Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:27 06 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce va scrie pe noile cărți de identitate electronice? MAI a depus proiectul în transparență decizională

ro

05 Mar, 2025 13:20 316 Marime text
Ministerul Afacerilor Interne a publicat în transparență decizională un proiect de act normativ care va duce la actualizarea datelor care vor apărea pe noile cărți de identitate electronice.
 
Vorbim de proiectul de HOTĂRÂRE pentru modificarea Anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.295/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil.
 
Este vorba de Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.295/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, se modifică și se înlocuiește cu Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 
În contextul derulării proiectului-pilot de eliberare a cărții electronice de identitate demarat la nivelul Direcției de Evidență a Persoanelor a municipiului Cluj-Napoca și extins ulterior la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj, s-au desfășurat activități de testare a funcționalității și a modului de interacționare a noului document electronic. În acest etapă au fost constatate elemente care necesită îmbunătățire inclusiv din punct de vedere al formei și conținutului documentului, aplicabile de asemenea și pentru cărțile de identitate simple. Extinderea proiectului-pilot, aflat în faza finală de testare a noului prototip al cărții electronice de identitate, contribuie la îndeplinirea măsurilor și a obiectivelor urmărite prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR), Componenta C7 - Transformare Digitală, Investiția 8 - Carte de identitate electronică și semnătura digitală calificată. Obiectivul investiției este atingerea numărului de 5.000.000 cetățeni pentru care se eliberează cartea de identitate electronică, pentru care au fost alocate 150 milioane de euro.
 
 
 
Cartea electronică de identitate conține datele prevăzute la art.17 alin.(5) și (52 ) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul,reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare și se emite cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație și are format: ID1, document electronic.
 
Cum va arăta noul ID?
 
Cartea electronică de identitate conține în format tipărit informații înscrise cu privire la:

 
A. Față
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
f) cetățenia;
g) data nașterii;

h) codul numeric personal (C.N.P.);
i) numărul documentului;
j) data expirării valabilității;
k) semnătura olografă a titularului;
l) imaginea facială a titularului.
 
B. Verso
a) data emiterii și autoritatea emitentă;
b) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
c) zona Cip.
 
 Citește și

Noi reglementări privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii