Ce spune fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, despre Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa (document)
Ce spune fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, despre Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului
08 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
3135
Marime text
Strategia de dezvoltare a turismului oraşului Constanţa este lăudată de fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre. Acesta spune că strategia, care se întinde pe aproximativ 200 de pagini, este foarte bine realizată, iar Primăria Constanţa punctează astfel o premieră la nivel naţional, fiind prima administraţie publică locală care beneficiază de o strategie personalizată.
Fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, consideră că documentul prezentat ieri în cadrul unei dezbateri publice poate fi fructificat cu succes.
Despre aportul său la întocmirea strategiei, Dobre afirmă că „ceea ce a lăsat la minister, respectiv HG 558, care promovează Master Planul pe turism, se regăseşte şi în propunerile din Strategia de dezvoltare“. Este vorba despre Portul Diamant şi Portul Marina Nord, incluse în document la capitolul „Mobilitate sigură, inteligentă, accesibilă, cu un sistem de transport integrat şi durabil“. De altfel, chiar şi primarul Constanţei, Decebal Făgădău, i-a mulţumit în cadrul dezbaterii lui Mircea Dobre pentru introducerea celor două porturi în Master Planul pe turism naţional.
Vă reamintim că, printre proiectele de infrastructură publică propuse de acest expert în draftul Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu, se mai regăsesc: Reabilitarea spaţiului public din zona Piaţa Gării, Proiect de reamenajare a taluzului aferent coastei, Regenerare urbană funcţională -generare zonă de agrement - conectarea zonei Stadionului de polul turistic parcul Tăbăcărie.
Aşa cum arătam în ediţiile anterioare, Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.
Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.
Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea estimată totală a achiziţiei a fost de 136.000 de lei, iar cea finală, de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa.
Potrivit Monitorului Oficial din 2015, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza integral draftul Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa.
Fostul ministru al Turismului, Mircea Dobre, consideră că documentul prezentat ieri în cadrul unei dezbateri publice poate fi fructificat cu succes.
Despre aportul său la întocmirea strategiei, Dobre afirmă că „ceea ce a lăsat la minister, respectiv HG 558, care promovează Master Planul pe turism, se regăseşte şi în propunerile din Strategia de dezvoltare“. Este vorba despre Portul Diamant şi Portul Marina Nord, incluse în document la capitolul „Mobilitate sigură, inteligentă, accesibilă, cu un sistem de transport integrat şi durabil“. De altfel, chiar şi primarul Constanţei, Decebal Făgădău, i-a mulţumit în cadrul dezbaterii lui Mircea Dobre pentru introducerea celor două porturi în Master Planul pe turism naţional.
Vă reamintim că, printre proiectele de infrastructură publică propuse de acest expert în draftul Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu, se mai regăsesc: Reabilitarea spaţiului public din zona Piaţa Gării, Proiect de reamenajare a taluzului aferent coastei, Regenerare urbană funcţională -generare zonă de agrement - conectarea zonei Stadionului de polul turistic parcul Tăbăcărie.
Aşa cum arătam în ediţiile anterioare, Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.
Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.
Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea estimată totală a achiziţiei a fost de 136.000 de lei, iar cea finală, de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa.
Potrivit Monitorului Oficial din 2015, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza integral draftul Strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiul Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii