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete.
În data de 13.07.2018 a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, act normativ prin care a fost unificată legislaţia în domeniul biletelor de valoare, şi a fost introdus un nou tip de bilet de valoare, şi anume tichetul cultural.
Astfel, biletele de valoare care pot fi acordate în baza legii sunt: tichete de masă, tichete cadou, tichete de creşă, tichete culturale şi vouchere de vacanţă. Potrivit art. 35 din Legea nr. 165/2018, criteriile privind acordarea autorizaţiei de funcţionare a unităţilor emitente de bilete de valoare se aprobă prin ordin al ministrului Finanţelor Publice.
În data de 7.12.2018, Guvernul a adoptat OUG nr. 107/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu privire la aplicarea dispoziţiilor referitoare la voucherele de vacanţă cuprinse în Legea nr. 165/2018 şi abrogarea OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, la data de 1 ianuarie 2021. În prezent, criteriile privind autorizarea funcţionării unităţilor emitente de vouchere de vacanţă sunt prevăzute în Ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete.
Astfel, sunt necesare menţinerea în vigoare a dispoziţiilor referitoare la voucherele de vacanţă până la 1 ianuarie 2021 şi, respectiv, abrogarea prevederilor privind tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele de creşă, stabilite prin OMEF nr. 2007/2008, criteriile privind acordarea biletelor de valoare enumerate anterior urmând a se aproba, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 165/2018, prin ordin al ministrului Finanţelor Publice.
Astfel, în afara aspectelor mai sus menţionate, prin proiectul de ordin se mai reglementează şi următoarele: sunt abrogate anexele prin care au fost aprobate criteriile referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă, tichete-cadou şi de tichete de creşă; sunt modificate în mod corespunzător dispoziţiile ordinului, în cuprinsul cărora se face referire la tichetele de masă, tichetele cadou şi tichete de creşă, în sensul eliminării acestora; întrucât în practică au fost întâlnite situaţii în care unităţile emitente care externalizează ansamblul de măsuri de securitate care garantează buna funcţionare a sistemului biletelor de valoare schimbă furnizorul de servicii în perioada de valabilitate a autorizaţiei, a fost instituită obligaţia acestora de a notifica acest lucru, în termen de 30 de zile de la data încheierii noului contract de prestări servicii, urmând ca o echipă constituită din specialişti din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi din cadrul Imprimeriei Naţionale să constate prin deplasare la faţa locului de desfăşurare a activităţii dacă în urma acestei modificări mai sunt îndeplinite criteriile de autorizare.
Având în vedere cele de mai sus, a fost elaborat proiectul de ordin pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete, supus spre aprobare.
În data de 13.07.2018 a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, act normativ prin care a fost unificată legislaţia în domeniul biletelor de valoare, şi a fost introdus un nou tip de bilet de valoare, şi anume tichetul cultural.
Astfel, biletele de valoare care pot fi acordate în baza legii sunt: tichete de masă, tichete cadou, tichete de creşă, tichete culturale şi vouchere de vacanţă. Potrivit art. 35 din Legea nr. 165/2018, criteriile privind acordarea autorizaţiei de funcţionare a unităţilor emitente de bilete de valoare se aprobă prin ordin al ministrului Finanţelor Publice.
În data de 7.12.2018, Guvernul a adoptat OUG nr. 107/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu privire la aplicarea dispoziţiilor referitoare la voucherele de vacanţă cuprinse în Legea nr. 165/2018 şi abrogarea OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, la data de 1 ianuarie 2021. În prezent, criteriile privind autorizarea funcţionării unităţilor emitente de vouchere de vacanţă sunt prevăzute în Ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete.
Astfel, sunt necesare menţinerea în vigoare a dispoziţiilor referitoare la voucherele de vacanţă până la 1 ianuarie 2021 şi, respectiv, abrogarea prevederilor privind tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele de creşă, stabilite prin OMEF nr. 2007/2008, criteriile privind acordarea biletelor de valoare enumerate anterior urmând a se aproba, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 165/2018, prin ordin al ministrului Finanţelor Publice.
Astfel, în afara aspectelor mai sus menţionate, prin proiectul de ordin se mai reglementează şi următoarele: sunt abrogate anexele prin care au fost aprobate criteriile referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă, tichete-cadou şi de tichete de creşă; sunt modificate în mod corespunzător dispoziţiile ordinului, în cuprinsul cărora se face referire la tichetele de masă, tichetele cadou şi tichete de creşă, în sensul eliminării acestora; întrucât în practică au fost întâlnite situaţii în care unităţile emitente care externalizează ansamblul de măsuri de securitate care garantează buna funcţionare a sistemului biletelor de valoare schimbă furnizorul de servicii în perioada de valabilitate a autorizaţiei, a fost instituită obligaţia acestora de a notifica acest lucru, în termen de 30 de zile de la data încheierii noului contract de prestări servicii, urmând ca o echipă constituită din specialişti din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi din cadrul Imprimeriei Naţionale să constate prin deplasare la faţa locului de desfăşurare a activităţii dacă în urma acestei modificări mai sunt îndeplinite criteriile de autorizare.
Având în vedere cele de mai sus, a fost elaborat proiectul de ordin pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete, supus spre aprobare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii