Ce spun tendințele de dating după doi ani de pandemie
Ce spun tendințele de dating după doi ani de pandemie
10 Feb, 2023 11:10
ZIUA de Constanta
3240
Marime text
- Este evident că pandemia de Covid-19 a schimbat multe aspecte din viața de zi cu zi. Pe lângă faptul că oamenii au început să-și ia sănătatea mai în serios ca înainte, s-a petrecut și o altă mare schimbare care a dus la numele de “pandemia singurătății”. Restricțiile de carantină și izolarea în masă pur și simplu au făcut ca milioane de oameni să se simtă, ba chiar să fie, închiși între 4 pereți. Comunicarea față în față s-a redus la minim și ne-a fost imposibil să cunoșteam persoane noi în afara internetului.
- Din fericire acum avem vaccinuri eficiente și continuăm să ne dezvoltăm imunitatea față de acest virus. Această imunitate nu funcționează totuși când vine vorba de singurătate, un virus metaforic poate chiar mai periculos decât cel real.
- Mai jos nu vom vorbi în mod special despre singurătate și consecințele ei ci mai degrabă despre felul în care Covid-19 a schimbat întreaga industrie de online dating. Hai să vorbim despre popularitatea sporită de care s-au bucurat site-urile și aplicațiile de dating în ultimii doi ani, precum și opțiunile interesante de pe platformele de dating care au apărut în mare parte datorită situației globale provocate de Covid-19.
Online dating — marea tendință din perioada de izolare
E normal că lipsa posibilității de a comunica în lumea reală a forțat pe toată lumea spre comunicarea online. Deja în anul 2020 se preciza o creștere de minim 20%-30% la numărul de utilizatori pe platformele de dating.
Mai jos îți vom spune care sunt aceste platforme și de ce au atras atât de mulți utilizatori noi în timpul pandemiei.
Rețelele sociale
Instagram — una dintre cele mai populare rețele sociale care s-a aflat într-o situație ceva ambiguă. Pe de-o parte, utilizatorii au continuat să folosească platforma, fie și din plictiseală dar pe de altă parte, postările au fost reduse din lipsa de conținut din cauza izolării în masă. Ca urmare nu s-a produs o creștere în popularitate pe această platformă.
Facebook — cea mai mare rețea socială care a suferit o scădere considerabilă în audiență în ultimii ani. Nici utilizatorii care au rămas nu sunt foarte activi. Chiar și fondatorul lui Facebook, Mark Zuckerberg, care deține acum conglomeratul Meta, a declarat în cadrul podcastului lui Joe Rogan că s-a plictisit să administreze Facebook și vrea să acorde mai multă atenție metaversului.
TikTok — un adevărat fenomen printre rețelele sociale care se bucura de o creștere rapidă în audiență și înainte de pandemie. În perioada 2019-2020, interesul față de TikTok a crescut cu viteza luminii. Clipurile scurte s-au dovedit a fi formatul perfect pentru singurătate iar celelalte platforme l-au copiat la scurt timp: Instagram (Reels), YouTube (Shorts), etc.
YouTube — o platformă de video hosting care se bucura deja de popularitate dinaintea pandemiei însă pe durata carantinei stricte, numărul de vizionări a crescut semnificativ cu 10%-25%, ceea ce este enorm pentru o platformă de această mărime. YouTube a suferit totuși la fel ca Instagram în legătură cu lipsa de conținut nou, mai ales pentru vloggerii de călătorii care nu și-au putut continua activitatea.
Aplicațiile de întâlniri și comunicare
Tinder — unul dintre cele mai celebre servicii de dating din lume care s-a bucurat de o creștere de până la 60%-70% de utilizatori activi pe durata pandemiei, potrivit producătorilor. În același timp s-a înregistrat și un val de utilizatori care au abandonat complet online dating-ul în timpul carantinei deoarece posibilitatea de a avea întâlniri de succes era prea incertă. Acum situația s-a reîntors la normalitate iar Tinder are și o emblemă care arată dacă utilizatorii s-au vaccinat sau nu de Covid-19.
Bumble — a aplicație de dating unde femeile sunt cele care inițiază conversațiile. Această platformă a devenit mult mai populară în timpul pandemiei, mai ales printre utilizatoarele care doreau să cunoască pe cineva într-o atmosferă sigură și confortabilă fără nicio presiune din partea bărbaților insistenți.
Hinge — altă platformă populară de online dating care s-a bucurat de o creștere în numărul de utilizatori. Producătorii scot în evidență că Hinge folosește un algoritm unic de potriviri care a fost premiat și cu premiul Nobel acum ceva vreme. Această abordare “științifică” a atras un public larg, mai ales pe cei în căutare de relații serioase.
Video chat-urile
Omegle — un video chat anonim gratuit care și-a triplat audiența în timpul pandemiei. Dacă înainte se bucura de aproximativ zece mii de utilizatori conectați în același timp, la începutul anului 2020 numărul lor ajungea la treizeci de mii. Faptul că producătorii Omegle nu au îmbunătățit sau reactualizat deloc platforma, i-a făcut pe mulți utilizatori să căute formatul de video chat pe alte platforme alternative.
OmegleTV — o platformă alternativă la Omegle bună unde opțiunea de filtrare după sexul utilizatorilor nu dă greș niciodată. Toate profilurile de femei sunt verificate pentru a stabili că nu sunt false sau publicitare ceea ce face din OmegleTV cea mai bună alternativă la Omegle pentru bărbați unde pot comunica doar cu femei. Omegle TV are și o opțiune de traducere a mesajelor prin care poți comunica și cu persoane care nu vorbesc aceeași limbă ca tine.
OmeTV — o alternativă la Omegle simplă cu un filtru de căutare de bază după sex. Nu funcționează însă la fel de bine ca pe OmegleTV deoarece utilizatorii nu sunt nevoiți să-și verifice datele așa că pot păcăli ușor algoritmul. OmeTV e totuși mai interesant și funcționează mai bine decât Omegle, unde nu ai la dispoziție niciun fel de filtru de căutare după sex. OmeTV mai are și o opțiune de traducere a mesajelor scrise.
Tinychat — o platformă de difuzare video (streaming) care s-a bucurat de o creștere substanțială în timpul pandemiei. Chiar dacă nu este special creată pentru dating, platforma îți pune la dispoziție difuzări live interesante sau chiar opțiunea de a face propriile tale difuzări.
Azar — o combinație între aplicație de dating, video chat anonim și messenger, adică o opțiune bună pentru cei care vor 3 în 1 însă nu chiar la fel de potrivită pentru cei care se simt copleșiți de atâtea formate de comunicare. În timpul pandemiei producătorii au îmbunătățit considerabil serviciul și continuă să facă asta și acum, așa că merită să fii pe fază cu progresul acestei platforme.
Ce se va întâmpla cu întâlnirile online după sfârșitul pandemiei?
Întrebarea e, se va termina vreodată cu adevărat pandemia de Covid-19? Mulți oameni de știință sunt de părere că nu vom putea eradica virusul Covid-19. Acesta se reproduce treptat și formează tulpini noi care nu răspund la fel de eficient la vaccinurile de la ora actuală. Asta înseamnă că în timp, virusul va deveni din ce în ce mai contagios dar și mai puțin periculos. De aceea este posibil ca virusul Covid-19 să fie la fel de răspândit și oarecum normal ca gripa. Chiar dacă ne pune sănătatea în pericol, probabil nu va fi la fel de periculos ca în 2019-2020.
Poate că interesul față de online dating va începe să scadă când ajungem să conviețuim cu coronavirus, deși în ultimii doi ani lumea s-a obișnuit atât de tare cu întâlnirile online că acest format va fi parte din viața noastră de acum încolo. La urma urmei, e mai ușor și mai în siguranță să cunoști pe cineva online decât să încerci să te lansezi în vorbă cu o persoană necunoscută în lumea reală.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii